Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Als je een paard goed verzorgd etc. zal die het werk ook met plezier voor je blijven doen!

Wij hebben regelmatig ponyritjes op concoursen enzo. Maar hebben dan altijd extra pony's mee, zodat elke pony om het half uur/ 3 kwartier even vrij heeft en kan eten of drinken
Dus van mij mogen ze zeker actie voeren! Ga der mee door zou ik zeggen! SETEFURII_ schreef:Savath, ik ben het ook niet met je eens, die pony's staan van 8uur tot soms veel te laat(20 uur?) rondjes te lopen, geen tijd om te eten, want ze moeten lopen & bewegen.
Als jij op wedstrijd gaat sta je daar geen 10 uur denk 'k
en je paard staat degelijk op de trailer/camion. deze pony's staan op elkander gedrukt zonder hooi, wortelen, enig soort voeder. en daarbij, van deze pony's leer je niets bij, op een degelijke manege leer je paardrijden, lijkt me veel fijner
)Marjoow schreef:En, Valina, iedereen begint stuiterend te paardrijden, en trekkend te stoppen. Ik geloof dat er maar heel weinig mensen zijn die gelijk de eerste keer dat ze op een paard stappen goed zitten en heel paardvriendelijk rijden.
)Valina schreef:Marjoow schreef:En, Valina, iedereen begint stuiterend te paardrijden, en trekkend te stoppen. Ik geloof dat er maar heel weinig mensen zijn die gelijk de eerste keer dat ze op een paard stappen goed zitten en heel paardvriendelijk rijden.
Ik zeg toch niet dat mensen die niet kunnen rijden, niet op zouden mogen stappen? (het lijkt bijna alsof jij jezelf persoonlijk aangesproken voelt?)
Ik zeg alleen, dat de manegepaarden heel vaak dit soort ruiters op hun rug krijgen en ik ze derhalve veelal zieliger vind dat kermispaardjes, die gewoon hun rondje in stap doen, zonder een (eventueel) slecht passend zadel etc.
In alle disciplines zijn er pony's/paarden die het slecht hebben.
Zowel op kermis, als maneges, als in de spring/dressuur/eventingsport, whatever!
Maar gelukkig zijn er in àl die genoemde disciplines ook zat paarden die het wél goed hebben.
Ik vind dus dat je ze niet over 1 kam mag scheren!!
IKbenEllen schreef:Ik vind eigenlijk dat er op de kermis helemaal geen beesten thuishoren, die herrie en dronken hangjeugd... wat mij betreft mag het verboden worden, hoewel ik het als kind het mooiste van heel de kermis vond
Marjoow schreef:Doe ik dat dan? Ik zeg alleen dat iedereen moet leren paardrijden, en dat doen de meeste op een manege. Waarom? Omdat daar brave pony's zijn die niet zeuren. En dan begin je stuiterend.
Zou je dan alleen maar mogen stappen op een pony als je stuiterd?
Ik word er gewoon schijtziek van dat zo'n beetje iedereen manege's zo slecht vind. Terwijl het eigenlijk heel erg meevalt!
Wij zijn een prima manege, op de stands na. En waarschijnlijk zijn er nog veel meer van zulke manege's. Het is zo jammer dat goede manege's ten onder gaan aan een aantal particulieren die er geen hout van snappen of manege's die alleen maar eurotekentjes in hun ogen hebben.