Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jasminex schreef:wat kan zij er aan doen dat haar paard schrikt?
ze heeft gezegd dat hij langzamer moest gaan rijden dat is toch genoeg waarschuwing dat het paard wat nerveus is?
dit is echt zielig voor het paard en de amazone.
jasmine
spicegirl schreef:ook een nerveus paard moet de kans krijgen om aan t verkeer te wennen, anders veranderd de situatie nooit.om daar dan een 12 jarige op te zetten is ntl. niet slim.
als boer zijnde, weet je dat dieren kunnen schrikken ( er zijn zat paarden die ALLEEN bang zijn voor trekkers ). ff rustiger aan doen, wachten of aan de kant gaan is dan niet meer als fatsoenlijk. het paard begon wss al te spoken toen die de trekker aan zag komen, dus dan hoef je niet vol gas langs te bleren.ik heb het meerdere malen meegemaakt, dat ze het wel grappig vinden,( zo ook sommige vrachtwagenchauffeurs er lol in hebben).
en mss voel je het niet met de trekker, maar je moet blind zijn om geen paard onder je wiel te zien, of het gegil te horen van amazone en mederuiters.
de dader gaat weer vrijuit.....

Urona447 schreef:De amazone met haar paard heeft de keuze genomen om met een nerveus paard op stap te gaan dus dan mag zij ook de verantwoording voor haar daden nemen. De chauffeur remt netjes wat niet verplicht is en daaruit blijkt al dat de chauffeur anticipeerd op de situatie en rekening met de amazone(s) houdt. Paarden blijven dieren dus die reactie van het achteruit lopen kan gebeuren, ik snap dat het een zeer traumatische ervaring voor de ruiter,het paard en de omstanders is geweest maar ik vind het belachelijk dat in eerste instantie de chauffeur aansprakelijk gesteld is.
Met een grote combinatie zul je niet snel merken dat er een ongeluk gebeurd dus ook daar vind ik dat de chauffeur geen schuld treft. Het meisje heeft engeltjes op haar schouder gehad en mag dankbaar zijn dat zij niet samen met haar paard onder de trekker terecht is gekomen!
funnyhorses schreef:afremmen op de motor is al zo iets bleuds om te doen als je ziet dat iemand te paard al moeite genoeg heeft om het dier te kalmeren!
Verder vind ik het ook raar dat deze (lompe) boer niet het gegil heeft gehoord.Ik neem aan dat de ruiters wel hebben geroepen naar hem.
Ook had ie zn motor af kunnen zetten en de ruiters terug kunnen laten lopen zodat ze achter hem waren en niet voor hem!
Zo veel mogelijkheden om het voor elkaar in het verkeer wat aangenamer te maken.
Vreselijk dat die meid van 12jaar zoiets heeft moeten meemaken.Vind het echt heel erg zielig!!!
En die boeren op hun trekker,pfffffffffff praat me dr niet van!!!
Olijkje schreef:Altijd dat gezeur op die boeren hier op bokt, je zou zelfs eens met zo'n brede brullende trekker over de wegen moeten rijden, mijn vader is zelf boer en ik wordt een beetje bozig als ik sommige reacties hier lees.
Ik vind het een vreselijke gebeurtenis met een droevig einde maar ik ben blij dat de boer is vrijgesproken, voor degenen die het hier over een dader hebben, er is in dit hele verhaal geen dader te bekennen als je het mij vraagt..!
Citaat:Verder vind ik het ook raar dat deze (lompe) boer niet het gegil heeft gehoord.Ik neem aan dat de ruiters wel hebben geroepen naar hem.
Ook had ie zn motor af kunnen zetten en de ruiters terug kunnen laten lopen zodat ze achter hem waren en niet voor hem!
spicegirl schreef:dat kind is 12 jaar, dus kan geen verantwoordelijkheid dragen.
de boer zit op de trekker net voor het achterwiel. als ie afremde, zoals beweerd, wist ie dat het paard bang was, en moet ie het gezien hebben.en als ie met het achterwiel over het been heen reed, moet het paard de zijde hebben geraakt waar hij precies zit, om daarna nog door het achterwiel te zijn gegrepen.en uit zijn gegeleden/gevallen. en dan nix zien ?
als het achter de boer was, kan het achterwiel er niet over heen zijn gereden.de boer zit net voor het wiel, dus eerst vallen ter hoogte van de boer, die daarna gelijk over het been heen rijd....
en he he, niet voor ieder paard remmen ? waarom niet? hij hoeft geen 80 km. ver weg te zijn, en om 8 uur stipt op zn werk zijn. zoveel paarden zal ie toch niet tegenkomen, en zelfs al, wat dan nog ? de aardappels/bieten wachten wel. is dat meer waard dan een paardenleven, of een mensenleven ?
of remt ie ook niet voor de vele fietsers/wandelaars die hij tegenkomt ?
onzin, fatsoen heb je gewoon.zeker als je met een gevaarlijk voertuig rijd.
en dit is geen aanval op alle boeren, maar op die ene lomperd.