Op de Feart bij Ureterp is dinsdagavond een veulen omgekomen door een aanrijding met een auto. Een automobilist uit Wijnjewoude zag het ontsnapte dier plotseling in zijn lampen opdoemen en kon niet meer tijdig remmen.
Via de motorkap en de voorruit van de auto werd het dier gelanceerd. Het veulen overleefde deze klap niet. De auto van de man raakte zwaar beschadigd. Het mag dan ook een wonder heten dan de bestuurder zonder noemenswaardige verwondingen met de schrik vrij kwam.
De zwaar beschadigde auto is door berger Tolman afgevoerd. Een tweede auto welke het dier ook heeft geraakt kon zijn weg met lichte schade vervolgen.
Geplaatst: 19-11-09 08:00
vorige week liepen de paarden van de buren ook over straat. Gelukkig niets gebeurd maar ik ben wel blij dat bij ons de paarden niet zo maar de weg op kunnen lopen en dat het terrein met en hek is afgesloten. Je zult dit maar meemaken, verschrikkelijk.
sjonge, sommige dingen zou je wel even terugwillen draaien..
bulck
Geplaatst: 19-11-09 08:05
Tja heel sneu en het zal je maar overkomen... Ook voor een automobilist is dit schrikken denk ik. Je verwacht immers niet van plots een dier de weg op zien te vliegen e. En het is zo snel gebeurd dan.
Tja aan alle eigenaars, check een omheining en bouw altijd een extra veiligheid in, een simpel draadje lopen ze vaak gewoon door (zeker in paniek) dus is het plaatsen van een stevigere omheining rond je wei of het plaatsen van een dikgroeiende haag toch vaak net meer een muur. Uiteraard kan je kwaadopzet niet uitsluiten, maar als ik soms voorbij weides kom dan verbaast het me dat sommige dieren er uberhaupt inblijven.
In elk geval sterkte voor de eigenaar met dit verlies
Zo, dat is al de 3e... Verschrikkelijk voor de bestuurder en de eigenaresse.
Zwartwitje
Geplaatst: 19-11-09 11:56
Moderatoropmerking:
Ik wil jullie, mede uit respect voor de mensen die betrokken zijn geweest bij dit ongeval, verzoeken om terug ontopic te gaan naar het oorspronkelijke bericht. Mochten jullie willen discussieren over hoe om te gaan met paarden in de openbare ruimte, dan verwijs ik jullie graag door naar het topic van Huertecilla: [NM] Paard los in de openbare ruimte We stellen het op prijs als dit topic uitsluitend behouden kan worden voor reacties op het oorspronkelijke nieuwsbericht. Alvast dank!
SuperSmurf
Geplaatst: 19-11-09 12:06
edit: oops, mod opmerking niet gezien
heel veel sterkte gewenst met het verlies!
daisjuh
Geplaatst: 19-11-09 12:21
ik vind het voor beide partijen heel erg je veulen op deze manier kwijt raken is gewoon hartverscheurend , maar zown veulen aanrijden en niet kunnen stoppen blijft ook in je gedachten zitten!!!!
Storm
Geplaatst: 19-11-09 14:18
Moderatoropmerking:
Ik heb alle oftopic reacties verwijderd. Zoals al gezegd mogen hier alleen reacties op het afschuwelijke ongeluk met het veulen, andere reacties kunnen in het topic wat Zwartwitje heeft genoemd.
Ze is losgebroken uit de stal, heeft de deur naar buiten open zien te krijgen en ging vrolijk de weg op. Halverwege wilde ze graag weer naar huis, dus is ze in galop weer naar huis gegaan maar precies voor het huis kwam er een auto die haar heeft geschept.
Ik ben er kapot van. Honden zijn niet aangeslagen, heel vreemd.