Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Eigenaresse Roberts vroeg ondertussen aan een van de veterinairen of de katheter kon worden afgedekt omdat Nemo steeds met zijn nek tegen de boxdeur schuurde. Ook vroeg ze voor een rooster op zijn deur. Haar verzoek werd echter genegeerd en een paar uur later werd Nemo dood aangetroffen in zijn stal, de katheter was los.
Roberts gelooft dat Nemo nog steeds zou leven wanneer de kliniek haar taken had ingewilligd, en volgens haar heeft de kliniek zijn taken niet correct uitgevoerd.
Volgens haar wilde professor Ken Smith drie dagen later autopsie uitvoeren op het dode paard, maar het paard was al vernietigd en de doodsoorzaak bleef hierdoor onduidelijk.
Pollewoppy schreef:Moet er wel bij zeggen dat het twijfelachtig is dat er staat: "Volgens haar..." We moeten het verhaal natuurlijk van beide kanten blijven zien, maar het lijkt me in zo'n situatie dat je als betrokkene (ook als kliniek) wel graag de doodsoorzaak wil weten van zo'n jong en gezond paard.
Misschien bedoelen ze er wel mee dat het onschuldig is wat er is gebeurd, in plaats van dat ze de wensen van mevrouw hebben ingewilligd....
Ik vroeg me dit af los van deze casus, dus los van wat deze kliniek er over dit paard van zegt.
devi786 schreef:AH bah ...het zal je maar gebeuren ....
routinecheck op een gezond paard & ligt enkele uren later dood in zijn box![]()
Komt wel meer voor dat er niet naar eigenaren wordt geluisterd als het gaat over het karakter/eigenaardigheden van het paard maar dit is wel heel extreem; het ging tenslotte om een grand prix paard !
Benieuwd hoe dit verhaal verder afloopt...
Maar je hebt er wel je paard niet mee terug
) Voor iedereen is zijn eigen paard zijn kostbaarste bezit, dus het mag niet uitmaken of het een 'duur' paard is of niet. 
CK88 schreef:Wat ontzettend dom dat ze er niet bij zijn gebleven. Ook van de eigenaar. Ze zag dat hij aan het schuren was...
Maar kan me ook zeker voostellen dat er een rechtszaak word aangespannen, dit hoort niet te gebeuren.