'Seks met pony door zestienjarige jongen niet bewezen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Seks met pony door zestienjarige jongen niet bewezen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 09:25

http://www.ad.nl

De 16-jarige jongen uit Oud-Alblas, die in juni is aangehouden toen hij in een schuur seksuele handelingen zou hebben verricht in de nabijheid van een pony, wordt niet vervolgd.

De zaak is volgens justitie geseponeerd vanwege gebrek aan bewijs.
Een politieagent betrapte de jongen toen hij bezig zou zijn een pony aan te randen in een stal. De agent van het korps Rijnmond kwam na een avonddienst thuis en zag dat er licht in de schuur brandde. De jongen werd door de politie aangepakt.

Een strafbaar feit kon in het onderzoek niet hard gemaakt worden.
De klacht dat de tiener zich op verboden terrein bevond, is eveneens geseponeerd, omdat justitie vindt dat de jongen 'door feiten en omstandigheden is getroffen', meldt het Openbaar Ministerie. ,,Omdat hij toch al min of meer gestraft is door alle berichten in de media,'' legt een zegsvrouw uit.

Na de aanhouding was heel het dorp in rep en roer en spraken op internet mensen massaal hun afschuw uit. Sommige dorpsbewoners achtten het onwaarschijnlijk dat de agent van grote afstand kon zien wat de jongen uitspookte.

De ouderlijke woning van de jongen werd zelfs beklad. Andere mensen namen het voor hem op en zeiden dat 'vrienden' hem dronken hadden gevoerd vóór zijn actie.

De eigenaresse van de pony had na de aanhouding van de jongen het dier verhuisd 'om ramptoerisme te voorkomen'.

Verwante artikelen:

[VN] Man vergrijpt zich aan Shetlander van politieagent
[VN] Opgehitst en slachtoffer of ‘zieke ponyseks’?

Trammelanda

Re: 'Seks met pony door zestienjarige jongen niet bewezen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:28

Pff ja aan de ene kant snap ik het wel.. en dat verhaal van het 'dronken voeren' maakt natuurlijk helemaal niks uit!

Als je nou onder de alcohol iemand verkracht en vermoord of niet onder invloed. Je hebt het wel gedaan!!

Beetje een vaag verhaal dit..!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:28

Jeetje, wat een zieke geest.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:36

Ja maar hallo, hij is zestien en heeft seksuele handelingen verricht in nabijheid van de pony.. Ik vindt woorden als aanranding wel wat ver gaan hoor, de pony heeft er heus geen hap minder van gegeten of er nachtmerries van gehad. Er zijn legio (domme) puberjongens die dit soort dingen uitvreten..

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:38

ja idd ziek nu is het en pony de volgende keer en meisje van 10 ofzo snap dat niet ze moeten gewoon gestraft worden hier voor neem aan dat die agent geen stront in zijn ogen had wat en wereld zeg phoeee

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:39

tjemig zeg... als je dus op heterdaad betrapt wordt door een politieagent is dat nog niet voldoende voor een straf.....
waar gaat dat heen met deze wereld.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:49

Waarschijnlijk was ze dan niet in dienst of haar verklaring was niet duidelijk, want in principe geldt de getuigenis van de politie voor 2 en als de agent zegt je hebt het gedaan en jij zegt ik heb het niet gedaan is de getuigenis van de politie sterker en wordt je als nog veroordeeld (ik vind het een stomme regel maar het is zo :P).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 09:50

De politieman was eigenaar van de pony en kwam net thuis :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:52

juval schreef:
tjemig zeg... als je dus op heterdaad betrapt wordt door een politieagent is dat nog niet voldoende voor een straf.....
waar gaat dat heen met deze wereld.

Hij is niet echt betrapt, want de agent heeft hem enkel bij de pony gezien. Het is niet bewezen dat hij met zichzelf of met de pony bezig was . Lees even de artikelen die erbij horen ;)
En deze jongen is al heel veel zwaarder gestraft door de omgeving. Dat een celstraf een vakantie zal betekenen.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:55

Inderdaad... De pony heeft er heus niet minder om geslapen. :+

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:56

Eerst verricht hij handelingen in nabijheid van de pony en twee zinnen later randt hij het dier aan?
Ik geloof het niet, als een merrie dat niet wil (wat waarschijnlijk het geval zou zijn) dan zou ze die jongen echt wel een trap gegeven hebben. Dat doen ze bij hengsten toch ook? En deze jongen mankeerde achteraf niets.... Ik geloof dus niet dat hij het dier echt aangerand zou hebben, kan bijna niet.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:18

De pony heeft er idd vast niet minder om geslapen.. Maar bedenk wel dat het joch nu 16 is.. en misschien de volgende keer iets anders dan een dier 'pakt' als slachtoffer.

Zo'n jonge ziel zal in latere leeftijd vast nog gekkere en maffere gedachtes hebben die wij niet eens willen of kunnen verzinnen!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:24

AmmieJ_ schreef:
De pony heeft er idd vast niet minder om geslapen.. Maar bedenk wel dat het joch nu 16 is.. en misschien de volgende keer iets anders dan een dier 'pakt' als slachtoffer.

Zo'n jonge ziel zal in latere leeftijd vast nog gekkere en maffere gedachtes hebben die wij niet eens willen of kunnen verzinnen!

Dat ligt in de lijn van de mensen die denken dat de volgende misschien een jong kind is, maar dat is slechts een 'misschien' (en volgens mij knap onwaarschijnlijk omdat dat echt 2 totaal verschillende dingen zijn, wij eten koeien en toch ook als volgende stap toch ook niet de buurman?) en moet je iemand om een misschien gaan straffen??

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:26

Deze jongen is publiekelijk aan de schandpaal genageld...
Die heeft zijn straf echt wel gehad, want iedereen spreekt er schande van...
Een leuk vriendinnetje of leuk avondje uit zal niet meer meevallen, want iedereen wijst hem na....
Ook is er grote kans dat dit zijn levenlang zal achtervolgen, ook bij zoeken naar leuke baan....
denk aan verklaring omtrend goed gedrag etc
Eigenlijk denk ik dat dit soort straffen beter werkt dan een celstraf of taakststraf......

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:30

Kunnen we hier over ophouden, deze jongen had al geen leven en heeft nu nog geen leven

Alblasserwaard bestaat uit dorpjes en in die dorpjes kunnen mensen heel goed roddelen en eenmaal een slechte naam, daar kom je nooit meer af.
De jongen heeft zichzelf afgetrokken in de nabij/buurt van de pony zover het bekend was, daarbij schijnt deze jongen ook nog eens een laag IQ te hebben waardoor ie vaak mikpunt was van pesterijen

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:33

tita schreef:
Kunnen we hier over ophouden, deze jongen had al geen leven en heeft nu nog geen leven

Alblasserwaard bestaat uit dorpjes en in die dorpjes kunnen mensen heel goed roddelen en eenmaal een slechte naam, daar kom je nooit meer af.

Helemaal waar, Tita....
Dat is dorp eigen lijkt wel....
Vaak is zo'n misstap niet alleen een langslepend verhaal voor de gene die hem begaan heeft, maar hele families lijden onder dat geroddel....

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:50

Cayenne schreef:
De politieman was eigenaar van de pony en kwam net thuis :)

Een nog grotere uitdaging... doet me denken aan Jackass...

Echt zielig!!!!!!!!!!

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:03

Ik blijf het een vaag verhaal vinden, maar zoals al eerder geconcludeerd is heeft de jongen die pony niet aangeraakt, dus gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Dat het niet kan is een tweede, maar om nu gelijk te roepen dat die jongen een dierenverkrachter gaat worden of erger... Het lijkt wel hier Alblasserwaard wel! Die jongen is meer dan voldoende gestraft en zal het de rest van zijn leven moet meedragen, ook al is hij niet veroordeelt!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:36

lijkt mij ook dat hij zwaar genoeg is gestraft voor een stomme actie.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:09

feit blijft dat ie iets heeft gedaan, wat niet door de beugel kan.zouden jullie ook zoveel begrip hebben, als jullie iemand betrappen met de broek op de enkels achter je paard??
en dat ie in een dorp woont, wist ie zelf ook wel, had ie maar rekening mee moeten houden toen ie zn broek uittrok.hoe verknipt moet je zijn voor zoiets? pak een boekje, en ga onder de dekens....
en het feit dat iedereen het weet, moet geen vrijbrief zijn. waar stoppen we dan: iedereen weet dat ie b.v.een moord heeft gepleegd, dus laten we het maar gaan? zo kunnen we het strafrecht wel afschaffen.als winkeldief word je ook betrapt en plein public, maar krijg je toch nog straf...
als heterdaad geen bewijs is, zakt bij mij de broek af. en nee, niet bij mn paard ;)
en zwakbegaafd/dronken- ja dag! er is geen ademtest gedaan, dus was daar geen aanleiding toe.
en hij is niet veroordeeld/schuldig bevonden, dus hij heeft geen strafrechtelijk dossier over dit, dus een verklaring van goed gedrag krijgt ie (al snap ik dat dan niet), buiten het feit dat ie minderjarig is, dus sowieso nog geen volwassenen strafblad krijgt.
en dat iets niet juridisch bewezen is, wil niet betekenen dat het feit niet is gepleegd,!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:19

Spicegirl: Helemaal mee eens!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:27

maar als de zaak strafbaar niet hard gemaakt kan worden, en hij dus niet schuldig bevonden kan worden dan is het toch logisch dat er geen straf wordt gegeven? zou wat zijn zeg, dan zou je wel erg makkelijk een strafblad kunnen krijgen omdat je kop hun niet aan staat.

er staat trouwens dat hij in de nabijheid van de pony was, niet dat hij er achter stond, dat is toch wel een verschil tussen een zielig figuur en iemand die nog maar 1 stap verwijderd is tot daadwerkelijk iets ernstigs met je pony uit te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:35

Of hij nou voor, achter of aan de zijkant staat; zoiets doe je gewoon niet.
En of het nou schadelijk voor die pony was of niet, het gaat om het principe.
Hoe zou jij reageren als er een jongen/man naast jouw paard zou staan en bezig was met zichzelf?!
Zou je dan niet willen dat hij i.i.g een taakstraf krijgt?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:38

een straf lijkt me logisch; aan de schandpaal zoals in dit geval lijkt me vrij toepasselijk.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:40

Nee, koudbloedkim, ik zou hem gigantisch uitlachen. En al helemaal GEEN taakstraf. Dit land is lichtelijk hysterisch aan het worden. Een taakstraf voor deze jongen, terwijl een dronken bestuurder die iemand iets aandoet, nagenoeg hetzelfde krijgt. Hoe scheef zijn de verhoudingen.
Deze jonge gast heeft vooral zichzelf en zijn familie te kijk gezet op een minder leuke manier.
Ik walg van de overspannen reacties, soms lijkt het hier wel een fundamentalistisch forum..