Anky van Grunsven kiest Salinero voor EK dressuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Anky van Grunsven kiest Salinero voor EK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 18:36

http://www.anp.nl

Dressuuramazone Anky van Grunsven heeft definitief besloten met IPS Salinero op het EK te starten. ,,Het is toch gewoon mijn eerste paard'', aldus de drievoudig olympisch kampioene.

In Aken voldeed Salinero weer aan de hooggespannen verwachtingen. Daarvoor had de combinatie een moeilijke periode gekend. Van Grunsven hoopt wel vanaf maandag weer vol in training te gaan met Painted Black. De hengst is voldoende hersteld van een blessure.

Naast Van Grunsven zijn ook Edward Gal, Hans Peter Minderhoud en Imke Schellekens-Bartels serieuze kandidaten voor de equipe. Mogelijk komt ook Adelinde Cornelissen nog in aanmerking. Zij verwacht binnenkort haar rentree te maken met Parzival, die door een blessure enige tijd niet in actie kwam.

Verwant artikel:

[VN] Salinero en Anky heroveren verloren terrein in Kur op Muziek

liiisette

Re: Anky van Grunsven kiest Salinero voor EK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:48

Wat fijn dat adelinde binnenkort weer in de ring verschijnt!

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:55

Lijkt me toch wel overduidelijk dat Minderhoud naar het EK gaat? Zo super rijden en zo'n constante factor. Uiteraard hoop ik dat Parcival weer snel in de ring komt maar het is niet realistisch om zo'n druk op Adelinde te leggen en anderzijds is het niet raadzaam om zo'n wisselvallige combinatie mee te nemen naar het EK. Nee Salinero, Totitilas, Sunrise en Nadine gaan voor goud!! :D

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:56

mogen er 4 of 3 meedoen?

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:59

4! gelukkig hele goede regeling daar!
Kwaliteit voor kwantiteit! Super toch?!

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:00

vind ik ook, zie liever naar kwaliteit dan naar combinaties die onze subtoppers er nog af rijden....

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:00

rocky21 schreef:
Lijkt me toch wel overduidelijk dat Minderhoud naar het EK gaat? Zo super rijden en zo'n constante factor. Uiteraard hoop ik dat Parcival weer snel in de ring komt maar het is niet realistisch om zo'n druk op Adelinde te leggen en anderzijds is het niet raadzaam om zo'n wisselvallige combinatie mee te nemen naar het EK. Nee Salinero, Totitilas, Sunrise en Nadine gaan voor goud!! :D

Adelinde wisselvallig? Zou je dat uit willen leggen? Ik zie maar 1 wisselvallig presterende combinatie staan (2 als je wilt zeuren) maar dat is toch echt Anky... maar ja, natuurlijk mag ze wel mee naar het EK, daar hoeft ze echt niet goed voor te presteren natuurlijk! }:0

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:03

Ik denk dat rocky bedoelde dat Parzival nog weleens flink kan spoken, zoals bijvoorbeeld tijdens Jumping Amsterdam toen Adelinde vroegtijdig moest opgeven omdat hij de hoeken niet meer door wilde.
Dan kun je beter een zekere combinatie hebben.

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:06

Oke, daar kan ik inkomen. Maar is Anky op dit moment een zekere combi met Salinero? Persoonlijk vind ik dat ze ondermaats presteert...

Edward & Totilas ben ik absoluut voor om die mee te nemen :-)
HP & Nadine doen het ook super...

Ben het wel eens met de stelling dat er ontzettend veel toppers in opkomst zijn, maar dat ze nog niet zo ver zijn als Anky. Ze is wel een echte sportvrouw die niet in de put gaat zitten en er echt aan rijdt om alsnog te winnen.. super instelling iig!

Hmmz... nu spreek ik mezelf tegen, want als ik dat zo typ vind ik het wel weer terecht dat ze mee gaat.. moeilijk! Denk dat het er voor mijn gevoel vanaf gaat hangen wie er thuis blijft... Edward en HP horen echt in dit team voor mijn gevoel..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:08

Ik vind Anky op dit moment ook geen zekere combinatie.

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:10

Edward en Totilas gaan sowieso mee. Die hebben enorm hoge (en constante) scores tot nu toe.
En ja Anky, scoort de laatste tijd iets minder dan gebruikelijk. MAAR! Imke reed tijdens Rotterdam zoals ze nog nooit gereden had, en toen eindigde ze NET boven Anky die toen een 'slechte'dag had...
Dus ja als je zeker wilt zijn van de EK titel moet je toch echt ook Anky meenemen. Want ook met een slechte dag staat ze nog bovenaan..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:13

Anky zal sowieso wel meegaan. Salinero is er een tijd uit geweest en moet ook even de vorm vinden, dus logisch dat het even wat minder ging. Vandaag werden ze wel weer tweede in de kur op muziek. Persoonlijk vind ik dat ze had moeten winnen.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:24

anky kiest ervoor om naar het EK te groeten, lijkt me duidelijk dat je dan niet in de steeg en rotterdam 80% scoort.

lijkt me ook dat HP de voorkeur krijgt boven Adelinde, HP verdient het gewoon na de afgelopen wedstrijden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:26

HP verdient inderdaad om mee te doen. En Imke en Edward ook.
Adelinde moet eerst maar weer wedstrijden rijden met Parcival. En dan haar plaats verdienen.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:36

hmmmm het ligt echt tussen HP en Adelinde vind ik, als Parzival niet spookt, loopt ie echt veel beter dan Nadine, maar bij Nadine heb je meer zekerheid van bij Parzival.

Maja, bij de OS was Parzival heel erg bij de les daar, ook al kon die niet starten, hij vond het niet eng. Dat was eigenlijk best bedroevend omdat HP toen best wel laag scoorde..

Ik ga voor: Salinero, Totilas, Sunrise en Parzival

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:37

Ze moet eerst maar weer eens starten met Parcival.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:44

nadine moest bij de OS als eerste starten en liep een goed proef in hongkong...Hans Peter verdient een plek in het team hij presteert het langst constant, Sunrise loopt nu nog maar 1 wedstrijd goed, die heeft lang niet goed gelopen en dat geklier met die tong was in Hong Kong ook zo...

feitelijk op scores( als ik het mis heb corrigeer mij gerust)
Totilas
Salinero
Nadine
Sunrise

happiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:38

Anky presteert ondermaats en is geen zekere combinatie ...
Dit vind ik een foute stelling ... Ineens is Anky niets meer waard,terwijl iedereen na de OS
nog zo fier op haar was. Ze haalt nag steeds altijd top 3 (met 1 uitzondering) met 2 paarden. Hoeveel doen er haar
dat na? Ze is altijd 1e of 2e soms eens 3e. Ik denk dat HP,imke,Adelinde al eens verder achter in het deelnemers veld zaten.Maar
ik vind het team dat jullie opnoemen wel goed.

Ik ga voor ; Anky,HP,edward en dan twijfel ik nog tussen Imke en adel.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:44

Ja ik vind het ook, Anky heeft even een 'mindere' periode (lees wint eens niet) en plots doet iedereen of ze telt niet meer mee en ondermaats presteert. Eigenlijk best schandalig

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:04

Natuurlijk Anky met Salinero
Edward Gal met Totilas
Adelinde Cornelissen met Parzival
Imke Schellekens met Sunrise

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:27

Wat mij betreft zouden Anky, Edward, HP en Adelinde mogen, met Imke als reserve :)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:26

Urielle schreef:
Wat mij betreft zouden Anky, Edward, HP en Adelinde mogen, met Imke als reserve :)

Dat lijkt me idd een ijzersterk team :j

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:32

Ik vind niet dat anky ondermaats presteert, ik vind gewoon dat ze betere concurrentie heeft als vroeger! (zoals Edward Gal en Imke bijvoorbeeld)

Ik ben niet zo'n grote fan van Adelinde, ik denk nooit bij haar kür: Wauw, wat prachtig! Dat is mijn persoonlijke mening, gewoon omdat het niet helemaal mijn smaak is.
Dus ipv wat Urielle schrijft met imke als reserve, vind ik dat je dan Imke en Adelinde van plaats mogen verruilen, dus Adelinde Cornelissen als reserve. Dat lijkt mij een mooi team! :)

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:23

Maar misschien moeten we ook wel een plaatsje inruimen voor Isabell in het Nederlandse team 8-)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 05:08

Een hoogzwangere Isabell naar het EK? :+
Dat lijkt me geen optie.