Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eppie38 schreef:Dan mogen ze ook hier wel eens langs komen, er staat hier een Fjordje bij regen, zonneschijn (neus verbrand) altijd aan zon ketting met een nekband.
Zijn nooit mensen bij, bijna nooit water, schuurplekken van de nekband en de ketting is ongeveer 4 meter lang.
Staat helemaal alleen achteraf bij een verlaten boerderij, echt sneu hoor dus kan me wel voorstellen hoe dit paard zich gevoeld moet hebben.
Jammer dat dat soort dingen nog steeds gebeurd, wat dit Fjordje betreft, tja wat moet ik er aan veranderen, af en toe een aai over de bol, iedere dag even water verversen/geven en zonnebrand op zijn snuit gedaan maar tjee zeg waarom kopen dat soort mensen toch een paard??
koekkoek zal ik maar zeggen.
Abeltje77 schreef:eppie38 schreef:Dan mogen ze ook hier wel eens langs komen, er staat hier een Fjordje bij regen, zonneschijn (neus verbrand) altijd aan zon ketting met een nekband.
Zijn nooit mensen bij, bijna nooit water, schuurplekken van de nekband en de ketting is ongeveer 4 meter lang.
Staat helemaal alleen achteraf bij een verlaten boerderij, echt sneu hoor dus kan me wel voorstellen hoe dit paard zich gevoeld moet hebben.
Jammer dat dat soort dingen nog steeds gebeurd, wat dit Fjordje betreft, tja wat moet ik er aan veranderen, af en toe een aai over de bol, iedere dag even water verversen/geven en zonnebrand op zijn snuit gedaan maar tjee zeg waarom kopen dat soort mensen toch een paard??
koekkoek zal ik maar zeggen.
Heb je verder al aktie ondernomen behalve de aai over de bol?
zodiacje schreef:Eppie,
als je de dierenbescherming belt kan je vragen om een brief met het meldingsnummer.
Dan kan je ze na 2 weken terug bellen en vragen wat zij gedaan hebben.
Aan de ketting mag ie vast staan hier in Nl maar NOOIT zonder water!
Helaas nemen ze in NL zo'n paard niet snel in beslag maar de eigenaar MOET er dan wel wat aan doen.
En jij weet dan wat de afspraken zijn en kan dat zelf dan ook in de gaten houden..
en anders stuur je maar een pb met het adres waar ie staat, dan regel ik wat.
Wel doen hoor!!
vind het nl niet netjes dat je wel op dit stuk reageert door te zeggen dat het zo erg is terwijl je het wel voor je neus laat gebeuren....
eppie38 schreef:Abeltje77 schreef:Heb je verder al aktie ondernomen behalve de aai over de bol?
Nee sorry begin er ook niet meer aan, de hele buurt is er van op de hoogte, iedereen vind het zielig en geloof dat iedereen al tig keren gebeld hebben naar weet ik veel hoeveel organisaties maar er gebeurd toch nooit wat.
Het enigste wat we altijd doen is zorgen dat hij voldoende water heeft en schoon water en zijn neus smeer ik in met zonnebrand of de eigenaar het nou goed vindt of niet, verder is hij niet ondervoed ofzo, wordt wel steeds verplaatst en staat voldoende hooi maar hoefjes mogen ook wel een keertje gedaan worden, zeg maar wat kun je doen, alleen als er tegenwoordig de tv bij komt willen ze nog wel eens iets ondernemen lijkt het of ben ik nu heel erg cynisch?
anneliesdj schreef:zodiacje schreef:Eppie,
als je de dierenbescherming belt kan je vragen om een brief met het meldingsnummer.
Helaas nemen ze in NL zo'n paard niet snel in beslag maar de eigenaar MOET er dan wel wat aan doen.
En jij weet dan wat de afspraken zijn en kan dat zelf dan ook in de gaten houden..
Wel doen hoor!!
vind het nl niet netjes dat je wel op dit stuk reageert door te zeggen dat het zo erg is terwijl je het wel voor je neus laat gebeuren....
Ben ik het mee eens, hoewel het natuurlijk wel een lastige zaak is, ze heeft gewoon een duwtje in de rug nodig lijkt me.
Eppie; heb je de eigenaren er al eens op aangesproken?
zodiacje schreef:Eppie,
Wel doen hoor!!