Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:De SRP is vóór een systeem waaraan íedere paardeneigenaar moet bijdragen. Onderzoeken op het gebied van welzijn en gezondheid en projecten als het Nationaal Hippisch Kenniscentrum kunnen hiermee gefinancierd worden. ''Als sector hebben we gekozen om zelf het initiatief te nemen, te houden en dit niet over te laten aan de politiek. Deze keuze heeft financiële consequenties en kost ons dus als sector geld.''
Kl*ten SRP! ranna schreef:Ik krijg een sik van die gallige SRP![]()
Hoezo heeft 'de sector' gekozen zelf initiatief te nemen in wat?!?!?!?
De chip is ons opgedrongen eerst via het KNHS en toen via LNV. Er is ons niks gevraagd en sindsdien wordt ons óók niets gevraagd!
En projecten als het Nationaal Hippisch Kenniscentrum? Hebben wij - als sector - daar om gevraagd? Ik kan me niets heugen.
Waarom zou iemand die nergens bij aangesloten is of wil zijn, gewoon een paardje of pony voor z'n lol in de wei heeft lopen hier aan mee betalen? Het is wel heel duidelijk dat we worden uitgemolkenKl*ten SRP!
. 

Juliette86 schreef:Nou, dan verdienen ze aan mij niet zoveel, voer bijna geen brok..Bij de veehouderij is dat trouwens heel mooi geregeld. Daar betaal je over elke zak/kilo voer een paar centen die rechtstreeks worden afgedragen aan de Dienst Regelingen.
Citaat:Hoe bepaal je mishandeling/verwaarlozing? Je kan geen wetten baseren op aannames, tradities en ons eigen gevoel. Door middel van onderzoek kan zwart op wit en onomstotelijk worden vastgelegd welke zaken het welzijn aantasten. Ook als dat betekend dat er resultaten komen die wij ook wel verwacht hadden. Dan pas kunnen er meters gemaakt worden in het opstellen van paardenbesluit, zoals dat ook voor andere diersoorten bestaat.

Citaat:tja en als je dan zo egoistisch bent om niet mee te werken en dat daardoor mogelijk andere paardenhouders de dupe er van worden....