Paard en pony verwaarloosd en in beslag genomen in Druten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard en pony verwaarloosd en in beslag genomen in Druten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:29

www.gelderlander.nl

De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft donderdag een vermagerd paard en een shetlander opgehaald uit een weiland in de gemeente Druten. De twee dieren stonden in drassig weiland, met weinig gras. Ook was er nauwelijks water. Het paard is ernstig vermagerd en zijn vacht was niet verzorgd. De shetlander is in een betere conditie.

De eigenaren van het paard en de pony, een man en vrouw, zijn recent opgenomen in een zorginstelling en hadden geen vervangende zorg voor de dieren geregeld. Om de verzorging veilig te stellen zijn beide dieren overgebracht naar een tijdelijk adres.

Klik hier voor een foto.

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:34

Sneu hoor :(:)

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:35

Aah wat erg, dat deze paarden in deze omstandigheden moeten leven. ;(

_Natasja_

Re: Paard en pony verwaarloosd en in beslag genomen in Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:51

Zie ik nu hooi liggen bij de achterbenen van dat paard?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:52

gelukkig dat ze in nederland toch meer doen dan hier in frankrijk...een paard in dezelfde staat als op de foto komen ze hier nieteens voor kijken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:54

Ja, volgens mij ligt daar inderdaad een bult hooi!
Verder vind ik het nogal meevallen, zo aan de foto's te zien.
Tuurlijk is het sneu voor de dieren maar ik vind het ook sneu voor het oudere echtpaar dat ze allebei naar een zorginstelling moesten, arme oudjes.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:07

Ik denk dat deze foto gemaakt is na dat ze verhuisd zijn.
Het weiland ziet er nl. ook niet drassig uit..

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:11

Het zal misschien aan mij liggen, maar ik vind het nog wel meevallen. Zo verkeerd ziet het weiland er voor deze tijd nou ook weer niet uit, en inderdaad er ligt hooi. En de vacht ziet er voor een winterhard paard naar mijn mening ook niet verschrikkelijk uit? Voor hetzelfde geld heeft het paard net lekker gerolt.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat het goed werk is dat de paarden nu wel weer verzorgd worden! ;)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:17

Ik denk ook dat die foto later is genomen, toen ze al op het andere adres stonden.
Je ziet de ribben wel heel duidelijk, maar ik zie gelukkig nog geen ingevallen flanken e.d.
Ik denk dat ze nog op tijd zijn weggehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:18

Ik vind het ook wel meevallen.. Veel paarden zien er aan het eind van de winter wat ingevallen uit..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:31

eh, de mijne niet hoor , relaxed. Die zien er nog steeds uit alsof ze een dikke grasbuik hebben. :Y) Kwestie van voldoende hooi voeren in de winter. En nee...ik heb geen sober ras wat al van lucht dik wordt, gewoon een kruising Volbloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:32

Isabonny schreef:
eh, de mijne niet hoor , relaxed. Die zien er nog steeds uit alsof ze een dikke grasbuik hebben. :Y) Kwestie van voldoende hooi voeren in de winter. En nee...ik heb geen sober ras wat al van lucht dik wordt, gewoon een kruising Volbloed.

Ik zeg toch ook niet alle paarden ;)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:43

Triest voor de mensen. Ga er vanuit dat ze goede bedoelingen hadden maar het niet meer goed voor elkaar konden krijgen. Bij een paard dat in de winter een dek op heeft, is lastig te zien of ze te weinig krijgen. Zo van het plaatje vind ik het nog meevallen. Wel mager, als het tenminste een normaal volwassen paard is.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:33

Relaxed schreef:
Isabonny schreef:

Ik zeg toch ook niet alle paarden ;)

Mijn paardje is ook altijd wat meer ingevallen. Hoe veel voer je haar ook bijvoerd. Niet mager, maar ook niet dik.

Druten is hier vlakbij, ik denk dat ik de paardjes wel eens heb zien staan. De foto is inderdaad genomen nadat ze in beslag zijn genomen, want het weiland was inderdaad ontzettend drassig.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:45

DendroFleur schreef:
Triest voor de mensen. Ga er vanuit dat ze goede bedoelingen hadden maar het niet meer goed voor elkaar konden krijgen. Bij een paard dat in de winter een dek op heeft, is lastig te zien of ze te weinig krijgen. Zo van het plaatje vind ik het nog meevallen. Wel mager, als het tenminste een normaal volwassen paard is.

Idd triest voor de mensen, en vind het ook nog wel meevallen, al mag ie natuurlijk wel wat dikker worden.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:14

Babeth schreef:
Druten is hier vlakbij, ik denk dat ik de paardjes wel eens heb zien staan. De foto is inderdaad genomen nadat ze in beslag zijn genomen, want het weiland was inderdaad ontzettend drassig.

Dan zal dat inderdaad het weiland en het hooi verklaren. ;)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:53

Sneu hoor, zowel voor de eigenaren als voor de pony's. Ik hoop dat ze beiden vrede hebben met deze oplossing. Het lijkt me voor die mensen vreselijk om je dieren achter te moeten laten als je er veel om geeft. Ik geloof niet dat er hier opzet in het spel is.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:37

idd erg sneu. Hopelijk komen de dieren op een goed plekje.. Ik kan me voorstellen dat dit ook niet was wat de oudjes in gedachten hadden toen ze richting verzorgingstehuis gingen.. Daarnaast ligt er idd een grote berg hooi, dus ik kan me voorstellen dat er wel verzorging is geweest, maar dit alleen niet voor de langere termijn zeker was te stellen..

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:44

Sneu voor die dieren. Ze krijgen het nu iig beter :)
Die mensen hebben t iig niet met opzet gedaan.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:36

mogen ze hier ook een keer komen de paarden van mij buren staan er ook zo bij voor ze al elke
keer stiekem hooi ma durf ze geen brok te geven je weet niet of ze er koliek van krijgen
ook hun water bak kan ik van af onse erf vullen dus geef ze ook dteeds watter
al vakker dieren bescherming gebeld doen niks hoor

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:47

Alleen op een foto kun je niet afgaan. Weinig gras/drassig weiland is tot daar aan toe (dat zie je in NL vaker).. maar zonder water gaat 't geen enkel paard goed. Of dat nu 'zo te zien meevalt' of niet. Fijn dat er is ingegrepen.

bolhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:20

Wat een schande voor paardenliefhebbers in de buurt, je kunt mij niet vertellen dat niemand wist dat die oudjes opgenomen waren. In plaats van helpen de dierenbescherming bellen.
Wat is naasten liefde? Heeft de beller soms een schutstal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:23

Nou, dat vroeg ik me ook af, Bolhoed!!! Je maakt mij niet wijs dat omwonenden niet van de situatie op de hoogte waren. Dus als iemand de zorg op zich had genomen hadden de dieren normaal verkocht kunnen worden en hadden de oude mensjes het geld gekregen.
Nu zijn de dieren in beslag genomen en je weet nooit of ze na in beslagname een goed tehuis krijgen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:20

cijsalover schreef:
Babeth schreef:

Dan zal dat inderdaad het weiland en het hooi verklaren. ;)

En dan staan ze nu bij een opvangplek met schapengaas, prikkeldraad en meer gras aan de andere kant van de omheining...? :x

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:24

Ik vind het er qua uiterlijk nog goed meevallen! Mijn paard is er nu bijna 20 en staat er deze winter gelukkig beter bij dan vorig jaar! Vorig jaar kwam ze de winter door, graatmager, flanken ingevallen en snotneusje, die winter had ze maar liefst 4x koliek gekregen, dus ze zag er pakken erger uit dan deze paarden! Dus ze konden haar dan ook komen halen ;)

Als dit een foto is van hun nieuwe verblijf vind ik hun er nog steeds slecht bijstaan, of ben ik nu de enige die dat vind :')