Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 07:34

www.rtvutrecht.nl


Opnieuw onrust bij manege Groenesteyn in Utrecht. Na de strijd over de komst van een hotel op het terrein blijken er nu plannen te zijn om op een steenworp afstand een coffeeshop te openen in het gebouw waar nu nog restaurant De Beerenkuil is gevestigd.

In Utrecht is ruimte voor 17 coffeeshops. Dat zijn er nu 14. En de trend van het moment bij coffeeshops is dat klanten snel even een joint komen ophalen. Shops in het centrum zijn lastig te bereiken met de auto, maar deze locatie aan de Biltsestraatweg is daarvoor erg geschikt.

Bij de ouders van de bijna 350 kinderen die bij Groenesteyn paard rijden zit de schrik er goed in. De gemeente heeft inmiddels tientallen boze reacties ontvangen.

Burgmeester Wolfsen wilde vandaag niet reageren op de onrust. Raadsleden vertelden RTV Utrecht dat ze de burgemeester volgende week formeel gaan vragen hoe hij over de kwestie denkt.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 08:02

Het is nou niet bepaald een pedofielen opvang of een verslavingskliniek....
What is the problem? Of lopen de verkeerstromen in elkaar over? (fietsende kinderen en rijdende hashrokers?)

Nee, dan liever alcohol drinkende restaurant gasten....Daar is nooit tegen geprotesteerd!

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:11

Toch niet zo`n heel lekker idee.

Blue9

Berichten: 3642
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Wijk

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:17

Toch altijd zo'n idee dat daar ''vreemde'' mensen rondlopen. Heel erg vooroordeel ik weet het maar vind het toch een raar plan zo in de buurt bij kinderen, ook in de trant van geen goed voorbeeld.

FuegoJoy
Berichten: 1162
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Roswinkel ( emmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:26

Wat een hoog zeikgehalte weer !!

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:29

Zo`n hotel naast de manege is toch juist ideaal, daar kan juist voor met klanten zorgen voor mensen die daar logeren en een uurtje willen leren paardrijden. Maar een coffeeshop zou niet mijn eerste wens zijn. Maar ik moet ook toegeven dat ik niet weet wat voor mensen er in zo`n shop komen en of dat die mensen onder invloed achter het stuur gaan zitten.

Dudette_

Berichten: 1366
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: H.I.Ambacht. Zuid-Holland.

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:37

Jeetje, coffeeshop naast een manege.. :n vind t eigenlijk niet kunnen. ik snap ook niet hoe je het in je hoofd kan halen, er lopen daar kleine kinderen rond. :S lekker voorbeeld.

Dudette_

Berichten: 1366
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: H.I.Ambacht. Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:38

nowornever schreef:
Zo`n hotel naast de manege is toch juist ideaal, daar kan juist voor met klanten zorgen voor mensen die daar logeren en een uurtje willen leren paardrijden. Maar een coffeeshop zou niet mijn eerste wens zijn. Maar ik moet ook toegeven dat ik niet weet wat voor mensen er in zo`n shop komen en of dat die mensen onder invloed achter het stuur gaan zitten.


Ja sommige doen 't wel.

Natalie1993

Berichten: 2408
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:39

Vind ik het een raar plan, dat kan toch niet met al die 10-16 jarigen?!

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:51

Ach volgens mij valt allemaal wel mee, Blowers zijn eerder relaxt dan moeilijk.

Wel vind ik dat als een coffeeshop niet te dicht bij een school mag, het ook niet te dicht bij een manege.

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:53

Dudette_ schreef:
nowornever schreef:
Zo`n hotel naast de manege is toch juist ideaal, daar kan juist voor met klanten zorgen voor mensen die daar logeren en een uurtje willen leren paardrijden. Maar een coffeeshop zou niet mijn eerste wens zijn. Maar ik moet ook toegeven dat ik niet weet wat voor mensen er in zo`n shop komen en of dat die mensen onder invloed achter het stuur gaan zitten.


Ja sommige doen 't wel.


Dat gebeurd overal niet alleen bij een coffeesshop.

Dan moge ze in de manege ok geen bier meer schenken... Er zal maar iemand zijn die bezopen achter stuur gaat zitten...
Weer alcohol is gebeurd dat geregeld.

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:00

Ja maar bij de coffeeshop komen ze toch ook overdag (en als ze dan onder invloed gaan rijden) en bij de manege zal s`avonds bier gedronken worden en dan fietsen er als het goed is geen kinderen meer.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:12

Wordt een goude tent daar denk ik.. goed te bereiken, het hele Oostblok wat er op zondag t/m dinsdag is ivm de automarkt..

Van een coffeeshop op zich hoef je geen last te hebben, een onguur wijkje/parkje vind ik het toch al. Misschien dat dat juist minder wordt doordat er meer verkeer gaat rijden. Ligt ook volledig aan wat voor coffeeshop het is. Ik heb vlakbij een shop gewoond waar je nauwelijks last van had, je wist dat het er zatmaar verder niet. Maar de andere shop was 1 groot hok vol gespuis, daar verzamelden de autoruittikkers zich en kwamen met buit weer daar terug..da's weer een ander verhaal natuurlijk

_Renske

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:38

Het ging er meer om dat het hotel óp de grond van de manege zou komen en dat er dan geen manege meer zou zijn.. Maar dat is nu opgelost gelukkig.
En over de coffeeshop: dan zit die én naast een manege én naast een drukke weg waar elke dag kinderen van zeist en de bilt naar utrecht fietsen en van utrecht naar zeist en de bilt (middelbare school). Dus ik vind het een erg slecht idee..

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:45

amondi schreef:
Het is nou niet bepaald een pedofielen opvang of een verslavingskliniek....
What is the problem? Of lopen de verkeerstromen in elkaar over? (fietsende kinderen en rijdende hashrokers?)

Nee, dan liever alcohol drinkende restaurant gasten....Daar is nooit tegen geprotesteerd!


Iets in deze strekking was ook mijn reactie bij het lezen van dit bericht! Liever een coffeeshop dan bijv. een grote uitgaansgelegenheid (disco e.d.) met veelal dronken lui die de toko verlaten en alle idiote acties die daaruit kunnen volgen...

Sommige mensen zijn zo heerlijk kortzichtig...

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:15

EeCee schreef:
amondi schreef:
Nee, dan liever alcohol drinkende restaurant gasten....Daar is nooit tegen geprotesteerd!


Iets in deze strekking was ook mijn reactie bij het lezen van dit bericht!
....
Sommige mensen zijn zo heerlijk kortzichtig...


...zo kortzichtig dat ze het hier ook genoemde alcohol in de eigen kantine niet zien.

Trouwens. Of een manege geen gevaar en hinder oplevert.

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:31

Volgens mij zitten er in het centrum van elke gemiddelde stad zowel coffeeshops als kroegen in de buurt van scholen, dus waarom zou dat nou bij een manege ineens wel een probleem zijn...?

Imaginaerum
Berichten: 3724
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:23

En wat dan, high op je paard zitten? :=

Getup

Berichten: 8408
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:27

Ik zou banger zijn,dat mn kind naar de cofeeshop gaat,als dat er overlast van de coffeshop komt...

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:55

Getup schreef:
Ik zou banger zijn,dat mn kind naar de cofeeshop gaat,als dat er overlast van de coffeshop komt...


Dan heb je een opvoedingsuitdaging. Dat probleem is er ook als de coffeeshop op de weg naar school zit of in het centrum of naast de sportschool of....

Getup

Berichten: 8408
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:59

bedoel er mee te zeggen,dat ik niet snap dat er zo´n drama van wordt gemaakt......Inderdaad,de kinderen die in Utrecht naar schoolgaan ( of waar dan ook) kunnen er toch wel heen als ze willen.

Ilsje87

Berichten: 1279
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:06

ik snap het hele drama ook niet.. :?

juval

Berichten: 13439
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:21

wat erg zeg...

het hotel zou al in de buitenbak komen, dus dan blijft er heel weinig ruimte over...

en nu een koffieshop op steenworp afstand, dat trekt toch een bepaald type publiek aan... brrrr,
ik ben blij dat ik daar niet meer woon.

sterkte voor de manege en alle mensen die daarmee te maken hebben. !!!

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:30

juval schreef:
dat trekt toch een bepaald type publiek aan... brrrr,


Tsk _-:(

Maneges trekken ook een soort publiek aan waar andere groepen om uiteenlopende reden van :r en veroorzaken in de ogen van niet-ruiters en omwonende overlast en gevaar op de openbare weg.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:30

amondi schreef:
Het is nou niet bepaald een pedofielen opvang


Nee, die lopen gewoon los in het park ernaast O:)

Het grootste bezwaar aan het hotel was inderdaad dat het OP de grond van de manege zou komen, dat ze daar niet zo gelukkig mee waren is wel een beetje in te voelen. ("Oh, nee, geen enkel probleem om de binnen- en buitenbak op te offeren, tuurlijk niet, wij rijden wel door de gangen van het hotel :)")

Huertecilla schreef:
...zo kortzichtig dat ze het hier ook genoemde alcohol in de eigen kantine niet zien.

Trouwens. Of een manege geen gevaar en hinder oplevert.


Ken je de situatie ter plekke? Weet jij of er alcohol geschonken wordt in de kantine, of dat er overlast is voor de omgeving?