Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NatasjavE schreef:Omdat het bloed wat hij voert nog niet ruim voorhanden en omdat hij in het gewenste type, het Gelderse , staat.
Casoron voert 22% XX wat betekend dat zijn kinderen gemiddeld genomen zo'n 11% XX zullen hebben. Dat is acceptabel voor de Gelderse fokkerij.
Het eerste Gelderse bloed van Ginus is inderdaad van Nina III (v Helmar)maar denk er wel aan dat Heidelberg uit een klassieke Holsteiner moederlijn komt en renville komt uit een mooie NWP moederlijn.
Cassaron komt uit een goed Gelders nestje.
Op dit moment komen alle hengstenlijnen bij de Gelderse uit op of Amor of op Oregon en bij diverse paarden diverse malen. Deze hengst heeft dat bloed dus niet. (1 x amor via Zichem...maar al behoorlijk ver weg)
In de 5e generatie komen we pas het bloed van Nubert tegen de grootvader van Oregon en dat is dus een enorme winst.
Daarnaast zit er enorm veel sport in deze stam en allemaal paarden die dat tot op hoge leeftijd doen.
Als hij het goed doet in Stegeren..een enorme aanwinst..

cathyvans schreef:Geen idee, maar ik begreep dat hij inmiddels gecastreerd is en dat alles nu opgeslagen is voor het nageslacht. Plaatje van een hengst trouwens, kwam belangstelling voor uit dressuurhoek hoorde ik.
Wat de criteria bij die keuring zijn snapt volgens mij helemaal niemand...
stoffel schreef:Janne waarom geen jonge Sander in de genebank ik zou voor Sander zelf gaan. Ik vindt deze hengst die te grof in de gewrichten was, die de lichtvoetigheid van een kudde olifanten had, en ook nog eens zeer snel het Koss bloed voert geen aanwinst. Ik ben het wel met je eens dat het klaar maken niet 100% was, en de wisseling van monsterknecht kwam vooral niet te vroeg, in Den Bosch