Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

(niet aanvallend bedoeld) De asiels zitten hier nl overvol... Tiffany schreef:Vind het goed voor de beesies dat ze hier goede huisjes vinden en het is ook allemaal heel triest.. alleen vind ik dat sommige mensen beter eens hier een hond uit het asiel kunnen halen dan uit het buitenland weg te plukken(niet aanvallend bedoeld) De asiels zitten hier nl overvol...
HBVisser schreef:Hartstikke supergoeie actie!!!! Rockwitch en organisatie: bij deze een dikke pluim!
Ergens vind ik het wel vreemd van de Romabevolking. Ik ben jarenlang op vakantie naar Hongarije geweest. We hadden daar ook een huis. Niet in zo'n toeristisch gedeelte en in ons dorp woonden ook zigeuners. En als een zigeuner ergens gek op is dan is het wel zijn paard.
De zigeuners in ons dorp hadden nog geen schoenen aan hun voeten (nadat wij er een huis kochten wel hoor, namen we voor ze mee) maar hun paarden zagen er super uit.
Ik denk dat het feit dat de zigeunerbevolking het ook erg moeilijk gemaakt wordt ook meespeelt. Uiteraard hebben ze daar zelf ook schuld aan, want de meeste mannelijke Roma hebben een behoorlijk alcoholprobleem.
Natuurlijk wil ik hun daden tegenover deze paardjes niet goed praten maar ik vraag me af wat de oorzaak is en of die te verhelpen is. Want laten we eerlijk zijn, anders staan er volgende maand weer een paar knollies vastgebonden aan het hek.
HBVisser schreef:Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt. De meeste mannelijke Roma in het voormalig oostblok hebben een alcoholprobleem.
Tenminste dat is wat ik met eigen ogen heb gezien. En dat is niet om een bevolking zwart te maken want ik heb zelf namelijk ook nog ergens zigeunerbloed in mijn aderen stromen.
Ik vind het erg genoeg hoor, en waarschijnlijk als mij het leven zo moeilijk werd gemaakt zou ik ook naar de fles grijpen.
Begrijp me goed, dit was absoluut geen oordeel, alleen wat ik met eigen ogen gezien heb.
eppie38 schreef:HBVisser schreef:Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt. De meeste mannelijke Roma in het voormalig oostblok hebben een alcoholprobleem.
Tenminste dat is wat ik met eigen ogen heb gezien. En dat is niet om een bevolking zwart te maken want ik heb zelf namelijk ook nog ergens zigeunerbloed in mijn aderen stromen.
Ik vind het erg genoeg hoor, en waarschijnlijk als mij het leven zo moeilijk werd gemaakt zou ik ook naar de fles grijpen.
Begrijp me goed, dit was absoluut geen oordeel, alleen wat ik met eigen ogen gezien heb.
Hb eerlijk waar hoe kom je hierbij, de sociale controle onder de Roma's is enorm, ook zijn wij erg gesloten tegen buitenstaanders dus hoe kom je hierbij?????? Denk je nou werkelijk dat jij als toerist even binnen komt huppelen op het kamp om te zien dat alle Roma's naar de fles grijpen.
Als je werkelijk bij de Roma's was binnengekomen had je geweten dat mijn volk al lang niet meer in woonwagens woont maar in grote huizen met hoge hekken.
Hier laat ik het bij verder want dit topic is niet bedoeld voor Roma's maar voor deze geweldige meiden die echt iets goeds doen, succes meiden en ga zo door.
Fitch schreef:Jammer dat hier weer een discussie komt over dieren in NL of het buitenland helpen. Er zijn in ieder geval een paar paarden gered van een hongerdood. Dat is wat voor mij telt, of het nu in Nederland, Roemenië of waar dan ook ter wereld is.