Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cyntje schreef:Citaat:De Rendac heeft sinds 1 januari de tarieven voor het ophalen van kadavers verdubbeld: van 10,11 euro naar 20,13 euro. Ook de verwerkings- en vernietigingskosten per dier gaan fors omhoog.
Per dier, dus niet per kilo denk ik...
Lante schreef:Hmmm, ik heb namelijk wel eens gehoord dat iemand 250 euro kwijt was voor een paard, maar dat zal dan wel niet kloppen. Heb er zelf nog nooit mee te maken gehad gelukkig...
Lante schreef:Hmmm, ik heb namelijk wel eens gehoord dat iemand 250 euro kwijt was voor een paard, maar dat zal dan wel niet kloppen. Heb er zelf nog nooit mee te maken gehad gelukkig...
goeroe schreef:pres schreef:Belachelijk weer. Prijsverhoging kan maar dit is wel erg veel, we kunnen wel raden wie hier weer de dupe van gaat worden.
Wie dan? Ik vind het eigenlijk wel logisch dat de eigenaar zelf voor de kosten opdraait en niet de belastingbetaler.
quintolover schreef:Dit zijn geloof ik alleen de ophaal kosten maar volgens mij moet je ook nog betalen voor het verbranden ervan.
Maar zeker weten doe ik het niet, anders vind ik de prijzen reuze mee vallen, maar met me zus der paard toen was ze geloof ik over de 100 euro kwijt.
pres schreef:De boeren natuurlijk. En geloof maar niet dat er dan een prijsverhoging komt van melk, vlees, eieren etc.
Uiteindelijk wordt alles doorberekend aan de klant, dus die prijsverhoging zal er indien nodig heus wel komen (en daar zal ik niet rouwig om zijn, wat mij betreft mag vooral vlees veel duurder worden). Janine1990 schreef:Voor de particulieren, geen probleem...
Maar voor de grotere boeren een ramp... Maargoed, zo is de Nederlandse overheid nu eenmaal voor haar eigen boeren.
Werkelijk belachelijk, straks weer zeuren over de hoge werkloosheid zeker???
goeroe schreef:quintolover schreef:Dit zijn geloof ik alleen de ophaal kosten maar volgens mij moet je ook nog betalen voor het verbranden ervan.
Maar zeker weten doe ik het niet, anders vind ik de prijzen reuze mee vallen, maar met me zus der paard toen was ze geloof ik over de 100 euro kwijt.
Als ik het goed begrijp zijn de ophaalkosten 20,13 euro en die andere bedragen zijn de verwerkingskosten.
goeroe schreef:Janine1990 schreef:Voor de particulieren, geen probleem...
Maar voor de grotere boeren een ramp... Maargoed, zo is de Nederlandse overheid nu eenmaal voor haar eigen boeren.
Werkelijk belachelijk, straks weer zeuren over de hoge werkloosheid zeker???
Maar moet ik dan betalen voor een industrie die ik verafschuw? Nee hoor, laten die boeren de kosten maar lekker doorberekenen.