Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

wopkelover schreef:als je graag een veulen wild van een merrie dat onvruchtbaar is vind ik het nog kunnen maar om nou bij een overleden merrie eitjes weg te halen vind ik wel een beetje raar
Mjay schreef:wakker worden dames! paarden die in de sport lopen (merries) krijgen altijd op deze manier nakomelingen en zijn dus nooit zelf drachtig... eitjes of follikels worden overgeplaatst in een draagmoeder zodat er toch nakomelingen zijn maar er dus geen grote negatieve gevolgen zijn voor de merrie die kan door blijven lopen en loopt geen risicos met dragen en bevallen...
dit is de eerste keer dat t lukt van een overleden merrie...

Mjay schreef:wakker worden dames! paarden die in de sport lopen (merries) krijgen altijd op deze manier nakomelingen en zijn dus nooit zelf drachtig... eitjes of follikels worden overgeplaatst in een draagmoeder zodat er toch nakomelingen zijn maar er dus geen grote negatieve gevolgen zijn voor de merrie die kan door blijven lopen en loopt geen risicos met dragen en bevallen...
dit is de eerste keer dat t lukt van een overleden merrie...
ik vindt dit een geweldige stap voor het behoud van unieke bloedlijnen! Pienb schreef:hebben jullie enig idee wat dit grapje kost????
het hele medische team, paard kopen, paard laten overvleigen (alleen al een paar duizend).
dit is echt niet alleen emotie hoor maar gewoon business volgens mij (zal wel een goede merrie zijn geweest en dit veulen is veel publiciteit ed)