Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

die van mij lopen er zo natuurlijk mogelijk bij Citaat:Zou een varkensboer die een centje bij wil verdienen door een paar krakkemikkige paardenstallen te verhuren zich laten tegenhouden door de afspraak van een paar maneges en pensionstallen om hun paarden allemaal deugdelijk te huisvesten?
Alleen de varkensboeren hebben stallen, en dan natuurlijk ook nog bouwvallen.
CindyUniek schreef:@[***], als je paard genoeg buiten staat, maakt een half uurtje niks uit
mijne staan bijv 24/7 in een inloopstal, dus ik hoef niemand iets te verklarendie van mij lopen er zo natuurlijk mogelijk bij
Marigold schreef:ikhet moet wel leuk blijven om een pony of paard te houden, 'ze' moeten het ook weer niet onmogelijk maken.
Citaat:Een paard is gebouwd om in een snel tempo lange afstanden te kunnen rennen, niet om een last te dragen. Wanneer je het natuurlijke bewegingspatroon van het paard als uitgangspunt hanteert, kan paardrijden fantastisch zijn. Het kan dus wel, maar dan moet je het dier daar zorgvuldig en verantwoord op voorbereiden: eerst voldoende oefeningen om de spieren en wervels in de rug te versterken voordat je erop gaat zitten.
Marigold schreef:het zou wel erg goed zijn als ze een wet maakten die 24/7 weken of maanden lang binnenzetten verbied.
want dat gebeurd ook, op het platteland bijvoorbeeld...

Cayenne schreef:ikdoemaarwat schreef:en dressuur word toch ook niet genoemd
grapje die hoed nog rand slaat
Dan heb je niet goed gelezen
Dressuur wordt wel degelijk genoemd.
Shahazai schreef:Paarden waren toch gemaakt om in rustig tempo veel kilometers te maken (stap, graas, stap, graas, dravend/galloperend naar beter plekje, stap, graas, stap, graas)...
).