Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Malenka schreef:En dat laatste probleem kom je denk ik veel vaker tegen. Er zijn een hoop goede en leuke pony's die een eind kunnen komen. Maar er zijn maar zo weinig goede ruitertjes om die pony's door te rijden dat ze meestal gewoon in de recreatie terecht komen of zelfs als lastig en onbetrouwbaar worden bestempeld. Een pony dat doorzettingskracht heeft en wil werken is ook vaak wel een pny die bereden moet worden door iemand die weet wat hij/zij wil en die ook weet waar hij/zij mee bezig is. Bovendien moet dit kind weten hoe en waarom een paard reageerd zoals hij/zij doet en moet het goede begeleiding krijgen. Zie die eigenschappen maar eens te vinden bij een kind.
Jibbel schreef:Malenka schreef:En dat laatste probleem kom je denk ik veel vaker tegen. Er zijn een hoop goede en leuke pony's die een eind kunnen komen. Maar er zijn maar zo weinig goede ruitertjes om die pony's door te rijden dat ze meestal gewoon in de recreatie terecht komen of zelfs als lastig en onbetrouwbaar worden bestempeld. Een pony dat doorzettingskracht heeft en wil werken is ook vaak wel een pny die bereden moet worden door iemand die weet wat hij/zij wil en die ook weet waar hij/zij mee bezig is. Bovendien moet dit kind weten hoe en waarom een paard reageerd zoals hij/zij doet en moet het goede begeleiding krijgen. Zie die eigenschappen maar eens te vinden bij een kind.
Precies, dat is is imo ook het grootste probleem.
Malenka schreef:En dat laatste probleem kom je denk ik veel vaker tegen. Er zijn een hoop goede en leuke pony's die een eind kunnen komen. Maar er zijn maar zo weinig goede ruitertjes om die pony's door te rijden dat ze meestal gewoon in de recreatie terecht komen of zelfs als lastig en onbetrouwbaar worden bestempeld. Een pony dat doorzettingskracht heeft en wil werken is ook vaak wel een pny die bereden moet worden door iemand die weet wat hij/zij wil en die ook weet waar hij/zij mee bezig is. Bovendien moet dit kind weten hoe en waarom een paard reageerd zoals hij/zij doet en moet het goede begeleiding krijgen. Zie die eigenschappen maar eens te vinden bij een kind.
pharagirlke schreef:Ik vraag me af of iemand mij hier verduidelijking kan geven waarom bovengenoemde rassen niet dressuurmatig gefokt "zouden mogen worden". Die vat ik nl niet...
ginouque schreef:sorry maar dit vind ike en beetje een rare post

pharagirlke schreef:Enkel als ze inderdaad een goede sportpony gefokt heeft en geen huis-tuin-en-keuken pony zoals de meeste recreatie fokkers doen...
pharagirlke schreef:Enkel als ze inderdaad een goede sportpony gefokt heeft en geen huis-tuin-en-keuken pony zoals de meeste recreatie fokkers doen... Hoewel zij er vaak wel vanuit gaan dat hun veulen het mooiste, beste, meest getalenteerde wezen op aarde is.
Rianneke schreef:Ik heb ook nog een super pony staan zonder ruitertje... Is een groot probleem om iemand te vinden die serieus wil rijden en ook nog een beetje kan rijden!pharagirlke schreef:Ik vraag me af of iemand mij hier verduidelijking kan geven waarom bovengenoemde rassen niet dressuurmatig gefokt "zouden mogen worden". Die vat ik nl niet...
Nou de rassen die hun noemen zijn de wat ouderwetsere rassen zoals ik ze noem. Die zijn gewoon degelijk gebouwd, maar zullen niet snel bewegingswonders zijn. Helemaal niks mis mee i.m.o. want dat is nou eenmaal dat stamboek...ginouque schreef:sorry maar dit vind ike en beetje een rare post
Waarom? Hoe minder aanbod, hoe hoger de prijzen liggenpharagirlke schreef:Enkel als ze inderdaad een goede sportpony gefokt heeft en geen huis-tuin-en-keuken pony zoals de meeste recreatie fokkers doen...
Piezze heeft een erg knappe pony staan, met een geweldig papier
ik had al gepost heirboeven
en daar blijf ik ook bij, maar [wat ik nog wou zeggen, papier zegt ook niet alles
nu ken ik de hengst niet maar goed. Ken zat paarden met een geweldig papier, maar het paard zelf wil dan wel eens teleurstellen
Ik had een heule leuke pony staan, met een heel heel heel leuk papier (welsh pony) die ook nog eens goedgekeurd was. Maar in dressuur kwam hij toch te kort om echt op het hoogste niveau mee te draaien, voor mij was hij helemaal perfect, maar internationaal had ie nooit gehaald. En die kwam van een professionele fokker... Voor die mensen is het al moeilijk op een pony van top niveau te fokken.... Citaat:Misschien is het niet het gebrek aan goede sportpony's. Maar een gebrek aan goede sportpony's die ook nog door kinderen gereden kunnen worden.
Ik ken genoeg leuke pony's maar die zijn vaak niet de makkelijkste en volgens mij is het voor kinderen heel belangrijk dat ze hun pony kunnen vertrouwen en niet alleen tussen witte hekjes mooie rondjes kunnen rijden maar ook lekker knuffelen en spelletjes met de pony doen of eens lekker door het bos scheuren. De meeste van ons kunnen zich vast nog wel herrineren dat ze met hun oude pony de raarste capriolen uithaalde en de pony alles goed vond.
De goede pony's van tegenwoordig vliegen al de boom in van een plastic zakje.