Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:@Yessy, Er worden al jaren grote katten gesignaleerd in onder andere Wales en andere delen van Engeland.
Niet iedereen daar geloofd er daadwerkelijk in, maar als je de beelden e.d ziet ga je toch nadenken..
Traber schreef:oei,stoute poes.
Wat raar dat er zomaar zo'n beest rond kan lopen,illegaal meegesmokkeld?
Ik zou niet alleen bang zijn voor mijn veestapel eerlijk gezegd,ook voor mijn kinderen
ik snap jou vraag van meegesmokkeld maar het is in schotland daar woorden veel vaker poema's gespotCayenne schreef:http://www.horseandhound.co.uk / Nieuwsredactie
De kat zou zandkleurig zijn en zo'n 1.20m hoog en 1.80m lang.
Albert schreef:Cayenne schreef:http://www.horseandhound.co.uk / Nieuwsredactie
De kat zou zandkleurig zijn en zo'n 1.20m hoog en 1.80m lang.
Een ontsnapte Leeuw?
Poema's en Leeuwen heb je natuurlijk allebei in zandkleurige uitvoeringen 
Maar in schotland is grotendeels wild schapen. Heel schotland is 1 schaap. Dus dan zouden ze toch wel meer schapen zien liggen langs de weg? 
Mousmous schreef:Geloof er niets van, een poema is al niet zo groot als de afmetingen die genoemd worden. En als het paard al zwaargewond was, had die grote kat hem ook wel gedood en, in ieder geval voor een deel, opgegeten. Een lynx zou nog kunnen misschien, maar die pakt wel een schaap. DIe zijn er daar zat. Of nog kleiner wild. Ik denk veel sensatie, en het trekt weer veel nieuwsgierigen. Hier in Nederland verdienden ze ook aan Poema ritten te paard. In Schotland zijn ze ook nog harstikke bijgelovig. Er zal best iets goed mis gegaan zijn met het betreffende paard, maar ik denk dat er misschien ook nog andere mogelijkheden zijn wat er met het arme dier gebeurd is.
De kat op het filmpje tegen de horizon is denk ik ook een huiskat, hij komt tenminste niet boven het droge gras uit. Tenzij het gras echt hoog staat, en dan zal het alsnog denk ik gewoon een grote huiskat zijn.
En de zwart kat op het filmpje, dat zou een zwarte panter moeten zijn, geen poema. Maar ja, ze hebben het daar al over ´alien cats´. Kan je toch niet serieus nemen, ook al denk ik dat wij niet de enige levende wezens in dit universum zijn. Maar een alien/cat gaat mij veel te ver.
Mousmous schreef:Op het filmpje zeggen ze dat er nog nooit een grote kat is gevangen.
De kat op het filmpje kan dan wel traag zijn, het paard beweegt vrijwel helemaal niet.
Als ze met alien niet buitenaards bedoelen brengt het programma het toch aardig in x/files stijl.
Anders had ik ook wel begrepen dat ze uitheems bedoelen.
Het zal op de lange duur wel uitwijzen of het waar is, net als de poema op de Veluwe.
Citaat:Als ze met alien niet buitenaards bedoelen brengt het programma het toch aardig in x/files stijl.