Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Lau_ schreef:Ik vind het een verschrikkelijk plan.. Heggen zijn zo bepalend in een landschap. Nog meer als schrikdraad en de 'witte hekken'. Zo verlies je de identiteit van het landschap en gaan alle polders die verpaardiseren als hokjes invullen. Je kan dan juist geen landschap meer beleven als je het zo denkt op te lossen..
, Nee serieus, ik heb veel te veel, hoef maar een klein stukkie te hebben, en denk niet dat ie 't op wil delen in kleine kaveltjes. uniekhorse schreef:Wordt allemaal weer mooi neer gezet door de ministers, maar wie gaat dat betalen ?!
bulck schreef:uniekhorse schreef:Wordt allemaal weer mooi neer gezet door de ministers, maar wie gaat dat betalen ?!
Jij, want jij beslist een paard te houden, logisch lijkt me dat. Als ik een huis wil bouwen moet ik me ook aan bepaalde voorschriften houden en ik moet dat huis betalen niet de bedenkers van die voorschriften e.
vind het heel apart dat wanneer er effectief regels komen er plots toch protest komt. ik vind het een goede evolutie en zeker in landelijke, bosrijke gebiedden een mooie evolutie. hoe vaak ben je nu aan het wandelen en zie je een wei, met daarin een ijzeren hok, container of een samenraapsel van materialen dat dienst moet doen als beschutting maar wel als decor een prachtig landschap heeft.
uniekhorse schreef:Tuurlijk snap ik dat er kosten verbonden zijn aan paarden (heb er zelf 2) maar ik vind dit zinloze uitgaven.
Als jij alles pico bello voor elkaar hebt thuis, waarom zou je dit dan gaan veranderen ?
Omdat de gemeente (bijvoorbeeld) liever een heg ziet dan het houten hek dat jij hebt neergezet (en hiervoor diep in de buidel hebt moeten tasten) en jij dit allemaal weer af moet breken en zelf de heg moet gaan kopen, planten enz ?! Nee daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
En dan om de simpele reden, dat dit mooier zou zijn?! Belachelijk zeg.
Als ze het voor de mooi willen, moeten ze dit zelf maar bekostigen.
Tegenwoordig kunnen gezinnen hun geld beter besteden om goed rond te kunnen komen.
Ik snap wel dat de paarden gebruik moeten kunnen maken van een schuilstal, dit vind ik dan ook weer terecht.
So0p_ schreef:Ik woon in Epe, en ik hoop niet dat wij heggen om ons weiland heen moeten doen.
Ziet er denk ik niet uit, en aangezien het een groot weiland is, en meerdere stukken, kost het ook handen vol geld
. Wist je dat voor het aanplanten van bepaalde bomen, struiken en heggen subsidie kan krijgen? Zelfs voor bepaalde grassoorten? Dat kan per jaar aardig oplopen en is leuk meegenomen.