Onbekenden gaan aan de haal met pony van jong kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Onbekenden gaan aan de haal met pony van jong kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 21:05

www.nieuwsblad.be

Brent Van Damme (11) uit de Groeneboomgaardstraat is zijn achttien maanden jonge pony kwijt. Zijn trouwe vriend werd op de weide in Den Bunt gestolen.
'Papa zag een grote toekomst weggelegd voor Marco, zowel voor dressuur als voor jumping', zegt de knaap.

Mama Carine De Smedt is er het hart van in. 'Marco Van De Bochten is een van de weinige nakomelingen uit de bloedlijn van Vedet Van de Vondelhoeve, een veelzijdig en schoon dier', zegt zij.

Haar vriendin en lesgeefster van Brent, Brenda Nerinckx uit Waasmunster, zit al dertig jaar in de paardenwereld.

'Marco is eigenlijk gebouwd als een paard, maar dan iets kleiner', getuigt zij. 'Hij draaft perfect en heeft een mooie lijn. De dader moet een kenner zijn. Toen we woensdag de diefstal vaststelden, hebben we ons onmiddellijk naar de politie gewend. Het was natuurlijk 11 november, maar dat was toch geen reden om ons wandelen te sturen. Donderdag konden we dan toch, na lang aandringen, een proces verbaal laten opstellen. U moet weten dat er vanaf september tot nu in ons land al meer dan negenhonderd paarden zijn verdwenen.

Ik wil voor ijveren om de waterdichtheid van de chip en de paspoorten te bekomen'. Brenda verwijst naar de problematiek van verdacht nachtelijk verkeer met paarden. 'Als politiepatrouilles 's nachts een paardentransport opmerken, dan moeten ze controle uitvoeren. Mogelijk gaat het om gestolen paarden zonder verplicht paspoort. Ik eis dat de wet op de paardenhouderij inzake chip en paspoort wordt nageleefd en gecontroleerd', zegt Brenda vastberaden.

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:12

Vanaf september tot nu meer dan 900 paarden weg in België ???? Als dat klopt dan is er toch wel 'n heel serieus probleem waar idd. extra controles voor in 't leven geroepen moeten worden.

Caily

Re: Onbekenden gaan aan de haal met pony van jong kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:14

Idd, 900??? En geen enkele teruggevonden?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:15

Nogal veel lof voor en jaarling: gebouwd als een paard, perfect draven...

Maar dan nog: zéér erg voor de eigenaar!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 21:16

__Lotte schreef:

Ik neem aan dat bokker Adri daar wel meer over weet.
(over de cijfers dan he ;) )

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:16

Jeetje dat is veel in korte tijd.
Dat ze daar dan niet eerder stappen hebben ondernomen.

Vreselijk als je paard er tussen zou zitten.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:26

ik vraag me af of er uiteindelijk (als de pony 3 is) niet veel te hoge eisen worden gesteld aan het kind. ik bedoel hij is pas 11 en vaders ziet een grote toekomst in de sport.

maar goed het is evengoed vreselijk. het zal je maar overkomen dat je naar je paard gaat en hij is verdwenen. hoop dat hij snel weer terecht is

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:33

900? dat is het eerste wat ik ervan hoor, lijkt me ontzettend veel. Iig jammer voor die jongen. Vedet is wel een leuke hengst met mooie afstamming, of het veulen of de jaarling idd een toppertje zou zijn kan ik niet zeggen. Denk dat het ook wel een beetje moeilijk te voorspellen is op zo'n leeftijd. Hopen dat hij weer ergens gezond en wel opduikt.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:51

carolalisa schreef:
ik vraag me af of er uiteindelijk (als de pony 3 is) niet veel te hoge eisen worden gesteld aan het kind. ik bedoel hij is pas 11 en vaders ziet een grote toekomst in de sport.

maar goed het is evengoed vreselijk. het zal je maar overkomen dat je naar je paard gaat en hij is verdwenen. hoop dat hij snel weer terecht is

Volgens mij bedoelen ze de pony.
Hopen dat de pony snel terug is.

inspekteur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:53

ohhh wat errrug ;( ik hoop dat ze de poy snel weer terug vinden :D
zodat het kind er nog heel lang plezier mee kan hebben

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:54

owjee zonde voor het kind en de ouders. Maar 900 paarden dat lijkt mij toch beetje héééééél veeeel . Straks moet ik nog gaan vrezen voor mijn dieren.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:34

Vind het geen prettig stuk om te lezen. Je moet het echt meerdere malen goed lezen, wil je begrijpen wt er nou precies staat.

Daarom niet minder erg voor de eigenaren.
Hopelijk wordt het dier snel teruggevonden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:36

900 paarden in zo'n korte tijd?
jeetje dat is een behoorlijk aantal:S

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:38

haha je kunt lezen dat het een belgisch bericht is, guttegut wat een belgisch woordgebruik :)) de zinsbouw is ook niet optimaal inderdaad. Moest ook 3 keer lezen voordat ik het begreep.

maar inderdaad sneu dat zo;n beestje van zo'n jong kereltje afgenomen wordt. En heftig zeg zoveel diefstallen in belgie....

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:21

met meer dan 900 paarden weg?! gaat er dan egt geen .. ook maar iniminie belletje rinkelen.
ik bedoel als je dat weet en je zet daar een egt goed paard neer ben je ook niet hellemaal 100

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:21

Silviabol schreef:
haha je kunt lezen dat het een belgisch bericht is, guttegut wat een belgisch woordgebruik :)) de zinsbouw is ook niet optimaal inderdaad.

Voor Vlaams is het prima in orde hoor. Het is maar net wat je gewend bent.
Ik vind het juist mooi dat het Vlaams ook in de media nog echt gebruikt wordt, en niet alleen ABN met een Vlaams accentje (wat je in de krant dus niet eens zou zien). Ik vind het niet netjes om daar neerbuigend of lacherig over te doen, zeker niet gezien het grote aantal Vlamingen hier op bokt. (sorry, heel erg off-topic, maar ik moest het als Neerlandica even kwijt. :D )

Nu maar hopen dat de pony snel terecht is.
900 verdwenen paarden lijkt mij wel heel erg veel. Als dat waar is dan hadden ze dat al wel wat eerder aan de grote klok mogen hangen. Ik was vorige week nog met mijn paard in België en ik had zoiets wel graag willen weten.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 08:56

misschien een foto publiceren?

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:05

mooi klote man.. moet er niet aan denke da aj bij de stal komt of iets je paard/pony weg is
hoop ech da jullie em terug vinde..
sterkte iig

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:29

LindyH schreef:
Silviabol schreef:
haha je kunt lezen dat het een belgisch bericht is, guttegut wat een belgisch woordgebruik :)) de zinsbouw is ook niet optimaal inderdaad.

Voor Vlaams is het prima in orde hoor. Het is maar net wat je gewend bent.
Ik vind het juist mooi dat het Vlaams ook in de media nog echt gebruikt wordt, en niet alleen ABN met een Vlaams accentje (wat je in de krant dus niet eens zou zien). Ik vind het niet netjes om daar neerbuigend of lacherig over te doen, zeker niet gezien het grote aantal Vlamingen hier op bokt. (sorry, heel erg off-topic, maar ik moest het als Neerlandica even kwijt. :D )

Nu maar hopen dat de pony snel terecht is.
900 verdwenen paarden lijkt mij wel heel erg veel. Als dat waar is dan hadden ze dat al wel wat eerder aan de grote klok mogen hangen. Ik was vorige week nog met mijn paard in België en ik had zoiets wel graag willen weten.

Dankjewel LindyH, volgens mij praten wij nog steeds dezelfde taal? Ik ben belg, en ik vindt het zelf ook een moeilijk bericht om te lezen. Dus het ligt eerder aan de schrijver zelf.

900 paarden? Dat is énorm veel! -steekt haar paarden achter slot en grendel-

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:02

humpy1 schreef:
carolalisa schreef:

Volgens mij bedoelen ze de pony.
Hopen dat de pony snel terug is.

ja een mooie sport toekomst voor de pony, maar ik neem aan dat het de bedoeling is dat zoonlief de pony gaat rijden en dus eigenlijk vaders droom waar gaat maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:18

Triest dat de pony weg is, maar verder zou het bericht voor plaatsing wel wat gekuist mogen worden.
Als al die opgeschroefde verwachtingen alleen een verhaal tegenover de verzekering is, alla (maar waarom publiceren) Als het echt de weergave van de verwachtingen van de ouders zijn is het wellicht beter voor het kind als het geen pony krijgt, of een die al de nodige prestaties geleverd heeft.
Verder lijkt 900 verdwenen paarden en ponnies in minder dan een jaar ook iets dat al lang de internationale pers gehaald zou hebben.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:45

Silviabol schreef:
haha je kunt lezen dat het een belgisch bericht is, guttegut wat een belgisch woordgebruik :)) de zinsbouw is ook niet optimaal inderdaad. Moest ook 3 keer lezen voordat ik het begreep.

en nederlanders praten en schrijven natuurlijk allemaal correct :O
ik vraag me verder af wat 'belgisch' woordgebruik precies inhoudt, we hebben hier namelijk 3 officiële talen: nederlands, frans en duits.

kan iemand die cijfers bevestigen of ontkennen?
het idee van 900 verdwenen paarden is niet bevorderlijk voor mijn gemoedsrust.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:54

Gut, ik als Nederlander fiets zo door het bericht heen, snap niet waarom er moeilijk over gedaan wordt...

Uit het stukje blijkt door al hun lof dat het een dure pony was (goede afstamming en goed bewegen, belofte voor de sport), vandaar dat het er waarschijnlijk instaat.

Hopen dat de pony binnenkort opduikt, een foto plaatsen hier is een goed idee denk ik!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:08

Cayenne schreef:
__Lotte schreef:

Ik neem aan dat bokker Adri daar wel meer over weet.
(over de cijfers dan he ;) )

Vooreerst wil ik vertellen, heb geen weet van 900 verdwenen paarden van september tot nu, ik moet nu al sommige dagen dag en nacht werken voor de paarden, wel dan moet ik mensen gaan aannemen om dit allemaal te verwerken, maar kan ze niet betalen want ik vraag geen geld voor hulp bij het zoeken naar paarden en voor de hulp bij paardenproblemen.
Mijn tweede visie is, waarom hier commentaar geven op de schrijfwijze, Nederlands of Vlaams, het gaat hier niet over een paard dat kan lezen of schrijven, maar een paardje dat vermist is.
Wij Belgen zeggen botten en jullie zeggen laarzen, aub laat de schrijfwijze van de taal hier niet ter sprake komen, maar alleen het welzijn en het terugvinden van het paardje.
Op mijn site kan U altijd de recente gestolen, vermiste, gezochte paarden vinden, zelfs van Nederland, Engeland, indien ik de vraag krijg om het te vermelden.
Het is ook zo als ik in naam van de eigenaar de paarden op bepaalde forums plaats, ze ook verwijderd worden, eigenaars moeten zelf plaatsen.
Op dit moment heb ik zo mijn gedacht over het chippen, paspoort en hun werkwijze, heb juist nog een confrontatie aangegaan met de bevoegde diensten in Belgie, het is gewoon een hutsepot en echt niet te begrijpen.
Laatst bijgewerkt door Adri op 17-11-09 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:19

Adri, ik vind het fantastisch dat jij je zo inzet om paarden te helpen terugvinden +:)+