Veel onrust op manege van Orcaruiters door hangjongeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Veel onrust op manege van Orcaruiters door hangjongeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 10:36

http://www.urk.nl

Paardensportvereniging Orcaruiters kampt met overlast op haar manege. Dit in de vorm van vernielingen, diefstal en hangjongeren. Nadat twee weken geleden een gerucht rondging over personen die van plan waren de paarden iets aan te doen, schakelde de club Art Security in.

,,Het is al een tijdje gaande”, vertelt Wilfred Bosker, bestuurslid van de Orcaruiters. ,,Het begon met overlast van de jeugd. Spullen die werden vernield, diefstal van palen en houtwerk. Daarnaast hebben we last van hangjongeren die hier bier drinken en rotzooi trappen.”

Twee weken geleden kreeg de vereniging een tip dat er plannen waren om de paarden iets aan te doen. De politie werd gebeld en de buurman, waar vorig jaar een pony zwaar werd mishandeld, werd gewaarschuwd. ,,De paarden zouden voor het eerst 's nachts buiten blijven staan, maar we hebben alles binnengehaald. Ook bleven er mensen op het terrein om op te letten”, vertelt Nathasja Visser, lid van de Orcaruiters.

De politie heeft over het gerucht geen concrete aanwijzingen kunnen vinden. Art Security is nu door de Orcaruiters ingeschakeld om de manege in de gaten te houden. ,,Het gaat niet alleen om dit gerucht. Er lopen mensen op het terrein die er niet horen. Laatst was ik 's avonds op de manege toen er een auto op kwam rijden. Toen ze mij zagen, reden ze weer weg. Je weet niet wie het zijn, maar je haalt van alles door je hoofd.

Er staan hier zo'n vijftig paarden, waaronder een paar hele goede wedstrijdpaarden. Wanneer iemand bijvoorbeeld een peuk neergooit in het stro en er ontstaat brand, is de ramp niet te overzien. Ook daarom hebben wij deze maatregel getroffen”, aldus Wilfred.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:43

ow, Dat is niet mooi

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:44

Wat raar dat de politie niet eerder echt heeft opgetreden tegen de hang jongeren.
Zeker omdat het toch om eigen terein gaat.

Wel goed dat ze het zo oplossen met de beveiliging.
Ik zou anders echt bang worden als mijn paard er zou staan opgestald.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:45

petje af om een beveiligings bedrijf erbij te halen, dit houdt in
dat de eigenaar er alles aan doet om het te voorkomen.

maar erg schandalig dat die jongeren daar gaan hangen ...
tegenwoordig hebben ze toch leuke overdekte hangplekken ofzo ?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:48

Dat is inderdaad heel vervelend.
Maar ze weten toch vast wel wie die hangjongeren zijn? Het is tenslotte 1 grote familie daar. Kunnen ze die ouders er niet op aan (s)preken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:56

Miryamk schreef:
Maar ze weten toch vast wel wie die hangjongeren zijn? Het is tenslotte 1 grote familie daar. Kunnen ze die ouders er niet op aan (s)preken?

En dan zeggen ze van Urkers dat ze bekrompen zijn.. :(:)
Er wonen iets van 18.000 mensen op Urk, dan ken je elkaar echt niet allemaal.
Als ouders aanspreken genoeg zou zijn dan hadden we geen hangjongeren in Nederland, in bepaalde wijken in de steden waar hangjongeren voorkomen kent iedereen elkaar toch ook?

Jammer dat de Orcaruiters zo in het nieuws komen. Er wordt tegenwoordig goed gereden en er is een mooie binnenbak gerealiseerd, dat lijkt mij positiever nieuws.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:58

De politie neemt vaak pas actie als het kalf verdronken is.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:00

He, dat is bij ons op de manege. Gek dat ik dat hier moet lezen haha :P

Ik was er ook bij toen er 's nachts jongens werden gezien en snel wegrenden.
We sliepen die nacht in een tentje op het weiland, ik heb geen oog dichtgedaan :P

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:05

indd zonde dat ze zo in het nieuws komen , ze presteren inderdaad goe op wedstrijden in de polder zeker ,

wel een goede actie omde beveiliging erbij te halen , alleen erg jammer dat dat nodig is in dit land zeg bah

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:06

bij ons op de club , die ene jongen die daar bij was wilde de paarden uits aandoen ,omdat zijn zus in pipo dorp een schop van een pony gehad zou hebben , deze jongen is een bekende van de politie

Cequinta

Re: Veel onrust op manege van Orcaruiters door hangjongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:15

Daarvoor hebben wij dus op onze manege getrainde waakhonden, dan blijven ze toch wel op een afstandje niet? :o

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:19

Triest dat het allemaal zo moet, de jeugd heeft echt nergens meer respect voor, alsmede natuurlijk de ouderen.
Er is niets waar ze voor vrezen, en overzien de ellende en schade niet die ze aanrichten.
Het wordt toch eens tijd dat ze regels en fatsoen in Ned. is gaan aanscherpen........
Hopelijk gebeurt er niets daar en kunnen de paarden en mensen lekker genieten van de zomer........en winter natuurlijk.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:24

[***] schreef:
Miryamk schreef:

En dan zeggen ze van Urkers dat ze bekrompen zijn.. :(:)
Er wonen iets van 18.000 mensen op Urk, dan ken je elkaar echt niet allemaal.
Als ouders aanspreken genoeg zou zijn dan hadden we geen hangjongeren in Nederland, in bepaalde wijken in de steden waar hangjongeren voorkomen kent iedereen elkaar toch ook?

Jammer dat de Orcaruiters zo in het nieuws komen. Er wordt tegenwoordig goed gereden en er is een mooie binnenbak gerealiseerd, dat lijkt mij positiever nieuws.

Met alle respect... dat lijkt me nou niet echt spectaculair nieuws. Een nieuwe binnenbak en goed rijden.

Ontopic: ik vind dit wel van de zotte dat er niet door politie ingegrepen wordt en dat de veiligheid van de paarden en medewerkers nu afhangt van een beveiligingsbedrijf. Hopelijk heeft dat genoeg afwerende werking en rotten ze snel op, die hangjongeren.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:25

stukje hangjongeren die hier bier drinken

uh dan geef je ze toch geen bier:S...
beetje rare plek als hangplek...maar idd stom dat politie niks doet

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:28

buster4ever schreef:
stukje hangjongeren die hier bier drinken

uh dan geef je ze toch geen bier:S...
beetje rare plek als hangplek...maar idd stom dat politie niks doet

Wat denk je... zouden ze dat zelf uit de supermarkt meegebracht kunnen hebben?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:50

stroo schreef:
bij ons op de club , die ene jongen die daar bij was wilde de paarden uits aandoen ,omdat zijn zus in pipo dorp een schop van een pony gehad zou hebben , deze jongen is een bekende van de politie

weet jij wie die jongen is? waarom geef je hem dan niet aan?

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:59

misschien eerst eens een poort gaat plaatsen zodat er niet zomaar vreemden even snel de plaats op kunnen

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:07

Wonen er geen mensen op dat terrein?
Is er geen toegangs hek bij de poort dat dicht gaat na sluitingstijd?
Erg vervelend dat die jeugd daar voor zoveel terrorisme zorgt, dat wordt erg groot drama als er strax weer vuurwerk ed in december verkocht gaat worden...

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:08

Word er dan geen actie ondernomen tegen die hangjongeren?
De politie moet er toch iets aan kunnen doen?

Belachelijk dat ze nu een ander bedrijf moeten inhuren voor de veiligheid.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:26

Ik vind gewoon honden plaatsen binnen in de manege zoieso, hebben wij ook bij de stallen.
Zodat er teminste niks gebeurd met de paarden,
Enja de stallen in de nacht betreden op eigen risico he :D......

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:31

wemkelover schreef:
stroo schreef:

weet jij wie die jongen is? waarom geef je hem dan niet aan?

Wij weten wie deze jongen is. Hij was die dag net vrijgelaten :=
Maar er is verder geen bewijs.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:32

Rascha schreef:
Wonen er geen mensen op dat terrein?
Is er geen toegangs hek bij de poort dat dicht gaat na sluitingstijd?
Erg vervelend dat die jeugd daar voor zoveel terrorisme zorgt, dat wordt erg groot drama als er strax weer vuurwerk ed in december verkocht gaat worden...

Er wonen geen mensen op het terrein. De manege staat naast het bos dus al heb je het hek dicht kan je er nog in komen.
Laatst bijgewerkt door Tierania_ op 18-08-09 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:33

Abeltje77 schreef:
Met alle respect... dat lijkt me nou niet echt spectaculair nieuws. Een nieuwe binnenbak en goed rijden.

Voor een klein dorp met eilandmentaliteit en een vissersachtergrond en geen boerenachtergrond (dus van huis uit weinig affiniteit met paarden) vind ik het wel degelijk een hele prestatie wat ze nu neerzetten met de club.

Jeugdproblematiek speelt sowiezo al op Urk, ik denk dat de politie de handen er vol aan heeft op veel meer en ook dringender locaties.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:00

Een dikke pluim voor de eigenaar van de stal. Maar vind het wel een apart verhaal dat de politie niet wat tegen die hang jongeren doet..

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:24

's nachts een paar fijne honden in de stal/op het erf laten lopen }>