Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Een boswachter die geiten durft in te zetten, joepie! Hopelijk zullen ze de effecten van begrazing gaan monitoren. Een interessante situatie.
[***] schreef:Precies om die reden zijn in veel gebieden de grazende paarden afgescheiden van het ruiterpaden netwerk. Alleen in Meijendel kun je voor zo ver ik weet in de toekomst complete kuddes koniks (dus incl. hengst) tegen gaan komen.
meijendell heeft geen Koniks, maar fjorden.
maar die laggen lekker te slapen en te eten
[***] schreef:Precies om die reden zijn in veel gebieden de grazende paarden afgescheiden van het ruiterpaden netwerk. Alleen in Meijendel kun je voor zo ver ik weet in de toekomst complete kuddes koniks (dus incl. hengst) tegen gaan komen.
joelledsr schreef:Zijn er bij de PWN pony's ook hengsten bij?
Vraag ik me al een poosje af
met zijn 4en of 5en naast elkaar, kalfjes ertussen...
opala schreef:Ik vind het machtig die loslopende grazers, die hebben echt een mooi leven, alleen is het jammer dat niet elke ruiter controleert of het klaphek wel dichtvalt.
opala schreef:ingvdh schreef:Er zijn een paar hekken die nooit goed dichtvallen, het PWN weet dit, maar doet er niets mee.
En omdat de hekken niet vanzelf makkelijk sluiten, mag de ruiter gewoon doorrijden, ook al staat het hek nog open.
....
) ma_rie_tje schreef:[***] schreef:Precies om die reden zijn in veel gebieden de grazende paarden afgescheiden van het ruiterpaden netwerk. Alleen in Meijendel kun je voor zo ver ik weet in de toekomst complete kuddes koniks (dus incl. hengst) tegen gaan komen.meijendell heeft geen Koniks, maar fjorden.
En die fjorden kan je niet doorheen rijden, die staan in afgezette stukken en verplaatsen steeds.
In Zoetermeer kan je meestal ook niet tussen de pony's door rijden (wel wandelen en fietsen).
(heel soms staan ze wel op het stuk waar jij met je paard rijdt, maar heb dat pas 1 keer meegemaakt).
arno8 schreef:wat ik me wel afvraag eigenlijk... als ze zo graag willen dat die duinen open blijven en er zelfs speciaal pony's voor gaan importeren, waarom dan niet gewoon de ruiters toelaten van het ruiterpad af te gaan? Volgens mij doen ze dat bij andere duinen ook.