Frontale botsing met auto en paardentrailer op de N355

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Frontale botsing met auto en paardentrailer op de N355

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 18:59

www.waldnet.nl

Op de Rijksstraatweg (N355) bij Burum zijn vrijdag rond 17.45 uur twee auto's frontaal in botsing gekomen. Eén van de voertuigen betreft een terreinauto met daarachter een paardentrailer. De bestuurder kwam in frontale botsing met een tegenligger die vermoedelijk in slaap is gevallen waardoor hij op de verkeerde weghelft terecht kwam met zijn voertuig.

Door de aanrijding werden de paarden uit de trailer geslingerd. Naast de trailer belandde ook een tweede auto in de sloot. Beide auto's hebben aan de linker kant flinke schade op gelopen. De politie heeft momenteel de weg afgezet om onderzoek te doen naar de toedracht van het ongeval. Voor zover bekend is er één persoon gewond geraakt bij de aanrijding. De paarden zijn na het ongeval meegenomen met een andere auto met trailer.

Klik hier voor foto's.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:03

zo wat een ongeluk zeg dat is je grootste nachtmerrie als je met trailer rijd.
Gelukkig mankeren de paarden niks.

CM_

Re: Frontale botsing op N355 bij Burum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:08

Vreselijk zeg...
Dat is echt een nachtmerrie...

In slaap vallen... het komt helaas te vaak voor. Hopelijk komt iedereen er goed vanaf.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 19:11

update:

Citaat:
Naast de trailer belandde ook de veroorzaker met zijn auto in de sloot. Beide auto's hadden aan de linker kant flinke schade op gelopen. De man uit de Volvo is per ambulance met op het eerste gezicht licht letsel vervoerd naar het MCL in Leuewarden. De paarden zijn na het ongeval meegenomen met een andere auto met trailer. De politie heeft ter plaatse technisch onderzoek verricht. Bergingsbedrijf van Kammen heeft beide voertuigen geborgen.

previr

Re: Frontale botsing met auto en paardentrailer op de N355

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:41

hoe kunnen de paarden daar nu ongedeerd uitkomen?

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:43

Knap dat de paarden ongedeerd zijn

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:44

Ongelofelijk dat ze ongedeerd gebeleven zijn.
Dit is echt je grootste nachtmerrie.

Jellie

Soms heb je weleens een engeltje op je schouder...
Hopelijk valt t mee en komt iedereen er voornamelijk met de schrik mee vrij..

quintusgl

Ik mag hopen dat de paarden hier goed vanaf gekomen zijn, kan het me bijna niet voorstellen als ik dit lees en de foto's zie! (ze zijn wel afgevoerd maar in welke staat??)

Gelukkig verder niet zwaar gewonden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:45

Dat staat er niet,(paarden ongedeerd) er staat dat ze zijn weggevoerd-meegenomen met een andere trailer

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:51

Dat ze lichamelijk niks hebben is een wonder. Denk niet dat deze paarden nog snel een trailer in zullen lopen!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:59

Jeetje dat die paarden daar levend uit zijn gekomen. Ben ook benieuwd in welke staat...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:11

zo, die paarden hebben wel een flinke opdonder gehad, mochten ze fysiek niets of weinig hebben zijn ze psychisch denk ik wel goed geschaad...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:32

Als bestuurder je ergste nachtmerrie.
Ik wordt helemaal eng als ik dit zie..

Ik hoop dat de paarden niet al te veel trauma hebben opgelopen en dat ze ooit nog in de toekomst de trailer ingaan.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:44

Jongens ik ben er net bij lang gereden, ze waren net bezig met de trailer uit de sloot te halen. Ik kon zien dat het een bekende van me was.
Helaas na een belletje was dit dus ook zo.
Chauffeur van de andere auto was waarschijnlijk in slaap gevallen en is frontaal op de auto van een vriendin gereden.
Auto bleef op de kant maar trailer op zijn zij in de sloot.
Het paard van ( ik noem haar N) N lag nu boven op en is in paniek door het dak gekomen.
Het paard van het andere meisje lag dus onderin en is ook geloof ik ook zelfstandig de trailer uitgekomen. Maar dit weet ik niet zeker.
De meiden hebben op het eerste oog niets. De paarden is nog een twijvel geval.
Paard van N beste schaafwonden en dikke bulten. Het paard van het andere meisje zijn ze nog druk mee bezig. Kans was groot dat die het been kapot had.
Ze gingen naar een wedstrijd in Boerakker. Daar waar wij zelf ook net van terug kwamen. Toen wij de trailer zagen liggen ging het mij dagen dat ik deze meiden niet gezien heb dus vandaar het belletje.

Oh oh het is een drama

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:52

Ik heb ooit ook een ongeluk gehad met de trailer, iets waar ik liever niet aan terug denk.
Maar goed, die ging ook op zn zij, mijn pony is daar op wat spierpijn na erg goed vanaf gekomen. Ze heeft ook nog altijd de afdruk van de voorstang in haar hals, maar daar geen last meer van. Zij is eerst opgevangen bij een boederij in de buurt en daarna meteen ook weer met de trailer naar huis gegaan. Ik ben nog steeds vol verbazing en trots hoe ze ook daarna altijd zonder enige aarzeling weer op de trailer is gestapt. (Ondanks mijn eigen twijfels!) Ik durfde zelf een hele tijd niet meer met de trailer te rijden... Denk dat de mensen er meer over nadenken dan de paarden...
Ik hoop in ieder geval voor ze dat die paarden ook niks ernstigs mankeert.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:54

Wendel schreef:
Jongens ik ben er net bij lang gereden, ze waren net bezig met de trailer uit de sloot te halen. Ik kon zien dat het een bekende van me was.
Helaas na een belletje was dit dus ook zo.
Chauffeur van de andere auto was waarschijnlijk in slaap gevallen en is frontaal op de auto van een vriendin gereden.
Auto bleef op de kant maar trailer op zijn zij in de sloot.
Het paard van ( ik noem haar N) N lag nu boven op en is in paniek door het dak gekomen.
Het paard van het andere meisje lag dus onderin en is ook geloof ik ook zelfstandig de trailer uitgekomen. Maar dit weet ik niet zeker.
De meiden hebben op het eerste oog niets. De paarden is nog een twijvel geval.
Paard van N beste schaafwonden en dikke bulten. Het paard van het andere meisje zijn ze nog druk mee bezig. Kans was groot dat die het been kapot had.
Ze gingen naar een wedstrijd in Boerakker. Daar waar wij zelf ook net van terug kwamen. Toen wij de trailer zagen liggen ging het mij dagen dat ik deze meiden niet gezien heb dus vandaar het belletje.

Oh oh het is een drama

Jeetje mina wat naar! bah, het zou je maar overkomen! Wens de eigenaar en het meisje maar veel sterkte!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:56

*volcano* schreef:
Ik heb ooit ook een ongeluk gehad met de trailer, iets waar ik liever niet aan terug denk.
Maar goed, die ging ook op zn zij, mijn pony is daar op wat spierpijn na erg goed vanaf gekomen. Ze heeft ook nog altijd de afdruk van de voorstang in haar hals, maar daar geen last meer van. Zij is eerst opgevangen bij een boederij in de buurt en daarna meteen ook weer met de trailer naar huis gegaan. Ik ben nog steeds vol verbazing en trots hoe ze ook daarna altijd zonder enige aarzeling weer op de trailer is gestapt. (Ondanks mijn eigen twijfels!) Ik durfde zelf een hele tijd niet meer met de trailer te rijden... Denk dat de mensen er meer over nadenken dan de paarden...
Ik hoop in ieder geval voor ze dat die paarden ook niks ernstigs mankeert.

Deze paarden zijn ook direct weer vervoer met de trailer. Ze staan nu op eigen stal, dierenarts is er nog steeds bij geloof ik.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:59

Dat vermoedden had ik al daar was de avondderby...

Heel veel sterkte voor de meiden..... en hou ons op de hoogte

tryntsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:02

ik krijg het er koud van!!
hoop dat ze er allemaal goed vanafkomen..

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:08

jeetje... heel veel sterkte!
Hoop dat zowel de slachtoffers en beide paarden er goed vanaf komen..

shay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:28

aagg bah wat een verhaal... hoop dat het de mensen en de paarden goed af komt!!!!!!

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:03

Jeetje ik schrik heel erg van de foto's!!
Wat een nachtmerrie moet dat zijn geweest..
Hoop dat de paarden en mensen er goed vanaf zijn gekomen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:23

Vreselijk en ook mijn grootste angst als ik met de paarden op stap ben. Je kan veel dingen zelf in de hand hebben maar dit dus niet. Ik hoop dat iedereen (mens en dier) er goed vanaf komt.
We hebben zelf ook eens een ongeluk gehad met iemand die een black-out had gekregen. Gelukkig is hierbij de trailer blijven staan (hield zelfs de auto uit de sloot). Het paard is in de trailer blijven staan totdat alles geregeld was. Hierdoor is er weer rust gekomen en heeft ze geen problemen met een trailer gekregen.
Wij kunnen nadenken en beredeneren dat er een auto tegen de trailer aan kan rijden. Ik denk dat een paard met veel goede trailerervaringen deze niet direct kwijt hoeft te zijn. Wel de eerste keer zorgen dat de omstandigheden optimaal zijn. En zorgen voor hulp of hulpmiddelen mocht er zich toch problemen voordoen. Maar meestal maken wij er meer problemen van omdat wij oorzaak en gevolg anders zien.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:24

jeetje wat een nachtmerrie. hopelijk komt iedereen en ook de paarden er goed bovenop