Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cayenne schreef:We hebben jarenlang tegen de nuloptie gestreden. We mochten onze topsportpaarden, topatleten dus, niks geven. Ook niet als het aankwam op welzijn, bijvoorbeeld tijdens het reizen of bij het scheren.
Huertecilla schreef:Cayenne schreef:We hebben jarenlang tegen de nuloptie gestreden. We mochten onze topsportpaarden, topatleten dus, niks geven. Ook niet als het aankwam op welzijn, bijvoorbeeld tijdens het reizen of bij het scheren.
Onzin.
Klinklare onzin:
1. Medicatie is toegestaan. Je kan alleen geen wedstrijden rijden zo lang het in het bloed zit. Dat is alleen tegen het ruíterbelang.
2. ´Iets geven´ voor vervoer of scheren is verdoven van verzet tegen een voor het paard onzinnige activiteit in het ruiterbelang.
Dat is geen inzet voor de sport maar inzet voor het ruiterbelang en schadelijk voor het imago van de sport.
Op deze manier is de publieke opinie over het gesol met direnwelzijn: ´Verbiedt het dan gewoon helemaal maar.´

Huertecilla schreef:Cayenne schreef:We hebben jarenlang tegen de nuloptie gestreden. We mochten onze topsportpaarden, topatleten dus, niks geven. Ook niet als het aankwam op welzijn, bijvoorbeeld tijdens het reizen of bij het scheren.
Onzin.
Klinklare onzin:
1. Medicatie is toegestaan. Je kan alleen geen wedstrijden rijden zo lang het in het bloed zit. Dat is alleen tegen het ruíterbelang.
2. ´Iets geven´ voor vervoer of scheren is verdoven van verzet tegen een voor het paard onzinnige activiteit in het ruiterbelang.
Dat is geen inzet voor de sport maar inzet voor het ruiterbelang en schadelijk voor het imago van de sport.
Op deze manier is de publieke opinie over het gesol met direnwelzijn: ´Verbiedt het dan gewoon helemaal maar.´
Onzin.
Klinklare onzin:
. We moeten alleen proberen om de dingen die wij in ons belang doen niet paardonvriendelijk te maken. Janine1990 schreef:FS: Om maar even helemáál van de discussie af te wijken, ik las de quote die jij van sporter plaatst, meer als een voorbeeld. Met een vraagstelling er achter... Niets kwalijks, of ik ben gek...![]()
Volgens mij gaat het Sjef niet om de hyperflexie en rollkur, maar meer om de regels daaromheen, de overhaaste besluiten die straks toch weer aangepast moeten worden, aangezien de trainingsmethode van hen nogal relatief is, daar is geen maatstokje bij te houden.![]()
Hij redt wat er te redden valt, aan de gehele paardensport. En ik denk dat we hem straks best wel eens dankbaar kunnen mogen zijn, hij heeft al heel wat voor de dressuur betekend!
FaberSmid schreef:Janine1990 schreef:FS: Om maar even helemáál van de discussie af te wijken, ik las de quote die jij van sporter plaatst, meer als een voorbeeld. Met een vraagstelling er achter... Niets kwalijks, of ik ben gek...![]()
Volgens mij gaat het Sjef niet om de hyperflexie en rollkur, maar meer om de regels daaromheen, de overhaaste besluiten die straks toch weer aangepast moeten worden, aangezien de trainingsmethode van hen nogal relatief is, daar is geen maatstokje bij te houden.![]()
Hij redt wat er te redden valt, aan de gehele paardensport. En ik denk dat we hem straks best wel eens dankbaar kunnen mogen zijn, hij heeft al heel wat voor de dressuur betekend!
Waar het meneer Janssen om gaat, gaat het mij niet om. Daar sta ik lijnrecht tegenover, dat is ook geen nieuws voor meneer Janssen en zijn "hollandse' school ruiters. Dus u denkt dat meneer Janssen de paardensport nu probeert te redden, na alles kapot te maken voor de goudkoorts? Ik persoonlijk zal meneer Janssen nooit dankbaar kunnen zijn. Meneer Janssen had beter wielrenner kunnen blijven, dan was meneer Janssen zelf het haasje. Voor mij persoonlijk heeft meneer Janssen niks dan slechts betekend voor de dressuur. Een goedkope slechte copie van hyperflexi die laat zien hoe het niet moet.
BraveSpots schreef:Ik las de titel en dacht: 'Is dat niet haar vent'?
En dan: Nou, tuurlijk dat ze dat gelooft over hem, het zou wel erg zijn mocht dat niet zo zijn zeker? Het is haar partner notabene.
En als laatste: Kon ze dit niet 's avonds in bed zeggen in plaats van in een nieuwsbericht? Iemand moet haar toch eens vertellen dat dit geen effectieve communicatieweg is als je een complimentje wilt geven aan je man...
Huertecilla schreef:karijn schreef:En trainingsmethoden zijn van nature al subjectief dus hoe moet je dan gaan objectiveren?
Daar heb ik al járen geleden een concreet voorstel over uitgewerkt.
Een fors stuk objectivering van de jurering door telemetrie.
Helaas, dat is de billen te bloot![]()
Huertecilla schreef:Een heel belangrijke taak van de FEI is het waarborgen van het welzijnsbelang van het individuele paard.
Huertecilla schreef:Dat is het bestaansrecht van de ruitersport.
Daar faalt ze de afgelopen decennia in en de ruitersport krijgt nu de rekening gepresenteerd.
Huertecilla schreef:Zoals ik al veelvuldig heb geschreven zouden het de liefhebbers van ruitersport moeten zijn die het hardste streven naar deze waarborging; het is de toekomst van hún hobby.