Wielrenner fietst tegen paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Wielrenner fietst tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 11:59

www.politielimburgnoord.nl

Donderdagavond 2 april is een 64-jarige man uit Geleen gewond geraakt, nadat hij met zijn wielrenfiets tegen een paard was gefietst. De man uit Geleen koerste met een grote groep wielrenners over de Breedenweg. Op diezelfde weg reed een 21-jarige man uit Stein op een paard. Toen de 21-jarige paardrijder de groep wielrenners zag naderen, ging hij met zijn paard in de berm staan. Door iets of iemand schrok het paard, waardoor deze zich draaide en half op de weg kwam te staan, waardoor de wielrenner uit Geleen hier vol tegenaan fietste. De wielrenner is per ambulance met pijn in de rug overgebracht naar het ziekenhuis.

Roosch

Re: Wielrenner fietst tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:00

Het was een vrouw uit Geulle. ;)

Meisje zit ook op bokt, dus als ze haar verhaal wil doen dan horen we het wel.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:30

Heeft het paard niets?
Met alle respect die wielrenners letten niet altijd even goed op het overige verkeer. Hopelijk houden zowel de wielrenner als het paard er niets aan over.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:34

De meeste wielrenners denken dat de asfaltjungle hun eigendom is en houden met niets of niemand rekening. Tja, dan kan je er op wachten dat er een keer ongelukken gebeuren!!

Ik hoop dat het paard er weer bovenop komt en dat de wielrenners in de buurt eens verder nadenken over levende wezens zoals paarden :)

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:35

Hoe vaak zie je wielrenners niet door rood rijden, op de 'auto'weg i.p.v. op het fietspad rijden, tóch nog even wel gaan als het eigenlijk niet kan... Zegt natuurlijk helemaal niets over deze situatie, maar sinds ik gister een groep van ongeveer 10 wielrenners niet in kon halen omdat ze de hele baan in beslag namen en niet reageerde op een toetertje..heb ik het even gehad met ze :D... Hoop dat het paard en de amazone er niets aan over hebben gehouden en dat de schade bij de wielrenner ook meevalt!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:36

Bah heb ook geen goede ervaringen met wielrenners, velen doen alsof de weg van hun is.. Hier niet van toepassing maar toch..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:37

Ook slechte ervaringen met wielrenners... Arm paard

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:38

kelly_ov schreef:
Hoe vaak zie je wielrenners niet door rood rijden, op de 'auto'weg i.p.v. op het fietspad rijden, tóch nog even wel gaan als het eigenlijk niet kan... Zegt natuurlijk helemaal niets over deze situatie, maar sinds ik gister een groep van ongeveer 10 wielrenners niet in kon halen omdat ze de hele baan in beslag namen en niet reageerde op een toetertje..heb ik het even gehad met ze :D... Hoop dat het paard en de amazone er niets aan over hebben gehouden en dat de schade bij de wielrenner ook meevalt!

Erg he? := Nu zijn ze niet allemaal zo, maar je hebt van die wielrenners die op 300 meter al allerlei dingen gaan schreeuwen en 400x bellen 8)7 Na 1x weten we het ook al hoor :evaw:

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:38

Ben serieus een keer overhoop gereden door die lui...

Hoop toch dat het voor beide goed afloopt en dad die wielerterroristen er wat van leren

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:42

Ik vraag me af of op het wielrenforum nu hetzelfde soort berichten wordt geplaatst over ruiters.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:44

Haha, dat was ook mijn gedachte bij de laatste reactie.
Maar ik erger me voornamelijk als automobilist aan die wielrenners die persee 5 man breed op de weg moeten fietsen en weigeren een beetje in te schikkern ozdat jij er met je auto voorbij kan.

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:46

Falona schreef:
Haha, dat was ook mijn gedachte bij de laatste reactie.
Maar ik erger me voornamelijk als automobilist aan die wielrenners die persee 5 man breed op de weg moeten fietsen en weigeren een beetje in te schikkern ozdat jij er met je auto voorbij kan.

Inderdaad, één keer reed mijn vriend een rotonde op, en een wielrenner deed hetzelfde. Terwijl het fietspad daarnaast lag. Aangezien hij daar had moeten fietsen en niet op het autogedeelte, reed mijn vriend door en moest de wielrenner zijn route voortzetten in het bloemenperk :D. Ikzelf zou dan nog inhouden en denken 'laat maar gaan', maar het was toch wel een grappige situatie :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:47

Hier meldt zich een hartstochtelijk wegpiraat met racefiets. Het is zo jammer dat er weer zo negatief wordt gedaan over wielrenners, wat denk je dat er gebeurt, als je met veertig kilometer per uur voluit je remmen in knijpt???
Verder zijn er ook genoeg ruiters die zich de hele weg toe-eigenen en vaak hun paarden niet eens in bedwang hebben, als er een fietsertje aan komt zoeven in een felgekleurd pakje ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:49

suleilitha schreef:
Hier meldt zich een hartstochtelijk wegpiraat met racefiets. Het is zo jammer dat er weer zo negatief wordt gedaan over wielrenners, wat denk je dat er gebeurt, als je met veertig kilometer per uur voluit je remmen in knijpt???
Verder zijn er ook genoeg ruiters die zich de hele weg toe-eigenen en vaak hun paarden niet eens in bedwang hebben, als er een fietsertje aan komt zoeven in een felgekleurd pakje ;)

Ben ik nou gek of zit dat stuur dan echt voor niets op die racefietsen? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:52

Je bent niet gek, maar heb je wel eens op een racefiets gezeten? Eh... gefietst? En gezien wat voor bandjes erom zitten? (19 tot 22 mm, afhankelijk van de keus van de eigenaar van de fiets en opgepompt tot 8 bar??? Als je met een noodgang keihard gaat remmen ga je steevast tegen de vlakte....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:54

suleilitha schreef:

Ik wil het niet weten, want er bestaat ook op een racefiets zoiets als anticiperen en rekening houden met je medeweggebruiker.. :P Of wil je in dit geval zeggen dat een wielrenner alles mag omdat hij hard gaat? :P

Ik heb last van wielrenners als ik met de auto rij, op een normale fiets zit, met een brommer rij en ook nog eens als ik met mijn paard over de weg ga.. Oftewel, als ik ze tegenkom, heb ik altijd last van ze :D

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:54

Er moet gelijk weer gespeculeerd worden over wat die wielrenner wel niet had kunnen doen. Het is niet altijd de schuld van iemand zij had misschien even naast de paard moeten staan de wielrenner misschien wel met een bochtje er meer om heen whatever ! het is gebeurt. En als een paard in eens zijn kont omdraait als jij op 2 meter afstand aan komt fietsen dan kan je er echt niet meer omheen.

Sterkte voor de wielrenner en het paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:57

Nou inderdaad Eline, en ik zal je wel vertellen dat je als fietser ook nog net niet je zeemleren broek volschijt als er een schrikkend paard op je weg komt met een panische ruiter op de rug ;)
Trouwens, als een paard uit zijn stekker gaat en je komt er op je gewone huis tuin en keukenfietsie aanzetten met 20 km per uur, dan zit het er ook dik in dat er een ka-boemmmm op volgt...

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:00

Sammie schreef:
http://www.politielimburgnoord.nl

Donderdagavond 2 april is een 64-jarige man uit Geleen gewond geraakt, nadat hij met zijn wielrenfiets tegen een paard was gefietst. De man uit Geleen koerste met een grote groep wielrenners over de Breedenweg. Op diezelfde weg reed een 21-jarige man uit Stein op een paard. Toen de 21-jarige paardrijder de groep wielrenners zag naderen, ging hij met zijn paard in de berm staan. Door iets of iemand schrok het paard, waardoor deze zich draaide en half op de weg kwam te staan, waardoor de wielrenner uit Geleen hier vol tegenaan fietste. De wielrenner is per ambulance met pijn in de rug overgebracht naar het ziekenhuis.

Uit het bericht blijkt ook dat het paard 'schrok' en wie weet reed de wielrenner er vlak langs, of juist met een hele grote bocht en nam het paard een enorme sprong... Feit blijft wel dat ik op de fiets niet weet hoe snel ik aan de kant moet als ik een toeter hoor achter me, en dat het me nu al 4 keer gebeurd is (terwijl ik mijn rijbewijs nog geen jaar heb) dat wielrenners hier niet op reageren. Of ik heb een gave om genegeerd te worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:01

Niet elke wielrenner is een aso, laten we het daar maar op houden, dames ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:03

suleilitha schreef:
Nou inderdaad Eline, en ik zal je wel vertellen dat je als fietser ook nog net niet je zeemleren broek volschijt als er een schrikkend paard op je weg komt met een panische ruiter op de rug ;)
Trouwens, als een paard uit zijn stekker gaat en je komt er op je gewone huis tuin en keukenfietsie aanzetten met 20 km per uur, dan zit het er ook dik in dat er een ka-boemmmm op volgt...

Tenzij de fietser ( die de helft zo hard gaat als jij ) van tevoren anticipeert dat het paard zou kunnen schrikken.. :P

Ik vind dat zowel een normale fietser, als een ruiter, als een wielrenner, als iedereen met een gemotoriseerd voertuig rekening met elkaar moet houden :D En dat een wielrenner zich als de koning van de asfaltjungle voelt omdat hij niet kan remmen interesseert me geen reet, moettie niet zo hard gaan en uit zijn doppen kijken!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:06

Onder alle groepen van de bevolking zijn uitwassen, Tallie-Ho :D, dus ook onder de wandelaars, automobilisten, wielrenners en zelfs ruiters. Met name met dit weer moet je niet met een paard op de weg komen als ie niet tegen wielrenners bestand is, zou een hoop ellende voorkomen ;)

Edit, ben gisteravond al skeelerend nog bijna tegen een flippende pony aangeknald die door een paar gillende meiden praktisch niet in toom kon worden gehouden. En dan vraag ik me echt af, maak dat beest eerst goed verkeersmak voor dat je je er mee in het verkeer begeeft...... en ga vooral niet op een fietspad rijden waar het elke avond wemelt van de skeeleneurs, scheelt een hoop stress en mogelijk verzekeringsperikelen, mocht het fout gaan ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-04-09 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:07

Wat een idiote reactie's hier, dit lijkt me toch duidelijk de schuld van het paard en toch worden wielrenners volledig afgezeken.
Ik vraag me af wie er hier asfalt-terroristen zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:09

Hihi, neeeej, paardjuh was bangggg Anneliesdj, die kon het niet helpen en degene die erop zat en de teugeltjes bediende ook niet :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:14

Voorlopig weet niemand de ware toedracht van het verhaal en heeft iedereen die dit topic bezoekt slechte ervaringen met wielrenners.. :D Ik zeg ook niet dat het de schuld is van de wielrenner, als jouw paard iemand omkegelt ben je aansprakelijk :D

Gelukkig heb ik zelf een makkelijk paardenbeest die nergens van schrikt, ook niet 20 bellende, schreeuwende wielrenners! :D Maar dat neemt niet weg dat ik ze nog steeds irritant en aso vind :))