Gruwelijke verwaarlozing van merrie met ingegroeid halster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gruwelijke verwaarlozing van merrie met ingegroeid halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 07:15

www.horsetalk.co.nz / Nieuwsredactie

De dierenbescherming van Zuid Florida heeft zijn woede geuit over de zaak van een in de steek gelaten paard met een ingegroeid halster.

De organisatie werd op de hoogte gesteld van de vondst door de politie van Miami-Dade. De politie had een telefoontje gekregen over het dier en wist het paard te vangen door het met politiewagens te omsingelen.
De dierenbescherming kwam de merrie met een trailer ophalen.

"De merrie heeft een tatoeage onder haar lip en is duidelijk een volbloedmerrie," aldus een woordvoerder van de dierenbescherming.

"Ze heeft haar halster vermoedelijk al jaren om en het zit dan ook flink vast in haar hoofd. Spieren en huid groeien rond en over het halster heen. De merrie was zwaar uitgedroogd en ernstig vermagerd.

"We hebben haar voorzichtig in een trailer geladen en naar een van onze stallen gebracht. Onze dierenartsen werden ondertussen opgeroepen om klaar te staan en de merrie op te vangen.

"Hoe kan iemand zoiets verschrikkelijks doen?"

"We waren allemaal vreselijk bezorgd over de merrie en blij dat veterinaire Crystal Perrin het paard wilde onderzoeken.
Volgens haar had het paard een flinke blokkade in de slokdarm, waardoor ze niet kon eten of vloeistoffen door kon slikken. Vanwege de ernstige medische problemen en de leeftijd van de merrie, werd besloten om een einde aan haar lijden te maken, en is ze ingeslapen.

"We hopen altijd op een goed einde, maar helaas zijn we niet in staat om alle paarden te redden. We hebben geen idee hoe lang deze merrie eenzaam en alleen op straat heeft rond gezworven.

"Helaas denken we niet dat we ooit antwoorden zullen krijgen op de vraag waarom haar eigenaar haar in de steek heeft gelaten om op deze manier te sterven. Wat een verschrikkelijke tragedie.."

Let op! De volgende foto's kunnen als schokkend worden ervaren.
Klik hier voor foto's.

siskeh

Re: Gruwelijke verwaarlozing van merrie met ingegroeid halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:17

Oehh wat ziet dat beest er slecht uit!
Je vraagt je toch af wat voor verhaal erachter zit...
Als het dier een tatoeage heeft ga je ervanuit dat het ooit wel een goede eigenaar heeft gehad..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:19

raar he?
ik snap niet dat als je geen zin hebt in je paard deze niet gewoon verkoopt?
dan krijg je er nog geld voor ook.
op deze manier kost het je nog geld ook want er staat wel een fikse boete achter.

sneu hoor

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:21

deze is echt graat en graat mager
geef zo`n paard dan afm, desnoods bij een stichting
als je ooit van je paard gehouden hebt, kan je toch niet aanzien hoe ze veranderd in zo`n skelet?
en het halster afdoen en grotere omdoen is kleine moeite,
he bah

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:21

bah... verschrikkelijk... Ik kijrg er moordneigingen van! bah bah bah! :(

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:24

Wat vreselijk triest zeg om te zien.
Wordt er echt verdrietig van. Snap niet dat mensen dan geen enorm schuldgevoel aan over houden als je weet dat jij dit op je geweten hebt.

Die blik in de ogen van die merrie gaat me echt aan het hart.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:24

Vreselijk... Dat de eigenaar dit toe heeft kunnen laten (en er is niemand geweest die dit dier heeft gezien en er een melding van gedaan heeft voor het zo uit de hand is gelopen?). Arm dier, ik kan me voorstellen dat het een onmogelijke taak was dat halster uit dat paard te peuteren

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 07:25

Ze kijkt inderdaad ontzettend zielig uit haar ogen.
Zo'n dier wil alleen maar wat liefde en wordt dan zo in de steek gelaten.
Onvoorstelbaar ;(

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:29

DeniseES schreef:
Vreselijk... Dat de eigenaar dit toe heeft kunnen laten (en er is niemand geweest die dit dier heeft gezien en er een melding van gedaan heeft voor het zo uit de hand is gelopen?). Arm dier, ik kan me voorstellen dat het een onmogelijke taak was dat halster uit dat paard te peuteren

hier ben ik het helemaal mee eens, kan me niet voorstellen dat niemand maar dan ook niemand dit niet heeft gezien.
wat moet dit beestje door een vreselijke hel hebben geleefd

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:29

Zoals ik het lees liep die merrie ergens los, want ze moesten haar vangen door met de politiewagens om haar heen te gaan staan. Dus wie weet is ze wel ooit ontsnapt. Als dit niet zo is, mogen ze van mij die eigenaar bij mij brengen. Dan weet ik nog wel een leuk spelletje. Vastbinden met ijzeren handboeien aan de verwarming, dan met een scheermesje kleine sneetjes maken en daarna sambal of peper en zout erin smeren. Dan doet die eigenaar het nooit meer.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:37

Dit is echt ernstig en dat niemand maar dan ook niemand dit niet gezien heeft. Dan die oortjes die ze nog naar voren heeft. Wat moet dat beestje een pijn hebben.
In en in triest gewoon. :-(

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:40

Wat vreselijk, dat paard moet echt een kl*te leven hebben gehad! Tenminste het laatste stuk van haar leven. Ik kan hier zo kwaad om worden, zo'n behandeling is echt onmenselijk! Niet alleen de eigenaar die haar zo heeft achtergelaten moeten ze opsluiten, maar er moeten toch ook meer mensen zijn geweest die dat paard hebben zien lopen?? Echt heel bedroevend om te zien...

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:50

Jeetje zeg, dit is wel het magerste paard dat ik ooit heb gezien....ik vind het ook moeilijk om te begrijpen dat niemand dit eerder heeft opgemerkt. Zelfs halverwege haar verval moet ze er al vreselijk uit hebben gezien! Echter, Amerika is natuurlijk heel erg groot en als ze losliep en schuw was (waar ze nu denk ik de puf en interesse niet meer in/voor had) zullen mensen haar misschien niet opgemerkt hebben.

Maar jeetje zeg, dit is echt erg...zelfs bij Brooke's Animal Hospital zien paarden in slechte staat er nog beter uit dan deze merrie. Fijn dat ze haar op deze manier dan maar rust hebben kunnen geven...

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:56

Wat verschrikkelijk, arm dier dat iemand dit een dier aan kan doen, Wat zal dat paardje een pijn hebben geleden, gelukkig heeft ze nu geen pijn meer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:00

Echt vreselijk. Dit dier heeft echt al een hele tijd geleden. Dat maakt het nog erger, dag in dag uit er zo bij lopen. Dat iemand het zo ver laat komen of niemand eerder in kon grijpen is heel erg. Zag even snel ook nog een heel mager schimmeltje op de site ernaast. Ook zo erg al. Kan er niet te lang naar kijken en snap het gewoon echt niet.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:02

Op Animal Planet kijk ik wel vaak naar hun programmas, je ziet de meest heftige dingen. Jammer dat wij ze hier in ons land nog niet hebben, tenminste die wie ook straffen en boetes opleggen.

Deze merrie is ook een triest geval zeg! Vreselijk, gelukkig hebben ze haar uit haar lijden verlosd.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:10

het blijft voor mijn onbegrijpelijk dat mensen dit hun dieren aan kunnen doen...geef het dan aan iemand die er wel om geeft.
echt sneu voor dat beestje dat het zo de laatste jaren van haar leven door heeft moeten brengen...triest.....

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:12

Laatst bijgewerkt door garny95 op 10-09-09 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:13

Jeetje wat erg zeg!
Wat ziet dat diertje er verschrikkelijk uit, wat mensen tegenwoordig allemaal wel niet veroorzaken en verwaarlozen....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 08:14

garny95 schreef:
wat erg, gelukkig is dat paard daar weggehaald en ik hoop dat ze er helemaal weer boevenop komt, er stond nog wat meer narigheid op die pagina
ook schokken:
http://www.horsetalk.co.nz/news/2009/08/200.shtml

Daar heeft een paar weken geleden al een topic over gelopen hier op Bokt :)
Je kunt het terug vinden met de zoekfunctie.

Dus laten we hier aub ontopic blijven :)

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:14

vrienden van mij hebben afgelopen weekend ook een paard opgehaald. deze stond op marktplaats gratis af te halen. die was er bijna net zo erg aan toe als deze merrie. Was een belgische merrie met heel zwaar mok. De benen waren echt 5x zo dik als het hoorde door al het wildgroei. alles zwaar ontstoken en de maden kropen eruit. En stinken die wonden niet normaal meer. En ondanks dat het bloed en pus uit de wonden liep stond ze gewoon in een smerige stal. Het arme dier was ook nog eens zwaar ondervoed. :( was echt diep treurig.
Naar overleg met de veearts is er ook besloten om het dier uit haar lijden te verlossen. Ze was echt niet meer te redden. Niet te geloven dat dit hier in nederland kan gebeuren. de dierenbescherming was al een paar keer gebeld maar kwam niet kijken. :(

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:15

Bah. Bah. Bah...
Als het nou alleen dat halster was kon je nog proberen om het diertje er bovenop te krijgen, maar gewoon de algehele conditie en uitstraling van het arme ding.. Nee, dat had ze niet overleefd denk ik, blij dat ze nu geen pijn meer heeft :(:)

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:21

aaarrrggghhhh hier kan ik zo boos en verdrietig om worden.
Elk dier verdient een goed leven en zo te zien heeft dit dier een ontzettend lang gruwelijk bestaan gehad!
Wat ontzettend zielig....ooww ik zou zo naar dat dier willen gaan en een dikke knuffel en heeeeeeeeeeeeelllllll veel liefde gaan geven...ik weet wel dat je alleen met liefde een dier niet kan redden maar ik denk dat dit beestje een hele hoop tekort is gekomen!

Alhoewel ik wel denk dat het beter is dat ze uit haar lijden is verlost...dit soort gevallen blijven schrijnend.

Wat ontzettend erg dat niet in elk land de kennis en middelen zijn om een dier goed te onderhouden en hem of haar aan alle behoefte te voorzien.

Triest triest triest!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:21

Echt heel er voor het beessie dat ze zo aan haar eind heeft moeten komen.
Je ziet zulke dingen idd vaak op animal planet, erg verschrikkelijk.
Ze zouden hier ook animal cobs moeten hebben.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:29

Wat zielig |(

Wat goed dat ze nog een beetje liefde heeft gekregen voor ze haar van haar pijn verlost hebben...
Ze moet zo afgezien hebben!

Sommige mensen verdienen geen dieren...