Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Bij de laatste maneges met stands komen de paarden vaak alleen uit de wei om opgezadeld te worden voor de lessen. Stands zijn allang uit de tijd, maar voor even zie ik er geen kwaad in.
.
Janine1990 schreef:Ik vind het een goed stuk! En ik erger me ook kapot aan alle mensen die zich moeien met dingen. Twee paarden in de wei, de een met deken, de ander zonder.

Citaat:Daarmee wil ik onderstrepen dat dankzij de commerciële kanten van de hippische bedrijfstak het welzijn van het paard mede wordt gegarandeerd. Paarden worden goed getraind en voorbereid op het dragen van de ruiterlast. Jammer dat Ouwehand in haar verhaal hieraan volledig voorbijgaat.
Citaat:Daarom is de opmerking van Ouwehand dat veel mensen blind zijn voor de belangen en behoeftes van een paard volgens mij op niets anders dan vooringenomenheid gebaseerd. Ook haar verdere epistel is doorspekt met overdrijving en stemmingmakerij. Iets anders kan en mag je van een Kamerlid van de Partij voor de Dieren waarschijnlijk ook niet verwachten.
Het zijn nog altijd dieren met eigen behoeften en wensen, en geen machines die gemaakt zijn om op te rijden...
.
Ik heb een vermoeden, maar ik heb er nog nooit van gehoord en kan me er ook niets bij voorstellen.
Dus staat die 's nachts op de wei, en als het een beetje koel is overdag.