Manege Strandhoeve/Roompot te Kamperland sluit haar deuren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

Manege Strandhoeve/Roompot te Kamperland sluit haar deuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 17:34

Manege Kamperland sluit de deuren
Manege De Strandhoeve in Kamperland sluit haar deuren. De manege is onderdeel van Vakantiepark De Roompot. De manege loopt niet goed.
De vijf medewerkers van de manege zijn vrijdagochtend op de hoogte gesteld door de directie. Allen kunnen binnen De Roompot blijven werken.

Wat er met de paarden en gebouwen gebeurt, is nog niet bekend.

bron: omroep Zeeland
http://www.omroepzeeland.nl/?dbid=cd856141083aedbb
*************************************************************************************************

zonde hoor,voor mensen uit de regio toch een leuke manege minder weer.
maar ook voor veel toeristen die daar gevruik van maakte.

lindatje

Re: Manege Strandhoeve/Roompot te Kamperland sluit haar deuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:40

Goh, daar had ik een tijdje terug nog een foldertje van mee genomen. Het zag er heel leuk uit en had er best een keer een ritje willen maken :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:05

Het is te hopen dat ze een goed tehuis voor de dieren vinden, de jongste is zeven de rest allemaal uit de jaren negentig, zonde dat de manege moet sluiten.

Steffi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:42

ik ging in de zomer regelmatig op deze manege rijden en vind het echt super erg!! |(
ik heb hier enorm veel bijgeleerd, maar vooral veel plezier gehad, leuke buitenritten gemaakt, m'n eerste fnrs-proefjes gereden...
ik snap de beslissing van de directie echt niet en ik hoop nog steeds dat de manege op een of andere manier toch nog zal blijven :n
en als dit niet gaat hoop ik dat de paarden en het personeel goed terechtkomen.
super veel dank voor de leuke momenten en respect voor een topmanege! :(:)

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:42

Een van de manege paarden komt nu bij ons op stal.
Zonde hoor maar het was niet echt een manege met veel vaste leerlingen. vooral voor de toeristen..
ik ben benieuwd wat ze met het gebouw gaan doen!

Steffi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:29

annet155 schreef:
Een van de manege paarden komt nu bij ons op stal.
Zonde hoor maar het was niet echt een manege met veel vaste leerlingen. vooral voor de toeristen..
ik ben benieuwd wat ze met het gebouw gaan doen!

oh en welk paard komt dan juist bij jullie op stal? :+
ja inderdaad maar toch blijf ik erbij dat ze het waard waren te blijven bestaan :o

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:31

Sluit ie nu helemaal? Ik las van de week ofzo in de PZC dat ze in de winter gingen sluiten omdat het niet lonend genoeg was om open te blijven, omdat er bijna geen toerisme is in de winter. Wel jammer, volgens mij was t best n leuke manege

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:33

Altijd zonde als er een manege minder is.
Ik wou dat er hier wat meer waren.

Steffi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:57

@Wietsje92: ja de manege sluit definitief, dat bericht klopte niet...
ik denk zelfs dat de manege nu al zo goed als dicht is aangezien al heel veel paarden verkocht zijn

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:48

Wat jammer!!! Afgelopen zomer en dat jaar ervoor nog geweest. Vond Wietske zo leuk! Nou... dat wordt dus een andere vakantiebestemming zoeken.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 07:28

De manege is inderdaad sinds vorige week vrijdag per direct gesloten. Wij kregen dit als callcenter medewerkers door, weet verder niet wat er met de manege gaat gebeuren, dat horen wij dan weer niet.
Maar hij is al dicht, alle mensen die er heen zouden komen, of hun paarden zouden stallen, zijn al op de hoogte gebracht, je kunt altijd komen vakantievieren, er zijn 2 maneges in de buurt. Namen weet ik niet uit mijn hoofd, een is elshof geloof ik.

manegelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 07:43

jmmr.... ;(

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:23

Wat jammer zeg, ik had het al wel gehoord maar het is wel snel gegaan zo zeg!
Heb daar vorig jaar echt een fantastische vakantie met mijn pony gehad, hele leuke herrineren aan en ik was ook zeer tevreden over de manege! :j
Ik had graag nog eens terug gegaan met mijn andere paard maar dat zit er helaas niet meer in...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:49

Ja, het is echt supersnel gegaan, ook met de verkoop van alle paardjes en pony's. Ik werk op die manege en we lopen allemaal al een hele week met zo'n 'bleh' gevoel rond. Voor degenen die de paarden/pony's kennen: Wietske is naar een particulier in Rotterdam, Malibu naar de moeder van onze hoefsmid ergens in Zeeuws-Vlaanderen, Breezer naar p.c. de Westerschelde in Hoedekenskerke, Wodka naar Stal Balans in Dreischor, Dancer naar een meisje die bij ons rijd (naja, reed...), Sandra, Wico, Mistery zijn ook naar lesklanten verkocht en staan samen op een pensionstal in Kamperland, Kelly is ook naar een meisje van de manege maar staat er nog even tot de stal waar zij komt te staan klaar is, Fleur is naar manege de Zandbooi gegaan (wordt ook binnenkort opgehaald), Lucky is naar lesklanten verkocht (moeder en dochter) en de Shetlanders zijn naar een kennis van me verkocht in Veere dus lekker dichtbij ook. Alleen Quinto zoekt nog iemand....(dus geintereseerden...hint, hint ;-)) Het is wel moeilijk hoor, vorige week vrijdag kregen wij het nieuws te horen en die zaterdag en zondag was bijna alles opeens verkocht en nu in de loop van de week is de rest verkocht en opgehaald. Zo worden ineens al 'onze' paardjes weggehaald |( . Gelukkig waren er superveel lesklanten geinteresseerd in de paarden dus dat is erg fijn, nu weten we dat ze goed terecht komen en bijna allemaal lekker bij een particulier. Dat hebben ze wel verdiend na allemaal jaren op een manege (en dan zeker met drukke vakanties en zomers zoals bij ons) rond gelopen te hebben. Wij hebben van iedereen heel veel lieve reacties ontvangen en dat doet ons erg goed. Wij hebben altijd met heel veel plezier op de manege gewerkt en iedereen met veel plezier lesgegeven. Voor de mensen die bij ons gereden hebben: Hopelijk hebben jullie veel geleerd en -nog belangrijker misschien wel- net zoveel plezier gehad als wij!

Zoals het er nu uitziet, is de manege zeker voor de kerst gesloten, het is wel raar hoor...nu er nog maar een stuk of 4 paarden staan. Pffff...

Duidelijk is hopelijk nu wel dat de manege ook nooit meer opengaat, dit omdat dat natuurlijk in de krant stond. Waarom ze dat hebben neergezet weet ik ook niet, de stallen, solarium e.d worden ook i.i.g de komende 3 maanden nog niet verkocht, misschien doen ze dit vanwege vergunningen ofzo, dat ze kunnen zeggen van 'kijk we hebben nog boxen, de paarden zijn ff voor de winter weg, maar van t voorjaar gaan we weer open hoor'...ik weet het niet, maar dat is in ieder geval gelul. Ze hebben de manege voor altijd gesloten.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:00

Ashley1: Wat goed om te horen dat bijna al de paardjes al een goed plek hebben gevonden. De meeste die je opnoemt ken ik nog wel, ben toen ook met mijn pony mee op strandrit geweest tussen de lespaarden, harstikke leuk! :)

Welk paard is Quinto, die kan ik me niet herrineren?

Heel veel sterkte in ieder geval voor jullie allemaal! :(:)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:07

hee bah zeg ben hier paar keer op vakantie geweest vond het heerlijk was super manege met super mensen paard is 2 weken shago geweest dat hij weer thuis was. bha hier baal ik echt van veel sterkte komende tijd

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:19

IceEva: Blij dat je t naar je zin hebt gehad bij ons met je paard (geldt ook voor Ikke20 hoor ;)). Ik kan jullie niet zo snel voor de geest halen aan de hand van jullie profielen, maar misschien als jullie de namen en rassen van jullie paarden geven dat het me wel weer te binnen schiet. (De paarden bleven meestal beter hangen dan de eigenaren bij me haha!) Ikke20: Fijn om te horen dat je paard t zo naar z'n zin heeft gehad bij ons, t was niet meer als normaal voor ons om zo met onze en jullie paarden om te gaan. Hopelijk vind je nog een andere leuke manege om vakantie bij te vieren met je paard.

Pfff ik ben benieuwd, ze moeten ons vervangend werk aanbieden maarja...ik vrees dat het wat op kantoor wordt, echt balen. In zeeland is natuurlijk zo weinig werk jammer genoeg. Heb een gesprekje gehad met een andere manege, hopelijk kan ik daar wat uren gaan draaien i.c.m. de roompot.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:58

He dat is jammer. Wij gaan komende zomer weer naar de camping bij deze manege en ik had m'n dochtertje beloofd dat ze dan eindelijk daar eens mocht pony rijden....

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:29

Wietske staat bij ons op stal. Die mensen zeiden dat ze een nieuw paard van een manege gingen kopen maar toen ze vertelden dat hij van de Strandhoeve was vond ik dat wel erg.

JuliaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:49

Gedurende vijf jaar heb ik gereden in de Manege Strandhoeve. Nu heb ik een probleem. Waar kan ik rijden in Noord-Beveland?
Misschien ASHLEY1 kan mij helpen. We zijn op Roompot en nu op zoek naar een nieuwe Manege.

JuliaS

rock20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:32

Ik vindt echt super jammer dat de strand hoeve dicht is.
Vondt altijd leuk nieuwe mensen ontmoeten enzo de paarden natuurlijke
ik ging altijd in de vakantie heen met me paardtje, die had ook altijd naar de zin ze kende haar ook ;) was altijd heel leuk en pok tussendoor een paar keer ofzo zonder paard.
Ik gestiren nog Mistery,Wico, en Sandara , Jack en rossie gezien bij oc stabels.. was leuk om te zien.
ik ging eigenlijk heen met de kerst heleaas het was te slecht om te gaan naar de Oc Stabels.
meschien van de zomer als ze plekje vrij hebben:)

annebora45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:38

Jammer hoor ik heb daar ook weekendjes met mijn paardje doorgebracht en vond het een erg gezellige en ongedwongen sfeer hebben daar

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:47

Ja ik vind het nog steeds heel erg. Ik heb van de week m'n sleutel in moeten leveren, toen had ik helemaal zoiets van "ja maar, dan kan ik straks m'n 'eigen' stal niet meer in.." raar hoor. Vandaag zijn de laatste 2 paarden weggegaan en alle borden enzo zijn ook al weggehaald en we zijn ook al met tape weggehaald op de borden op het park, net of dat we nooit bestaan hebben en ze ons gelijk proberen uit te vegen. Een heel naar gevoel houden we er aan over. En we hadden het er allemaal zo naar ons zin, in de winter lekker relaxed met de paardjes bezig zijn en in de zomer lekker druk (ook al zaten we daar ook wel eens op te mopperen: 'is de vakantie onderhand niet al eens voorbij toevallig?' haha) met alle vakantiegasten, steeds weer nieuwe vakantiepaarden, erg leuk om als die verschillende paarden + mensen en verhalen te leren kennen en natuurlijk onze gezellige klanten die steeds weer met hun paarden terugkwamen in de vakanties. Echt eeuwig zonde van het bedrijf. Ik ga ook alle mensen erg missen!!!

Mustanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:52

Hoi

Ohh wat jammer. Ik heb in de meivakantie daar een week lang gereden . Ik moets bijna huilen toen ik weg ging. Ik kon echt geen afscheid nemen van Mistery en malibu. Ik ben zelfs in de zomervakantie terug gekomen. En nu zie ik ze nooit meer
Echt heel jammer. Ik vondt het een hele mooie manege ;( ;( ;( ;(

xx

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:36

Hoi Julia, heb je al een andere manege gevonden? xxx janneke