Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AnitaOneill schreef:Je koopt het voer in (tegen 6%) en je verkoopt het voeren. Dat is een dienst en dus 19%.
sassie76 schreef:De bovenstaande regeling is mooi maar ik kan me ook voorstellen dat er stallen zijn die niet blij zijn met deze regeling.
sassie76 schreef:Precies. Als de pensionstalhouders geen btw in rekening brengen, dan hebben ze ook geen recht op aftrek van btw....en dat kan heel onvoordelig zijn. En, het gaat ook heeel erg vaak mis met de btw..ik kom zoveel fouten tegen in de praktijk..maar goed, makkelijk is het ook niet altijd
Citaat:Bij een ondernemer die klanten 350 euro per maand in rekening brengt bedraagt het btw-voordeel 11 euro. Bij 30 pensionklanten is het btw-voordeel al bijna € 4.000 per jaar.
Barvrouwke schreef:Dus de pensionhouder kan gewoon 13% meer in zijn zak steken.
Juliette86 schreef:Barvrouwke schreef:Dus de pensionhouder kan gewoon 13% meer in zijn zak steken.
Dat is nu ook wel heel kort door de bocht. De btw die hij vangt moet hij gewoon afdragen aan de belasting. Als ik het goed heb gelezen maakt hij door deze regeling minder omzet -> winst en betaalt daar dan weer minder belasting over.