Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Cassidy schreef:In een ander topic werd gemeld dat de kosten voor een keuring van een paard in Belgie voor de kopende partij zijn, ook als het dier wordt afgekeurd?
Dus als aspirant koper heb je - als je een aantal paarden laat keuren die allemaal afgekeurd worden - het aankoopbedrag van een paard al aan keuringen uitgegeven.
Geen wonder dat mensen wel twee keer na gaan denken of ze hun paard wel in Belgie willen kopen...ik zou het wel weten hoor!
just2see schreef:Wat men vooral moet doen bij ons in België is het beleid mbt ruimetelijke orde herzien; lees drastisch omgooien.
Men moet de mogelijkheid creëren dat mensen bvb. makkelijker schuilstallen (mits die voldoen aan een aantal esthetische eisen zoals bvb.vervaardigd uit natuurlijke materialen enz... (dus geen afgeschreven containers op het land meer) en andere permanente stallen en dies meer kunnen bouwen.

Abeltje77 schreef:Is dat een wet ofzo dan? Zo niet, kun je wat te doen met de kosten van de keuring toch gewoon onderling afspreken? Hier in NL mag het dan 'gewoonte' zijn dat de verkoper die kosten betaald, maar als mijn ruin bij kopen was afgekeurd had ik ze toch ook zelf kunnen betalen.

) en bij mijn DA valt het heel goed mee van pijs, zijn de foto's digitaal en héél scherp en heb ik een goede beoordeling vn de foto's...

just2see schreef:Tja ik denk dat de groenen niet echt weten wat paardenmensen zijn.
Ook de ambtenaren moeten van mentaliteit veranderen. Niemand op de dienst ruimtelijke ordening in de bvb. de provincie Oost-Vlaanderen weet wat een paard is laat staan wat het echt nodig heeft.
Cassidy schreef:In een ander topic werd gemeld dat de kosten voor een keuring van een paard in Belgie voor de kopende partij zijn, ook als het dier wordt afgekeurd?
Dus als aspirant koper heb je - als je een aantal paarden laat keuren die allemaal afgekeurd worden - het aankoopbedrag van een paard al aan keuringen uitgegeven.
Geen wonder dat mensen wel twee keer na gaan denken of ze hun paard wel in Belgie willen kopen...ik zou het wel weten hoor!
. Ik heb van deze 'regel/gewoonte' als rasechte belg nog nooit gehoord. Dat zijn dingen die koper/verkoper onderling afspreken. Ik zou als koper nooit de keuringskosten van een afgekeurd paard betalen, ik ben niet gek... En ik zou dat als koper ook zo afspreken. De paardenmensen die ik ken, denken daar naar mijn weten net hetzelfde over.