Sjef Janssen heeft een luxe probleem voor het EK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Sjef Janssen heeft een luxe probleem voor het EK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 13:09

http://www.dehoefslag.nl / Nieuwsredactie

Het Europees Kampioenschap dressuur staat voor de deur. Nederland is huizenhoog favoriet voor de gouden teammedaille. De meeste spanning lijkt zich in het voortraject af te spelen. Dit weekend moet de puzzel voor bondscoach Sjef Janssen meer vorm krijgen tijdens de World Dressage Masters in Hickstead. Aldaar start onder andere Adelinde Cornelissen de Jazz ruin Parzival weer na zijn blessure. Om kans te maken op een plek in het EK-team zal zij daar moeten starten. Het luxeprobleem kan dus nog groter worden als Parzival onder Adelinde Cornelissen zijn oude vorm laat zien en Imke Schellekens-Bartels opnieuw spettert met Hunter Douglas Sunrise. Edward Gal en Moorlands Totilas moeten nog hun tweede internationale Grand Prix-score van minimaal 64% halen om überhaupt op het EK te mogen starten. Iets dat volgens de website nu.nl totaal geen probleem zal zijn. Zij hebben zoveel vertrouwen in dit duo dat volgens hen Edward Gal zelfs al achterstevoren zittend op de Gribaldi hengst deze score zal behalen.

Anky van Grunsven start niet Salinero en ook niet met Painted Black, die onlangs een kleine blessure opliep. Janssen: ‘Hij is goed hersteld, maar we vinden hem nog niet goed genoeg om in dit topveld van voren mee te kunnen draaien.’ In augustus wil Janssen een trainingskamp beleggen met, zoals hij het noemt, ‘zijn shortlist’. Naast de eerder genoemden kunnen we ook Hans Peter Minderhoud hier toe rekenen. De allerlaatste kans om de bondscoach te overtuigen is de wedstrijd in Hansbeke te België. Deze vindt half augustus plaats. ‘Daar zal Salinero ook weer aan de start verschijnen’, aldus Janssen.

Verwant artikel
[VN] Hickstead verplichte halte voor Gal en Cornelissen

FriesWytske

Re: Sjef Janssen een luxe probleem voor het EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:10

Spannend

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Sjef Janssen heeft een luxe probleem voor het EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:12

Ik wil wel een team opstellen hoor :D
Zal alleen een beetje eentonig worden :P

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:14

Super voor de NL sport dat we zo'n 'groot' aantal aan toppers hebben. Dat beloofd nog wat!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:15

Ik zou het ook wel weten :P

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:19

nog eventjes en we reizen voorstaan met 2 topteams af :P

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:20

Dus Anky van Grunsven zal geen deel uit maken van het team dat wordt afgevaardigd naar het EK?
Nou ja, als dat zo is, is het wel een goede kans voor de andere Nederlandse dressuurruiters om zich te laten zien, natuurlijk! Zeker als ze dan ook nog weten te winnen.

Zelf hoop ik stiekum dat Adelinde er bij kan zijn; dat heeft ze zeker wel verdiend na de pech met het WK. En Totilas zou ik natuurlijk ook wel in Windsor willen zien; maar komt dat niet te vroeg voor hem?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:24

Ben benieuwd! Nederland staat er in elk geval goed voor!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:35

Wat is er met Salinero aan de hand?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:38

Volgens mij staat er alleen, dat Anky niet in Hickstead start, niet dat ze geen deelnemer is in het EK team?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:40

Ik denk dat Sali stilaan een beetje het lot aan het betalen is van jaren topsport. Dus ik vermoed dat hij gewoon niet helemaal fit is om te starten. En Anky kennende gaat haar paard voorop, dus start die niet.
Verder zitten ze natuurlijk ook met die verbouwingen, dus mss niet de ideale omstandigheden om te trainen of gewoon een voorrang die daaraan wordt gehecht.

In ieder geval jullie land telt voldoende andere sterke combinaties. totilas en Parzival, ik kijk er al naar uit

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:41

Dat is toch super voor de Nederlandse dressuursport. Dat we zo'n brede top hebben +:)+

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:03

bulck schreef:
Ik denk dat Sali stilaan een beetje het lot aan het betalen is van jaren topsport. Dus ik vermoed dat hij gewoon niet helemaal fit is om te starten. En Anky kennende gaat haar paard voorop, dus start die niet.
Verder zitten ze natuurlijk ook met die verbouwingen, dus mss niet de ideale omstandigheden om te trainen of gewoon een voorrang die daaraan wordt gehecht.

In ieder geval jullie land telt voldoende andere sterke combinaties. totilas en Parzival, ik kijk er al naar uit

volgens mij loopt hij nog hoge percentages bij elkaar...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:05

Ik zeg toch niet dat hij slecht loopt. Enkel dat ze selectiever worden met hem en er ondertussen andere zaken zijn die heel wat energie vragen. Meer niet :-)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:07

Citaat:
Edward Gal en Moorlands Totilas moeten nog hun tweede internationale Grand Prix-score van minimaal 64% halen om überhaupt op het EK te mogen starten. Iets dat volgens de website nu.nl totaal geen probleem zal zijn. Zij hebben zoveel vertrouwen in dit duo dat volgens hen Edward Gal zelfs al achterstevoren zittend op de Gribaldi hengst deze score zal behalen.

Haha, ik zie hem al helemaal achterstevoren zittend de arena binnen rijden _O- Rijst bij mij de vraag hoe hij dan moet groeten... Achterstevoren blijven zitten, of Totilas in zijn achteruit de a-c lijn op...

Sorry, ff on-topic weer...

Inderdaad een luxe probleem. En Salli start volgens mij niet omdat die al een aantal wedstrijden achter elkaar weer gelopen heeft. Hij geeft namelijk aan dat ze wel starten in Belgie...

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:13

oeeh dit wordt dus spannend!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:21

Marije_jiplover schreef:
Volgens mij staat er alleen, dat Anky niet in Hickstead start, niet dat ze geen deelnemer is in het EK team?

zo lees ik het ook inderdaad :j

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:26

Op anky haar site staat dat Salinero even een korte rustpauze heeft, hij heeft veel wedstrijden gelopen en ze gaan nu opbouwen naar het EK toe..

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:43

Ik ben echt benieuwd wie het worden!

Wat is jullie voorkeur?

Mijne: Anky,Adelinde,Imke en Edward!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:49

Mijne is; Anky, Happy, Imke en Edward. Dit vanwege het feit dat Adelinde en Parzival er door de blessure even uit zijn geweest en Happy heel constant rijdt!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:04

Thomas schreef:
Ik ben echt benieuwd wie het worden!

Wat is jullie voorkeur?

Mijne: Anky,Adelinde,Imke en Edward!

Dat team gaat het vast niet worden. Twee onzeker factoren.
In het team mag maximaal één onzekere factor (lees: maximaal 1 ruiter die wel eens onder de 68% rijdt)

Nee, Sjef neemt een nummer 3 mee die altijd minimaal 68% loopt. Zelfs met de complete fanfare op de tribune of 10.000 flitsende fotografen in het stadion. Dan is het goud alvast binnen.
De nummer 4 mag een onzekere factor zijn die scores laat zien variërend van 0% tot 100%. Maakt voor het team niks uit. Daarvoor neem je dan degene met de hoogste individuele podiumverwachting. Wie dat ook moge zijn.
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 21-07-09 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:08

Nou CHJ12, in principe zijn die 4 allemaal in staat om een topscore neer te zetten. Toch denk ik dat Happy in plaats van Adelinde zal gaan vanwege zijn prestaties de afgelopen tijd en dan heeft hij het ook wel dubbel en dwars verdient! Ook al is het voor Adeline heel vervelend gelopen...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:24

liliputter schreef:
Nou CHJ12, in principe zijn die 4 allemaal in staat om een topscore neer te zetten. Toch denk ik dat Happy in plaats van Adelinde zal gaan vanwege zijn prestaties de afgelopen tijd en dan heeft hij het ook wel dubbel en dwars verdient! Ook al is het voor Adeline heel vervelend gelopen...

Goed lezen.
Het gaat er niet om of men TOP-scores neerzet, maar welke drie in staat zijn om gezamelijk een zeer SAFE score neer te zetten in de gewone GP voor het landenresultaat. Dat is het doel van de bondscoach.

Slechts de 4e ruiter mag labiel, doch briljant zijn.

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:49

Ik denk dat het beste team Imke, Anky, Edward en HP is. Adelinde is een goede combinatie met Parcival maar het EK komt voor hun veel te vroeg. En laten we eerlijk zijn, Parcival is in goede doen een topper maar hij heeft veel "slechte" dagen... Denk maar eens aan Adam,Maastricht en Mechelen. Nee de andere combinaties zijn veel stabieler en we gaan voor goud, toch!! *D

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:01

rocky21 schreef:
Denk maar eens aan Adam,Maastricht en Mechelen.

Pardon? ;)