Engels renpaard al een week vermist in militair schietgebied

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Engels renpaard al een week vermist in militair schietgebied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 20:55

Nieuwsredactie / http://www.horseandhound.co.uk

Een Britse trainer wiens renpaard afgelopen week ontsnapte op militair gebied waar militaire eenheden schietoefeningen doen, begint het ergste te vrezen.

Trainer Philip Sharp is op zoek naar informatie nadat zijn paard Zimbabwe zijn ruiter afgooide tijdens de buitenrit en het duingebied in rende, wat eigenlijk militair gebied is.
Sindsdien is het paard niet meer gezien.

Zimbabwe won zes races uit tweeentwintig starts tijdens zijn carriere. Het gebied waarin het paard zich zou moeten bevinden, bestaat uit bijna 20 vierkante kilometer. Het gebied staat als uiterst gevaarlijk bekend omdat er zich verschillende nog niet geexplodeerde mijnen en bommen bevinden.

"We zijn juist naar het duingebied gegaan omdat we door de zware sneeuw niet meer thuis kunnen trainen, maar hij ging er helaas vandoor en rende regelrecht het verboden gebied in.
We zijn hem niet gevolgd omdat er overal borden staan met "gevaar, verboden toegang" op het hek, dus hebben we de politie ingelicht."

"De politie was ook niet gemachtigd om het gebied te betreden. De beveiligingsdienst die het gebied in de gaten moet houden in verband met ongewenst bezoekers, waren niet erg behulpzaam. Ze hebben het paard namelijk gezien op hun camerasysteem dat geplaatst is in het gebied, maar we mochten het paard niet gaan halen. Dat was tevens de laatste keer dat het paard in leven werd gezien."

Rond het gebied staat een hek van drie-enhalve meter hoog.
De eigenaar van het paard heeft verschillende tv-zenders en radiozenders om hulp gevraagd.

"We zijn zelfs illegaal rond het terrein gaan kijken, maar een zoekteam van militairen kon ook niets vinden. Hij zou richting het strand kunnen zijn gegaan, waar geen hek staat, maar dan hadden we hem nu wel weer gevonden."

"We denken niet dat we hem nog terug zien. Ze hebben de hele week veel schietoefeningen gedaan op het terrein. Hij ligt dood in de bosjes of is inmiddels gevonden en gestolen. Hij is een mooi donkerbruin paard en kan ontzettend goed rennen."

Het paard is voorzien van een microchip. Inmiddels melden steeds meer mensen zich aan om te helpen het paard te vinden.

kyrkelover

Re: Engels renpaard al een week vermist in militair schietgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:04

pff wat een verschrikkelijke toestand zeg.
En tja schietoefeningen gaan gewoon door terwijl er een paard rondloopt rare gang van zaken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:06

Konden ze dan niet mer een helicopter ofzo zoeken bij het gebied?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 21:07

Volgens mij mag je boven militair gebied niet vliegen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:11

als ze een beetje meewerkend waren konden ze natuurlijk ook zelf (de militairen) met een helicopter een rondje vliegen.
desnoods spreek je dan af dat dit op kosten is van de eigenaar.

erg vreemde situatie dat er gewoon door wordt gegaan met oefeningen.
neem aan dat het geen goedkoop paard is, zou als eigenaar dan toch ook wel hogere stappen zetten.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:20

Wouw, wat een verhaal. Ik hoop dat hier nog een goed einde aan komt hoor!

Viper03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:35

Hmmm vind dit een beetje een raar verhaal. Volgens mij hadden ze wel iets meer moeite kunnen doen om dit paard weer terug te krijgen....zou ik wel doen, tenminste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:37

Viper03 schreef:
Hmmm vind dit een beetje een raar verhaal. Volgens mij hadden ze wel iets meer moeite kunnen doen om dit paard weer terug te krijgen....zou ik wel doen, tenminste!

Ze hadden het gebied in kunnen rennen voorbij de borden en riskeren dat de kogels rond de oren vliegen.
Die borden staan er met een reden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:38

de engelsen kunnen wel criminelen die vluchten uit een auto s'nachts opsporen(met een heli en warmte gevoelige camera's) en niet een paard?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:41

Wat een raar verhaal! Ik vrees ook het ergste na een week...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:41

loulou schreef:
als ze een beetje meewerkend waren konden ze natuurlijk ook zelf (de militairen) met een helicopter een rondje vliegen.

neem aan dat het geen goedkoop paard is, zou als eigenaar dan toch ook wel hogere stappen zetten.

dat is god gruwelijk duur om ff een helicopter op te starten daar beginnen ze niet aan.
maar ff mee zieken is een klein moeite of die mensen daar het gebied in laten gaan.
blijkbaar is een dier niet meer belangrijk ofzo :(:)

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:59

Mooie oefening voor die millitairen toch.. paard zoeken op onveilig terrein en weer veilig van het terrein af brengen!!!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:00

Hoe kan een paard een gebied inkomen waar een hek van 3,5 meter omheen staat ?? Vreemd verhaal.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:05

Siggy schreef:
Hoe kan een paard een gebied inkomen waar een hek van 3,5 meter omheen staat ?? Vreemd verhaal.

Idd, aan die kant moet ie er toch ook weer uit kunnen..
Tsja als daar verborgen mijnen liggen vrees ik t ergste voor het paard. Vind het belachelijk dat schiettrainingen doorgaan als ze weten dat er een paard rondloopt, waar de eigenaar waarschijnlijk veel om geeft en hard naar op zoek is. :\

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:09

Het kost een hele boel geld om (helicopter) zoektochten te organiseren en om de oefeningen te staken. Er gaan een hoop uren werk in voorberijdingen zitten en dat kost geld. Veel geld.
Hoewel het voor paarden liefhebbers niet leuk is, is het mischien financeel gezien de logische beslissing.

Ik hoop dat het leger toch besluit om te gaan zoeken, wie er dan ook voor de kosten opdraait.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:30

nikita_benno schreef:
loulou schreef:

dat is god gruwelijk duur om ff een helicopter op te starten daar beginnen ze niet aan.
maar ff mee zieken is een klein moeite of die mensen daar het gebied in laten gaan.
blijkbaar is een dier niet meer belangrijk ofzo :(:)

tja maar dan is het nog de keus van de eigenaar om dat wel of niet te doen en hoeveel hij voor het paard over heeft.
de mensen het gebied in laten kan ook niet, aangezien daar overal mijnen liggen.

het is natuurlijk ook maar hoe het leger er mee omgaat. je kunt er ok een oefening van maken oid.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:46

er is bij ons in het duingebied anders ook een keertje een paard 5 dagen vermist geweest nadat hij er zonder ruiter vanaf het strand vandoor was gegaan.... en daar staan dus geen hekken..... dus tja...

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:57

Cayenne schreef:
Het gebied staat als uiterst gevaarlijk bekend omdat er zich verschillende nog niet geexplodeerde mijnen en bommen bevinden.

Er zal in dat gebied dan ook weinig overblijven van de militairen die er moeten oefenen of moeten zij fungeren als mijnenruimers in een niet oorlogsgebied? Raar verhaal.

Edit was typo
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 15-01-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:59

jeetje te belachelijk voor woorden toch het is toch niet normaal paard word gewoon aan zijn lot overgelaten vreselijk.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:08

Citaat:
"De politie was ook niet gemachtigd om het gebied te betreden. De beveiligingsdienst die het gebied in de gaten moet houden in verband met ongewenst bezoekers, waren niet erg behulpzaam. Ze hebben het paard namelijk gezien op hun camerasysteem dat geplaatst is in het gebied, maar we mochten het paard niet gaan halen. Dat was tevens de laatste keer dat het paard in leven werd gezien."

Als ik de eigenaar was zou ik dat beveiligingsbedrijf voor de rechter slepen wegens het moedwillig beschadigen van eigendom.
Ze hebben het paard in het gebied gezien op hun camera's (en ze konden dus op hun vingers natellen dat dat dier daar niet thuishoorde). Ze zijn zelfs ingelicht door de politie en nog vertikken ze het om mee te werken aan het terughalen van het dier.
Nou, dan mogen ze van mij dokken ook voor alle schade die er is en/of nog komt.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:11

Jeetje wat een verhaal zeg.
Zou je maar overkomen, zou helemaal gek worden.
Hoop dat het paard nog levend en gezond gevonden word.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:14

Mocht het paard nog in leven zijn wat denk je dan wat er gebeurd als er een heli laag over komt vliegen!!!! Dit lijkt me dus niet de oplossing, de eigenaren hadden na de weigering van het beveiligingsbedrijf direct de publiciteit moeten zoeken, vooral in het paardengekke Engeland is dat vaak de manier om hulp te krijgen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:18

wat ik raar vind is dat iedereen klaagt over de militairen daar, maar niemand vraagt zich af wat zo iemand bezielt om zo dicht bij een militaire schietterrein te gaan rijden, risico is groot dat je paard daar beland als er iets gebeurd.

niet om hun gedrag goed te praten,toen het paard op een camera te zien was hadden ze best hiet dier kunnen vangen, maar ik vind het dom om daar te rijden, sneeuw op je eigen oefen terrein of niet

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:48

ik rij hier in de buurt ook zo vaak langs militair terrein.
dan kun je toch nergens meer rijden en is overal wel iets waardoor je paard gevaar kan lopen.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:59

hoop dat ze het paard nog gaan vinden !! :)