Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liliputter schreef:De moederlijn van Totilas gaat terug naar het Duitse Oldenburg. Het betreft hier de zogenoemde Freiminka-stam die zestig jaar geleden ook wortel schoot in Friesland. In de lijn zijn ook springpaarden terug te vinden. Aan de stam van moeder Lominka loopt bijvoorbeeld een vertakking naar Okidoki, het paard van springruiter Albert Zoer. Voorlopig brengt Totilas zelf geen nakomelingen. Zijn eigenaar Kees Visser wil in elk geval wachten tot na de Wereldruiterspelen van Kentucky in 2010.
Ik heb stage gelopen op het bedrijf van de Freiminka-stam www.staldehameren.nl.
mieneke12 schreef:Moeten spring paarden dan een lange rug hebben?

Adil18 schreef:knooopje schreef:we zullen het wel nooit weten....Eh, dat weten we wel...Gewoon vergelijken. Het "te kort in de rug-argument" vind ik daarom maar raar...
maaikj schreef:vergelijken??.. eerst zien dan geloven..
daarom denk ik dat we dat nooit zullen weten, of Edward wil inneens topspringruiter worden.. je weet maar nooit natuurlijk
mieneke12 schreef:Jha,ik zil die dressuur ruiters wel eens zien vliegen,hahaeen keer ruilen die spring ruiters ruilen voor 1 dag met de dressuur ruiters. hihihi....
knooopje schreef:en dat is jou mening!
mijn menig heb ik gegeven en toegelicht!
dat je dat raar vind en niet mee eens bent moet je zelf weten.
je gelijk krijg je bij mij toch niet,je mag er van vinden wat je wilt.
zolang hij nog nooit in het openbaar gesprongen heeft zul je het nooit weten hoe hij springt
Adil18 schreef:maaikj schreef:vergelijken??.. eerst zien dan geloven..
daarom denk ik dat we dat nooit zullen weten, of Edward wil inneens topspringruiter worden.. je weet maar nooit natuurlijk
Mijn god, waarom hebben mensen zoveel moeite met lezen....
Knooopje geeft aan dat Totilas waarschijnlijk te weinig lengte in de rug heeft. Daarop gaf ik aan dat als je kijkt naar springers uit de oudere generatie, Totilas zelfs meeeeeer ruglengte heeft en dat ik daarom het door haar aangegeven argument niet goed snap en dat ik benieuwd ben waar zij dat op baseert. Daarop geeft zij aan dat wel het wel nooit zullen weten, ik snapte uiteraard dat zij hiermee bedoelde te zeggen : "Hij zal toch nooit in de springsport worden uitgebracht". Ik vind het alleen jammer zo mijn vraag e.d. te ontwijken. Daarom ging in daar tegen in, doelend op de rug, dat weten we wel, Totilas heeft niet minder ruglengte dan vele andere succesvolle springpaarden, daarop doelde ik met "gewoon vergelijken".
Qua bouw zou Totilas een excellent springpaard kunnen zijn, maar goed, dat is alleen maar mijn bescheiden mening...Let wel:Qua bouw