Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Vlekje123 schreef:Als ik hier op Bokt foto's plaats van een twee jarige die al reeds onder het dressuurmatig zadel is dan heb ik een groot probleem en binnen no-time een topic van 80 pagina's waarin mij de huid wordt vol gescholden en ik diverse verwijten naar mijn hoofd krijg geslingerd.
Echter als je het op de ren- en/of drafsport gooit dan mag het wel. Leg mij even het verschil uit.
Volgens mij zegt niemand dat, ook niet in het topic wat hierboven aangehaald wordtCitaat:En kom niet met "Ze zijn zo snel volwassen" want daar geloof ik niet in

jodie schreef:Volgens mij loopt Zwaluw daar in
Marloez schreef:Nounou wat aantrekkelijk. Word niet blij van dit soort nieuws anders.
Heb niks tegen de drafsport, wel tegen het maximale halen uit 2-jarige paarden.
Gelieve hier verder niet op in te gaan, geen discussies etc. Dit is gewoon hoe ik er over denk.
Citaat:Als je hier verder geen reacties op wilt, is het zinniger je mening voor je te houden denk ik. Je kunt reacties op dit soort posts verwachten, van mensen die verstand van zaken hebben, en dus hun sport verdedigen.
kom dan eens gezellig inside kijken en ben zo bijdehand om het tegen een trainer te vertellen, dan zal die je haarfijn uitleggen hoe het in elkaar zit
Ik hoef toch niet van gedachten worden verandert?
Dan was dat idd een vooroordeel van mij, kan begrijpen dat bij sommige mensen daardoor de nekharen van overeind gaan staan.
Zijn daar ook goede argumenten voor? 
macke schreef:Tja onbekend maakt onbemind, ik wordt hier zo moe van !!!
Kijk verdorie eens in je eigen omgeving , altijd afgeven op de draf en rensport.

Vlekje123 schreef:En dat is iets wat ik jammer vind van de voorstanders van deze "sport", ze kunnen een andere mening niet accepteren. Jammer, en ook zeer kortzichtig.
Marloez schreef:Citaat:Als je hier verder geen reacties op wilt, is het zinniger je mening voor je te houden denk ik. Je kunt reacties op dit soort posts verwachten, van mensen die verstand van zaken hebben, en dus hun sport verdedigen.
Ik vind het niet erg als mensen er op reageren maar dat was misschien niet de bedoeling van dit topic, vandaar.
En verstand van zaken, het zal allemaal best, maar ik blijf er persoonlijk bij dat je van een onvolgroeid paard niet het uiterste mag vragen (en nee ik geloof niet in die onzin dat ze eerder volgroeid zijn). Ondanks dat trekken veel makkelijker is en de last minimaal. Ze moeten toch op volle toeren knetterhard lopen. Niemand maar dan ook niemand kan mij wijs maken dat dat een paard niet schaadt.
Ik vind het niet verkeerd klinken! En ik begrijp ook dat er juist wordt gedacht aan het welzijn van de paarden zodat ze zo lang mogelijk goed kunnen presteren.