Emmelie Scholtens wint VWF Prinsenstaddressuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BarryFG

Emmelie Scholtens wint VWF Prinsenstaddressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 08:56

VWF.nl

Eerste optreden Emmelie voor stal Witte een succes

Met veel macht, bergop met veel balans en houding galoppeerde Bretton Woods (Johnson x De Niro), voorgesteld door Emmelie Scholtens, naar de overwinning van VWF-Prinsenstaddressuur.
“Een fantastisch dier, nog nooit heb ik zo’n getalenteerd, jong paard gereden” lacht een trotse Emmelie.
Bretton Woods bracht het begin dit jaar tot de 2e bezichtiging bij de KWPN-hengstenkeuring. De rittige, zwarte hengst, gefokt door G. Jansen-Blanken uit Joppe en in eigendom van Nico Witte en Anton van Limpt, komt uit de preferent elitemerrie en indextopper Annabel, die zelf een EPTM liep met uitmuntende cijfers.

Het overrijden van de vijf beste paarden werd gedaan door dressuurruiter Bart Bax. Bart werd vooral bekend met Krawall, die hij zelf opleidde tot Grand-Prix niveau. Ook werd de KWPN-hengst Olivi door Bart Bax in de sport uitgebracht.
Bart omschreef de hengst als een paard dat opvalt qua formaat, beweegt als een grootvorst, zich fijn liet bewerken, lekker fris was en een fantastische galoppade heeft.

VWF-Prinsenstaddressuur is een jaarlijks terugkerend evenement georganiseerd door de Zuid-Hollandse fokvereniging VWF en bedoeld als aanlegtest voor driejarige dressuurpaarden. Zo’n 90 paarden worden op één dag beoordeeld door een vakkundige jury en trekt daarbij groot aantal geïnteresseerde ruiters en toeschouwers. Samen met manege De Prinsenstad is het voor de VWF mogelijk dit evenement groots op te zetten.
Dit jaar bestond de jury uit de reeds genoemde Bart Bax en Marian Dorresteijn. Marian Dorresteijn is zeker geen onbekende in de paardenwereld. Ze reed de zelf gefokte merrie Finesse (Aktion uit Wendelien keur sport pref. prest. van Onyx) naar het Grand Prix niveau. Marian is zeer actief in de Nederlandse fokkerij en is exterieur jurylid (KWPN) tijdens diverse keuringen. Marian gaf een zeer duidelijke toelichting bij ieder paard.

Als tweede mocht de bruine Pleasure’s Blitz (Painted Black x Krack C), gefokt door B. Wilschut uit Bosschenhoofd, opgesteld worden.
De donkerbruine ruin werd voorgesteld door Daniel Mosterdijk, is als veulen aangekocht en samen met Daniel in eigendom van Wouter Plaizier. Daniel is erg te spreken over de instelling en de sterke motor in de achterhand van Pleasure’s Blitz.
De jury omschreef de ruin als een enorm fijn paard dat zich aan blijft bieden, een expressief achterbeen heeft, lichtvoetig is en veel souplesse toont.

Derde werd de grootramige T.C. Bandith, een donkerbruine ruin van Samba Hit II uit de stermerrie Udith van Haarlem. Deze sympathieke, goed ontwikkelde T.C. Bandith werd voorgesteld door Jessica Buying, is gefokt door Koelma uit Ossenzijl en in eigendom van Tim Coomans. De ruin ging met veel balans en zelfhouding door de baan, toonde veel zuiverheid in de gangen en schakelde makkelijk. “Dit paard geeft een vertrouwd gevoel en is erg fijn in de aanleuning” aldus Bart Bax na het overrijden.

In de pauze verzorgde Kirsten Beckers met de hengsten Valdez en Westpoint een zeer interessante clinic. Frenk Jespers, waar Kirsten altijd bij traint, verzorgde het bijzonder interessante, duidelijke en leerzame commentaar. De paarden werden eerst over de rug losgereden, waarna ze meer opgericht werden en de diverse oefeningen getoond werden.

Met een beste kwaliteit in de kopgroep, goede paarden in de middenmoot en een aantal paarden dat nog groen aan deed en soms wat daadkrachtiger voorgesteld hadden kunnen worden, was het weer een compleet en geslaagd evenement waarop iedereen weer vol plezier en tevredenheid terug kan kijken.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:21

BarryFG schreef:
“Een fantastisch dier, nog nooit heb ik zo’n getalenteerd, jong paard gereden” lacht een trotse Emmelie.

Dan ben ik wel erg benieuwd want ze heeft toch al een aantal wereldpaarden onder haar gehad!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:24

Nou. Ik denk niet dat ze idd eerder ZO'N getalenteerd paard onder d'r kont gehad heeft. Hij was echt bizar! Ik zei nog tegen mijn moeder: Ze zal wel een beetje balen dat Kirsten hier nu Westpoint voorsteld. 2 Groepen later kwam ze met die in de ring, en ik heel droog; Denk dat ze inmiddels niet meer baalt :D :D Hij was echt absurt goed. Nog erg groen/baldadig, maar gigantisch bewegen. En een partij lange benen dat daar onder zaten... Tja, ik was er helemaal weg van! :D
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 19-10-09 09:30, in het totaal 2 keer bewerkt

marrianne

Re: Emmelie Scholtens wint vwf-prinsenstaddressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:28

ik ben benieuwd, het linkje hierboven doet het jammergenoeg niet

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 09:29

Dat paard kon inderdaad geweldig lopen en is ook nog eens een beauty om te zien :9

Op de site staat overigens ook nog een mooie fotoreportage

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:37

De draf en galop van dit dier was idd subliem. Helaas vond ik de stap duidelijk minder. Veel spanning en kort-lang stappen. De jury vond het blijkbaar toch goed en gaf hem 16 punten voor de stap. Verder ben ik heel benieuwd hoe hij het in de toekomst gaat doen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:38

Stap was inderdaad niet altijd even geweldig! Als hij even de rust vond, pakte hij hem wel erg goed op. Vond trouwens de 16 pnt voor draf wel duidelijk ondergewaardeerd, zeker als je kijkt dat de nr 2 en 3 17 pnt daarvoor hadden, en die draafden toch zeer zeker minder goed!

corina_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:39

Wat een beest is dat zeg, niet normaal, het was echt een indrukwekkend optreden!! Emmelie is er niet op achteruit gegaan qua paarden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:41

Ik vond het met de HK al een opvallende verschijning. Daar blijven we wat van horen!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:44

Geweldig paard zo vanaf de foto, erg ruig! :)

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:21

Wat een gaaf beest.
Wel leuk om te zien want mijne is ook een Johsnon :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:58

gaaf paard!

hoe was westpoint nu?

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:01

Gaaaaf, super voor Em! :D
Erg aansprekend paard om te zien! ;)

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:01

rockey schreef:
hoe was westpoint nu?

Die had ik ook wel even willen zien, hij start geen hengstencompetitie in Assen.. :o

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:15

rockey schreef:
gaaf paard!

hoe was westpoint nu?

Vond hem zeker niet slecht, maar ook niet 'wow . Moet zeggen dat ik het niet kan vergelijken met hoe hij 'vroegah' was, want toen heb ik hem nooit in het echt gezien, maar vond hem wat kort in het voorbeen, en hij kon ons toch niet echt bekoren(al neemt dat niet weg dat ie er wel giga goed uitzag, en dat Kirsten hem netjes voorstelde, iig, dat vond ik).

sassiej92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:21

wat een beest was dat zeg niet normaal
echt super vet painted black x crack C trouwens ook
wat een beest en wat een motor van achter

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:32

Ja die zwarte was echt waaaaaaanzinnig! Wat een dier met verschrikkelijk lange benen! Echt een heel fijn dier. Wel baldadig nog, maar oh oh voor hem maak ik graag een stal leeg!

Westpoint viel mij erg tegen, heb hem in verden gezien (en tijdens de voorselcties van het wk) en hij was nu niet zo fantastisch. Als ik hem niet eerder gezien had, had ik gezegd dat deze zeker niet WK-kampioens waardig liep.

Somebody_

Re: Emmelie Scholtens wint VWF Prinsenstaddressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:35

Ben het inderdaad 100% met je eens Uletje: Had hem zo niet voorgesteld, alszijnde 'wereldkampioen'.

mypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:38

Wat ontzettend jammer dat we het gemist hebben.
Klinkt heel gaaf allemaal :9 !

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:45

Mijn manege :):)
Moest die dag achter de bar werken, helaas ging kon het niet doorgaan voor mij, heb de mooie paardjes moeten missen :(
Volgend jaar dan maar weer :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 23:26

Nistria schreef:
BarryFG schreef:

Dan ben ik wel erg benieuwd want ze heeft toch al een aantal wereldpaarden onder haar gehad!

ja ik las die zin en ik vind dat ook nergens op slaan,
maarja ze zijn niet voor niets stuk voor stuk allemaal weggehaald bij laarakkers toen ze er nog reed ;)

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:02

Nah ja wat weer een opmerking. Jalouzie heet zoiets geloof ik...
Waarom suggereer je hier nu dat die paarden zijn weggehaald omdat zij er reed......... beetje flauwe reactie Sundral!

Ik vind het super voor Em dat ze zo lekker doordraait met fijne paarden op een voor haar toch wel heel vreemde plek `ver` weg van familie en vrienden... Ze mag toch aangeven hoe blij ze is en gezien eerdere reacties klopt het wel met het beeld van het paard! Gewoon TOP gedaan dus!

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:05

heb hem ook zien lopen toen ik aan het werk was... tussen alle drukte door, wat een paard wat een machtig paard!

heb hem niet lang kunnen zien, moest weer snel aan het werk haha. ik stond daar in de hoek bij het eten en drinken :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:31

Zonde van die 3-jarigen. In de krant stond dat een aantal paarden wel wat moe leek vanwege de lange dag. Waarom niet wachten tot 4 jaar.
Sorry, dat moest ik even kwijt. Wel een mooi paard wat Emmelie rijdt.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:00

was gisteren bij mij opa en oma en hoorde toen dat mijn 'stief' oom een nieuw paard had gekocht samen met Nico en dat hij door een beroemde amazone gereden was. na even wat speurwerk kwam ik er dus achter dat het over bretton woods ging. maar wat een prachtig dier.
heb al een zwak voor zwarte paarden maar dit is echt geweldig.