Hans Peter Minderhoud: 'Ik ben ontzettend teleurgesteld'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Hans Peter Minderhoud: 'Ik ben ontzettend teleurgesteld'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 15:54

http://www.dehoefslag.nl

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud
foto: http://www.sjoert.com

Dat bondscoach Sjef Janssen voor een van zijn vele topcombinaties slecht nieuws te melden had, stond vooraf vast. Hans Peter Minderhoud is degene die voor het EK buiten de boot valt en met Exquis Nadine (v. TCN Partout) voorlopig op de reservebank moet plaatsnemen.

De ruiter is er als een ware sportman ziek van: ‘Ik ben zeer teleurgesteld over mijn reserveplaats. Nadine heeft laten zien dat ze constant scores loopt van rond de 73% in de Grand Prix. Tijdens alle grote wedstrijden en kampioenschappen loopt ze zich bij de wereldtop. Alleen op het NK scoorde ze net onder de 72. Toen was ze echter niet in de juiste vorm. Deze wedstrijd kwam te vroeg na de wereldbekerfinale in Las Vegas.

In Aken liep ze vervolgens wel top, maar dat telt blijkbaar niet mee. Ik baal dat we eigenlijk niet een optimale kans hebben gehad. Als ik het had geweten was ik niet naar het NK gegaan, maar in Rotterdam en Hickstead gestart. Nu moet ik haar toch toewerken naar Windsor. Dat is niet makkelijk. Volgens mij reist ze als reservepaard niet af naar Groot-Brittannië, maar moet ze tot een uur voor de vetcheck wel inzetbaar blijven. Zelf ga ik zeker naar Windsor om Edward te ondersteunen.’

Verwant artikel:

[VN] Seniorenteams EK dressuur en springen bekend

Linda2B

Re: Hans Peter Minderhoud: 'Ik ben ontzettend teleurgesteld'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:57

Tsja... ik had deze wel zien aankomen eigenlijk, met de topcombinaties waar ze momenteel uit kunnen kiezen...
Spijtig, maar een constante 73% is niet verbijsterend hoog in verhouding tot de anderen.

That's life...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:58

Dan ben ik wel benieuwd wat hij ervan denkt wie er dan op de reservebank had moeten plaatsnemen in plaats van hem.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:04

Linda2B schreef:
Spijtig, maar een constante 73% is niet verbijsterend hoog in verhouding tot de anderen.

Eens, ik denk dat als hij kritisch naar de verhoudingen kijkt hij zelf ook wel snapt dat hij buiten de boot valt.
De anderen hebben nou eenmaal een constante die hoger is dan die 73%. :(:)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:04

Hmm het is natuurlijk ontzettend jammer dat hij als reserve is maar aan de andere kant : Er zijn zoveel goede combinaties nu aan de top, ik denk dat je als reserve alsnog ontzettend trots op jezelf kunt zijn dat je dit bereikt hebt !!!

Maar erg spijtig voor hem, hij heeft natuurlijk ontzettend zijn best gedaan.. Wie weet de volgende keer :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 16:05

Sander_ schreef:
Linda2B schreef:

Eens, ik denk dat als hij kritisch naar de verhoudingen kijkt hij zelf ook wel snapt dat hij buiten de boot valt.
De anderen hebben nou eenmaal een constante die hoger is dan die 73%. :(:)

Adelinde heeft dit seizoen pas 1 keer gestart. Lijkt me niet dat je dat constant kunt noemen.

mischalla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:06

Balen!
Maargoed, en zijn de laatste tijd zoveel topcombinaties in Nederland.
En dan als blinker natuurlijk Edward met Moorlands Totilas.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:17

Cayenne schreef:
Adelinde heeft dit seizoen pas 1 keer gestart. Lijkt me niet dat je dat constant kunt noemen.

Voor Las Vegas zat ze ook al in een stijgende lijn die IMO over Nadine heen ging, maar ik moet je gelijk geven dat wat Adelinde betreft de beoordeling van Sjef nogal afwijkend was, want hij heeft haar alleen in Hickstead kunnen beoordelen. :j

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:18

Zit wel wat in, maar aan de andere kant:
Wint ie voor het eerst van zijn leven een keer NIET, is ie gelijk "ontzettend teleurgesteld".
Valt ie voor het eerst een keer buiten de prijzen..... :=
Wat moet de gemiddelde bokker dan wel niet? |(

Eerst 76% gaan rijden kerel.
En bedenk maar zo: niet-winnen is goed voor het kakrakter.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:19

Jammer voor Hans-Peter, maar had toch wel verwacht dat hij de reserve zou worden.

Cayenne; Maar Adeline heeft voor de blessure van Parzival meerdere wereldbekerwedstrijden gewonnen en tijdens hun rentree scoort ze gelijk weer 76,5. Leek me toch wel te verwachten dat ze in het team kwam met een beetje prestatie in Hickstead! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:20

Denk dat NL momenteel in een luxe positie verkeerd met zoveel goede ruiters en amazones, en paarden!

Jammer voor HP, maar lijkt mij een goede motvatie de stijgende lijn door te zetten.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:24

Als selectie-wedstrijden stonden De Steeg en Hickstead in de lijst.
Adelinde hoefde alleen Hickstead te rijden, en dat was in april al bekend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:49

Ach, Adelinde was vorig jaar voor de OS de pechvogel en nu is HP de pechvogel..

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:52

Ik kan me de teleurstelling wel voorstellen bij HP.

Gelukkig heeft ie al EK goud en de OS meegemaakt.

En hij heeft ook nog eens een wereldbok als Vivaldi. :9

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:07

Wat zijn jullie allemaal kort door de bocht.

Adelinde heeft een heel gaaf paard maar hij heeft weleens de neiging, om de handdoek in de ring te gooien.

Ik zou persoonlijk HP als vaste waarde in een team zien, de laagste score word geschrapt en als je dan vier constante combinaties meeneemt komt er geen druk op de drie beste te staan als er eentje besluit dat de bloembakken vandaag eng zijn.

Ik begrijp de teleurstelling meer dan goed.

KoKoKanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:35

Zoals velen had ik liever Imke met Sunrise als reserve gezien...Maar wel Adelinde boven HP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:44

KoKoKanel schreef:
Zoals velen had ik liever Imke met Sunrise als reserve gezien...Maar wel Adelinde boven HP.

Ik had ook liever Imke als reserve gezien dan HP... Maar ja, wat hebben wij daarover te zeggen :) ?

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:44

73% is (op dit moment) gewoon niet goed genoeg voor een plek in het Nederlands team.
Daar zou je blij mee moeten zijn. Er zijn zoveel mensen die het niet halen, meer dan die wel het team wel halen. Alleen de beste gaan, dat is altijd al zo geweest. De lat komt alleen steeds hoger te liggen.

En toch heb ook ik meer vertrouwen in HP dan in Imke met Sunrise. Gewoon een gevoel.
Zo had ik ook een beter gevoel gehad als Adelinde in Hong Kong wel had gereden.
Zij was toen op het hoogtepunt van haar prestaties, had alleen minder ervaring...so what?
De beste moeten rijden op het moment dat het moet gebeuren.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:49

ik snap de teleurstelling maar het beste team gaat nu wel.

nadine is simpelweg niet goed genoeg tegen als adelinde normaal gaat.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:32

Persoonlijk had ik liever Anky als reserve gezien maar dan vliegen de borden denk ik door huize Janssen - van Grunsven :D

Angrett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:00

Balen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:02

janderegelaa schreef:
Persoonlijk had ik liever Anky als reserve gezien maar dan vliegen de borden denk ik door huize Janssen - van Grunsven :D

Dat denk ik ook ja :))

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:02

Groot gelijk! Snap de teleurstelling volkomen, telkens constant presteren en dan reserve staan. Ben heel blij voor Adelinde, maar had het Happie nu toch meer gegund. Zonde dat Happie die kans met Nadine niet krijgt!

sammmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:04

Wat nou Imke reserve?!!! Sunnie loopt beter als ooit tevoren! Na al die pech. Ze heeft het gewoon een fractie beter als HP gedaan. Had hij maar niet EN naar Hong Kong EN het HELE WB seizoen moeten rijden EN Las Vegas. Tja dat kost je net de ene keer je kop. Nu ook nog een EK? even rustig. GO IMKE GO

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:05

Waarom anky als reserve ? ook al rijd ze niet meer bovenaan, ze hoord ZEKER wel nog bij de beste 4 :)
tja, ik vind het verder wel een goede keus :) we zullen zien hoe het loopt !