KNHS start kampioenschappen voor jonge dressuurpaarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

KNHS start kampioenschappen voor jonge dressuurpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 10:44

www.knhs.nl

Komende jaren is de talentontwikkeling van jonge paarden één van de speerpunten van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie. In 2010 initieert de KNHS in samenwerking met haar official partner Subli Paardenvoeders het KNHS kampioenschap voor vier-, vijf- en zesjarige dressuurpaarden. In de periode van april tot en met november worden circa twintig selectiewedstrijden uitgeschreven waar de paarden zich kunnen kwalificeren voor de finale van het kampioenschap.

Uit het veld is gebleken dat er behoefte is aan een wedstrijdvorm waarbij paarden van dezelfde leeftijdscategorie op hun dressuurkwaliteiten worden beoordeeld. Hiermee wordt een platform gecreëerd voor zowel ruiters en eigenaren als handel en fokkerij. Tijdens de selectiewedstrijden rijden de combinaties een vrije proef voor jonge paarden.

De wedstrijdserie wordt in december afgesloten met een finale waarbij gestreden wordt om het KNHS-Subli Kampioenschap Jonge Dressuurpaarden op het KNHS-centrum in Ermelo. In deze finale zijn tevens plaatsen te verdienen voor deelname aan de voorselectie voor het WK Jonge Dressuurpaarden 2011 voor bij het KWPN of NRPS ingeschreven paarden.

Het KNHS-Subli Kampioenschap Jonge Dressuurpaarden heeft als belangrijkste doel een juiste ontwikkeling van jonge dressuurpaarden na te streven. Het kampioenschap bestaat uit een aantal wedstrijden welke in competitieverband worden verreden en wordt afgesloten met een finale. Speciale dressuurproeven voor jonge paarden zorgen voor een verantwoorde opbouw. Aan de selectiewedstrijden kunnen deelnemen merries, ruinen en hengsten die in het jaar van de competitie de leeftijd van vier, vijf of zes jaar bereiken. Aan de competitie kunnen deelnemen ruiters die lid zijn van de KNHS en in het bezit van een geldige startkaart met het paard waarmee wordt deelgenomen. Ruiterwissel binnen de competitie is hierbij toegestaan.

Binnenkort wordt uitgebreide informatie over het kampioenschap, inclusief kalender en bepalingen, gepubliceerd op www.knhs.nl > dressuur.

_Rosa

Re: KNHS start kampioenschappen voor jonge dressuurpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:38

Super, lijkt me ontzettend leuk.
Goede zaak! :j

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:49

Leuk zeg!! Hou dit even in de gaten, klinkt erg leuk!

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:50

wat is nou het verschil met de Pavo cup? Dat dit iets meer proefgericht is? Wel een leuk initiatief.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:59

Lijkt me harstikke leuk! Alleen je moet dus zelf een proef maken of hoe moet ik dit zien? Net zoals je een kur maakt, maar dan zonder muziek?

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:02

ben alleen wel benieuwd of het ook voor paarden is zónder officieel papier.... zal wel niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:29

Wat is dit anders dan de Pavo Cup??
Mogen ggk hengsten ook meedoen???

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:48

Geweldig. Wacht met spanning af op meer info

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:55

het enige verschil met de pavo-cup tot nu toe is het wel/niet lid zijn KWPN. Bij de pavo cup moet je daar lid van zijn hierbij niet. Verder geen idee vind wel een leuk idee. Zeker in de gaten houden.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:19

Wel leuk maar toch komt er nu wel erg veel voor jonge paarden... Is dat wel goed? Vraag ik me af. keuringen evt. verrichtingsonderzoek dan nog verplicht 2 jaar GMBH hengstencompetitie, shows, pavo, etc. etc. voor ggk hengsten dan vooral

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:28

swatch schreef:
wat is nou het verschil met de Pavo cup? Dat dit iets meer proefgericht is? Wel een leuk initiatief.

Aan de PAVO-cup kan je alleen deelnemen aan halve finale en finale met een KWPN gefokt paard.

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:36

Leuk initiatief... hoop echter wel dat ze de paarden een eerlijke kans geven om op eigen benen te lopen en te groeien in het werk, niet andersom!! Dat zou beter gewaardeerd moeten worden dan een paard dat in elkaar getrokken wordt en met 4 jaar al bijna in passage door de bak loopt! Ze zijn jong en speels en ze moeten in mijn ogen nog jaren mee!!
We zullen het zien, de tijd zal het leren!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:40

Leuk, maar ik denk dat weer alleen de bekende hier kans op maken, voor de gewone mensen met leuke jonge paarden zal het wel niet haalbaar zijn.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:41

Als dat zou betekenen dat er speciale proeven komen, die de jonge paarden minder belasten en zorgen voor een degelijke opbouw van de training (dus niet even overdreven gezegd met 4 jaar het Z in gejaagd), is het helemaal mooi. Goed intiatief in ieder geval.

Het zou inderdaad jammer zijn als door dit wedstrijden mensen met een jong paard zich gedwongen voelen om al te presteren omdat iemand anders met een 4 jarige ook al zoveel kan, bijvoorbeeld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:42

yousra schreef:
Leuk, maar ik denk dat weer alleen de bekende hier kans op maken, voor de gewone mensen met leuke jonge paarden zal het wel niet haalbaar zijn.

Waarschijnlijk niet nee. De 'bekendere' hebben toch vaak de betere paarden. De uitslag van de Pavo cup zal niet veel gaan verschillen met deze uitslag.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:57

Dus er komt eigenlijk gewoon een tweede PAVO-cup die nu openstaat voor iedereen. Is dit een vervanging voor de jonge paarden proeven waar geen animo voor is?

Profs mogen nu ook al met hun jonge paarden op concours, ik zie de meerwaarde niet zo.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:49

Lijkt me leuk om te doen met mijn 5 jarige. Maar eerst maar eens zien hoe de opzet is. Zag me namelijk ook al niet mee rijden bij de PAVO cup zover waren we helemaal niet. HOpelijk eigenlijk dat nieuw talent daar mee een kans krijgt. En niet het standaard rijtje bekende namen met geld..Misschien dat de KNHS het commentaar eens leest hier en ergens anders en er wat mee doet? Dan is de KNHS echt voor iedereen.

Nensert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:05

Leuk initiatief!
Lijkt me leuk om mee te doen met mijn 4 jarige!

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:30

Wat gaaf! Dit is precies wat een hele hoop ruiters zoeken voor hun jonge paard! Ik ga zeker meedoen. Hebben we al een topic gestart over dit onderwerp?

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:33

yousra schreef:

Dat schoot ook direct door mijn hoofd inderdaad

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:03

Ja maar dit is toch voorpagina nieuws, mag er dan verder in gediscusieerd worden? Of moet er een nieuw topic gestart worden?

annemieke_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:04

Leuk idee, even in de gaten houden wanneer er meer over bekend is.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:11

yousra schreef:

lijkt mij logisch dat een gewone ruiter met een leuk paard niet op kan tegen een prof met een topper

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:25

Het idee is leuk maar ik vraag me toch echt af wat hier de meerwaarde hiervan is naast de Pavo Cup....

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:05

Hoppje schreef:
Het idee is leuk maar ik vraag me toch echt af wat hier de meerwaarde hiervan is naast de Pavo Cup....

Ik vind het ook een super idee :j. Nóg beter zou het zijn als zoiets ontwikkeld zou worden waar de prof ruiters vervolgens niet aan mee mogen doen, slechts "amateurs" met talentvolle paarden. Want die lopen er vast ook zat rond :).