Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Daar gaat het in dit geval niet om, vandaar dat het tot deze info gebleven is denk ik.
Als je dat zou willen weten kun je een mailtje naar de organisatie sturen geloof ik![]()
@Wendy, er staat dat het voor mensen met een geestelijke beperking is.
Ahumm schreef:Misschien iets aardiger de kop aan te passen in Zes mensen met een verstandelijke beperking slagen voor koetsiersopleiding. Is wat positiever en deze zes hebben toch maar mooi de kansen benut die er wél zijn. Super proficiat.

_Sigrid_ schreef:Psychisch gehandicapten...die term slaat echt helemaal nergens op! En als een ander het fout doet hoef je dat natuurlijk niet als excuus te gebruiken om het klakkeloos over te nemen.... Zou wat zijn zeg!
Verstandelijk gehandicapten of verstandelijk beperkten noemden wij het bij de sociale werkplaats waar ik heb gewerkt.
Maar even goed hartstikke leuk dat deze mensen hun koetsiersbewijs hebben gehaald!
Helaas kan ik niet alles tegelijk.
Shadow0 schreef:Verstandelijke handicap dekt de lading niet. Volgens de site van de organisatie ( http://www.wordenwiewezijn.org/ ) gaat het om mensen met een Wajong-uitkering op grond van een psychische beperking. Ik weet niet of dat de term is die door het UWV gebruikt wordt, maar ik neem aan dat het gaat om mensen met autisme, borderline, schizofrenie, depressie en dergelijke aandoeningen. Dat is absoluut niet hetzelfde als een verstandelijke beperking, er zijn veel mensen met pychische problemen die een heel normaal of zelfs uitzonderlijk hoog iq hebben.
Antheman schreef:Nu wil ik niet zeuren, maar ik begeleid verstandelijk beperkten, met een Wajong uitkering.
Shadow0 schreef:Verstandelijke handicap dekt de lading niet. Volgens de site van de organisatie ( http://www.wordenwiewezijn.org/ ) gaat het om mensen met een Wajong-uitkering op grond van een psychische beperking. Ik weet niet of dat de term is die door het UWV gebruikt wordt, maar ik neem aan dat het gaat om mensen met autisme, borderline, schizofrenie, depressie en dergelijke aandoeningen. Dat is absoluut niet hetzelfde als een verstandelijke beperking, er zijn veel mensen met pychische problemen die een heel normaal of zelfs uitzonderlijk hoog iq hebben.