Van Grunsven en Pessoa in reining wedstrijd in Las Vegas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Van Grunsven en Pessoa in reining wedstrijd in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 07:54

www.horsetalk.co.nz / Nieuwsredactie

Olympische kampioenen Anky van Grunsven en Rodrigo Pessoa zullen meedoen aan een reining wedstrijd tijdens de Rolex FEI Wereldbekerfinale in Las Vegas later deze maand.

De National Reining Horse Association (NRHA) en de American Quarter Horse Association (AQHA) zijn medesponsoren van deze wedstrijd.
Van Grunsven en Pessoa zijn de eerste twee bevestigde deelnemers. Er zullen in totaal twee teams van spring- en dressuurruiters meedoen. De ruiters worden getraind door Rick Weaver; NRHA President, NRHA Professional, NRHA Futurity Open Division Champion en meervoudig NRHA Wereldkampioen, en Ann Fonck; NRHA Professional en NRHA Open Wereldkampioene.

De Rolex FEI Wereldbekerfinale zal plaatsvinden in het Thomas & Mack Center in Las Vegas, van 15 tot en met 19 april.

XLeandrosX

Re: Van Grunsven en Pessoa in reining wedstrijd in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:00

Dat moet Anky kunnen winnen!!! Ze heeft toch al les van Rieki de Jong? Kat in een bakkie... Appeltje, eitje!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:06

en nu gaan dus alle bekende spring en dressuurruiters naar las vegas om mee te doen aan een reining wedstrijd... Beetje vaag, waarom laten ze niet de echte reining ruiters deelnemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:08

Of ze al op niveau zit waarop ze deze wedstrijd nog wel eens zou kunnen winnen, dat betwijfel ik echter. Ik denk dat je daar dan wel wat langer voor moet trainen dan 1 jaar....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:10

Als je echt goed kan rijden.....moet dan maak je zeker kans....het is een jaar training ......van rieky, das toch anders denk ik :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:12

Bizzybijtje schreef:
Of ze al op niveau zit waarop ze deze wedstrijd nog wel eens zou kunnen winnen, dat betwijfel ik echter. Ik denk dat je daar dan wel wat langer voor moet trainen dan 1 jaar....

Anky rijdt al veel langer western.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:14

Als je zelf al goed kunt rijden, en je hebt een goed getraind paard tot je beschikking kan je in zo'n tijd een heel eind komen hoor. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:17

Denk het niet hoor. Western is wel wat anders dan een paar trucjes, helemaal als het een grote NRHA show is.
Anky doet het allemaal gewoon voor de lol hoor, denk niet dat ze nu echt serieus western rijdt.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:19

Is dit niet gewoon een soort van showprogramma? Ach leuk toch paar bekende ruiters die zoiets proberen.
Zo is jaarlijks in de expo volgens mij een rubriek waarin regionale bekende ruiters een echte tuiger besturen :j

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:25

Heb Anky op Jumping gezien, ook al rijdt ze al langer wester en heeft ze een leuk en goed paard geleased, dan nog zie je enorm verschil in niveau met andere reiningruiters.
Vraag me alleen wel afof die andere dressuur en springruiters ook western rijden, als dat niet zo is is dat is wel in haar voordeel

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:29

Niels schreef:
Denk het niet hoor. Western is wel wat anders dan een paar trucjes, helemaal als het een grote NRHA show is.
Anky doet het allemaal gewoon voor de lol hoor, denk niet dat ze nu echt serieus western rijdt.

Nou idd western rijden is idd een heel ander soort trucje :x :x :x

Verder is het toch juist leuk dat topruiters uit andere takken van de paardensport meedoen of ze nou kunnen winnen of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:32

Op een grote show kom je om te winnen en dus niet omdat het leuk is. Houd het dan bij een demo als op jumping Amsterdam.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:32

Wat bedoel je Cyrano? :\

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:33

Ik zie staan 2 teams van dressuur en springruiters. Ik heb het idee dat de western ruiters daar niet eens mee doen. Of hoogstens om te laten zien hoe het wel moet. :P
Gewoon een show programma, waar het niveau natuurlijk lager ligt als bij de de prof western rijders.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:33

Nou dat ben ii niet met je eens wellicht is er een aparte rubriek weet jij het?
Dat word verder niet vermeld in het stukje.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:36

Dáárom is ze toch naar Las Vegas gegaan.....

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:37

Paintlinger schreef:

Van dat "andere" trucje bedoel je zeker? Omdat Niels het dressuur rijden maar een paar trucjes noemde schreef ik dat western niets meer of minder dan een paar andere trucjes rijden is.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:38

Yolien schreef:
Dáárom is ze toch naar Las Vegas gegaan.....

Ze doet toch zowiezo mee aan de wereld beker finale met PB.

Janine1990

Ik vind dat soort dingen altijd leuk vermaak! Zo leert iedereen dat alle takken van de sport toch weer heel anders zijn. :j

Anoniem

cyrano schreef:
Paintlinger schreef:

Van dat "andere" trucje bedoel je zeker? Omdat [***] het dressuur rijden maar een paar trucjes noemde schreef ik dat western niets meer of minder dan een paar andere trucjes rijden is.

Als je nu werkelijk mijn bericht leest zie je dat ik dat niet geschreven heb. Ik zei dat western wat anders is dan een paar trucjes.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-04-09 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:41

Go Anky!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:41

Ik denk dat dit ook een stukje promotie is voor de reining/westernsport. Toch misschien wel een leuke show hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:44

Ik vind het wel een leuk idee, een showrubriek met dressuur en springruiters die westernrijden. Lijkt me een goede manier om mensen die ander alleen naar dressuur of springen komen kijken ook eens bij western te betrekken :)

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:44

@ Niels, vind dat niet erg duidelijk in je bericht.
In mijn ogen staat er meer dat dressuur maar een paar trucjes is en dat ruiters zo makkelijk over dat ruiters uit de andere takken zo makkelijk over western denken omdat ze zelf al "trucjes" kunnen.
Maar goed kan een misverstand zijn, ik snap echter niet waarom je gelijk zo arrogant moet reageren?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:45

Niels schreef:
cyrano schreef:
Van dat "andere" trucje bedoel je zeker? Omdat Niels het dressuur rijden maar een paar trucjes noemde schreef ik dat western niets meer of minder dan een paar andere trucjes rijden is.

Als je nu werkelijk mijn bericht leest zie je dat ik dat niet geschreven heb. Ik zei dat western wat anders is dan een paar trucjes.

Haha, wilde ik net zeggen Niels.....
Maar het is inderdaad maar niet hoe je het leest....

Dusseh...Cyrano...dat bedoeld Niels niet :n...dat zegt ie toch :?