Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pretletter17 schreef:Er zitten zeker prachtige en machtige exemplaren tussen! Alleen jammer dat de meeste niet compleet zijn, al kunnen de paarden daar niets aan doen. Is in België het couperen van staarten eigenlijk nog gewoon toegestaan of betreft het hier "toevallig" heel veel onhandige paarden die met de staart tussen de boxdeur kwamen...
Eponastable schreef:pretletter17 schreef:Er zitten zeker prachtige en machtige exemplaren tussen! Alleen jammer dat de meeste niet compleet zijn, al kunnen de paarden daar niets aan doen. Is in België het couperen van staarten eigenlijk nog gewoon toegestaan of betreft het hier "toevallig" heel veel onhandige paarden die met de staart tussen de boxdeur kwamen...
Het is normaal verboden in België.

jokari schreef:staarten couperen wordt veelal in Duitsland gedaan geloof ik. En zolang het hier niet verboden wordt om met gecoupeerde staarten te starten, zal daar niet veel verandering in komen.
Antoiinette schreef:jokari schreef:staarten couperen wordt veelal in Duitsland gedaan geloof ik. En zolang het hier niet verboden wordt om met gecoupeerde staarten te starten, zal daar niet veel verandering in komen.
In duitsland willen ze juis helemaal geen gecoupeerde trekpaarden.. geen duitser die een gecoupeerd trekpaard koopt. Medio September/ Oktober gaan er velen met vrachtauto's en trailer richting Frankrijk.

NILO schreef:Er is in belgie geen enkele keuring waar gecoupeerde dieren geweigerd worden, er zijn geen paarden met lange staart te vinden daar.
t zijn immers de kwekers zelf die de keuringen organiseren en zij vinden het paard mooier uitkomen vanachter zonder staart. ze worden ook gewoon in belgie gecoupeerd hoor, er zijn 1 of 2 dierenartsen die het doen.
ik begrijp het als ze zeggen dat de billen mooier uitkomen zonder lange staart want dat is ook zo.
alleen, ikzelf heb ook een belg, met staart! bewust voor gekozen en hard achter moeten zoeken! en ik vlecht de staart volledig in en dan ist ook mooi maar voor die ouderwetse boeren zal da teveel gevraagd zijn zeker. ben es benieuwd wat mijn paardje op keuringen gaat maken met staart.