Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammie schreef:Jurrius is van mening dat het verder met de prijzen wel meevalt: ,,Ik denk dat het allemaal ook wat overdreven wordt. Mensen moeten zich niet zo aanstellen. Het lijkt wel een rage dat iedereen zijn of haar paard ineens kwijt wil. Iedereen slaat aan het adverteren, er is meer aanbod dan vraag. Dat gaat natuurlijk niet. Als iedereen nou gewoon eens rustig aan doet en alles afwacht, zou er geen probleem zijn. Er komt heus wel weer een betere tijd.”
Ibalia schreef:Voor ons een van de redenen om dit jaar maar 1 merrie te laten dekken.
En we hebben echt geen slechte fokmerries en onze veulens zijn over te algemeen ook geen slechte veulens.
Marieke__ schreef:Denk dat het alleen maar wordt aangedikt door de media.
Voor een goed paard betaal je gewoon wat ze waard zijn hoor.
joopie7 schreef:Marieke__ schreef:Denk dat het alleen maar wordt aangedikt door de media.
Wat ik merk is dat op marktplaats nog wel aardige prijzen wordt gevraagd. Maar op veilingen en verkoop dagen merk je wel dat de prijzen een stuk lager zijn komen te liggen dan de jaren ervoor. Ook vind ik opvallend dat veel advertenties heel lang blijven staan op marktplaats, wat toch wel aangeeft dat de prijs niet overeenkomt met de werkelijke marktwaarde.
amanda2 schreef:Tja, je zal nu een paard kopen en straks je baan kwijt raken...
(of ben ik te sceptisch?)
Als je een paard koopt, moet je juist naar de hele lange termijn kijken of je hem dán nog kan betalen.
Nu maak je mensen met een klein inkomen lekker om een paard de kopen, maar wat als ze hem toch niet kunnen betalen -stalling etc of hun baan kwijt raken?
webster543 schreef:Ik hoop dat de economie weer snel aanzwengeld. Mijn merrie staat ook al te koop en het is een echt plaatje. Nog niemand voor komen kijken...![]()
[EA-TK-PP] 5-jarige dressuurmerrie
Huertecilla schreef:amanda2 schreef:Tja, je zal nu een paard kopen en straks je baan kwijt raken...
(of ben ik te sceptisch?)
Als je een paard koopt, moet je juist naar de hele lange termijn kijken of je hem dán nog kan betalen.
Nu maak je mensen met een klein inkomen lekker om een paard de kopen, maar wat als ze hem toch niet kunnen betalen -stalling etc of hun baan kwijt raken?
Dat is niet sceptisch maar realistisch.
Calculeer op middellange termijn ook de hoognodige welzijnseisen over stalling met weidegang er maar bij in.
Marieke__ schreef:Denk dat het alleen maar wordt aangedikt door de media.