Fotoimpressie en sfeerverslag van Indoor Brabant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Fotoimpressie en sfeerverslag van Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 21:13

Nieuwsredactie
Sjoert

Sjoert was tijdens Indoor Brabant een paar dagen aanwezig en heeft voor een ieder die nog eens wil nagenieten of alles gemist heeft, enkele dingen op een rijtje gezet. Lees hieronder zijn verslag en bekijk de foto's:

Zaterdag was uiteraard DE dressuurdag van Indoor Brabant. Om 11.00 uur begon de Grand Prix Special. Meerdere Nederlandse combinaties verschenen aan de start en lieten stuk voor stuk erg goede proeven zien. Helaas kon Stephanie Peters met Jeff niet meer aan de start verschijnen wegens een rugblessure van haar paard.

Nadat donderdag Sunrise haar tong over het bit gooide, was een ieder benieuwd hoe dit duo dit keer hun verrichting zouden voltooien. Bij de overgang van de stap naar de piaffe/passage ging het echter mis. Overigens was dit een overgang waar bijna elk paard wel even liet zien donders goed te weten welke oefening er ging volgen. Ze werden in stap allemaal goed heet.
Mooi was het om te zien dat Edward Gal zijn Sisther de Jeu ontspannen door de baan reed. Na testrondjes met zachte muziek in Zwolle en Hengelo was de merrie duidelijk een meer op haar gemak. Dit resulteerde meteen in een erg mooie derde plek voor deze combinatie. Laura Bechtolsheimer (Engeland) reed met haar Mistral Hojris naar de eerste plaats. Een terechte overwinning. Een foutloze proef waarbij het paard er zichtbaar plezier in had.

Hierna volgde de Grand Prix Kür op muziek. Ik denk dat een ieder het met me eens is, wanneer ik zeg dat dit toch genieten was.
Terugdenkend wil ik toch enkele highlights noemen. Anne van Olst en Exquis Clearwater. Deze ruin had er veel zin in toen zijn amazone het commando voor de uitgestrekte galop gaf en schoot er vandoor. Anne van Olst vatte dit echter meer dan sportief op en zat breed lachend dit probleempje op te lossen. Volgens mij was zij echt aan het genieten van deze rit. Hans Peter Minderhoud en zijn merrie Exquis Nadine. Wat kan hij toch vakkundig sturen zeg. Erg goede proef waarbij (en dat is al zo vaak gezegd) toch naar voren komt dat Nadine echt fenomenaal kan piafferen en passageren. Het overweldigende applaus na zijn rit, deed Hans Peter zichtbaar goed.
Op het moment dat Anky binnenkwam met Salinero was het echt muisstil in de hal. Jammer dat ik geen speld had meegenomen, anders had ik die zeker laten vallen om te kijken of ik dat kon horen. Zo stil heb ik tig-duizend man nog nooit gezien. Vlak voor Anky de ring in kwam werd nog omgeroepen dat mensen niet moesten flitsen en terwijl Anky met Salinero naast de baan reed werd er in de hoek toch even flink in haar gezicht geflitst. Soms vraag ik me af hoeveel talen die speakers nog moeten leren. Anky en Salinero reden enorm sterk en het leek er zelfs op dat ze Isabel en Satchmo voor zouden kunnen blijven. Echter gooide één grote fout roet in het eten. Jammer.

Adelinde Cornelissen reed voor het eerst haar nieuwe kür met muziek uit het toneelstuk Parzival. Sterk gereden proef met een paar kleine afwerkingsfouten, maar het belooft in ieder geval veel goed voor de toekomst!
Isabel Werth en Satchmo waren de grote winnaars zaterdag. Een foutloze proef waar ik toch die oefening met de wissels om twee op een grote volte met vervolgens een overgang naar de wissels om de pas en de pirouettes toch wel fenomenaal goed vond. In haar speech bedankt Isabel het Nederlandse publiek voor hun sportiviteit. Er waren weinig concoursen waar er ook zo veel applaus was voor buitenlandse deelnemers. Volgens haar zeggen is Indoor Brabant het beste indoor concours van de wereld.
Na de prijsuitreiking moest Anky nog eens met Salinero ten tonele verschijnen. Anky werd gehuldigd tot dressuurruiter van het jaar.

Na al het dressuurspektakel was het weer tijd voor de liefhebbers van de springsport. De derby stond op het programma. Tijdens de derby rijden de springruiters het parcours over twee bakken. Het overgrote deel van de hindernissen staat natuurlijk in de grote hal. Er stonden echter ook nog twee hindernissen in de paddock. Om hier te komen moesten de deelnemers zo snel mogelijk over een zandpad galopperen (langs de VIP restaurants heen). Hierna konden ze in willekeurige volgorde de hinderssen in de paddock springen om vervolgens weer naar de grote hal te galloperen. Dit leverde, vooral in de paddock, veel spektakel op aangezien hier veel tijdswinst te behalen was. De Derby werd gewonnen door Daniel Deusser met het paard Vonka A.

Zondag
De zondagochtend stond geheel in het teken van het pony-springen. Uit de hele regio kwamen ruiters van nabij gelegen ponyclubs om deel te nemen aan de springrubrieken. De tribunes zaten goed vol en er werd vol enthousiasme aangemoedigd. Overal verschenen spandoeken met aanmoedigende teksten etc. Ik denk dat iedereen zich wel kan inbeelden hoe fanatiek die ruiters zijn, maar dat fanatisme werd toch overtroffen door het fanatisme van de pony's zelf! Wat een gretige snelle beestjes zijn dat toch zeg. Gelukkig zijn jonge ruiters niet bang aangelegd..

In de pauze van het pony-springen was er een kleine "persconferentie" voor de kinderen in de paddock, gelegen in het strodorp. Bij deze gelegenheid waren Adelinde Cornelissen, Anky van Grunsven, Imke Schellekens-Bartels, Tim Lips, Vincent Voorn, Jeroen Dubbeldam en IJsbrand Chardon aanwezig. Kinderen die zich van te voren hadden opgegeven via de Rabobank-site (organisator persconferentie) mochten de paddock in en konden plaatsnemen op de daarvoor bestemde banken. Een vijftig-tal kinderen mocht dus naar binnen. Een viervoud van dit aantal stond teleurgesteld achter de omheining. Overigens waren niet alleen die kinderen teleurgesteld. Ouders kunnen er ook wat van.... Ik had soms medelijden met de mensen die het allemaal in goede banen moesten lijden.

Afijn.. de kinderen mochten dus de vragen stellen. Hilariteit alom toen één van de aanwezigen aan Anky vroeg: "Wie heb je liever? Salinero of Sjef?". Het antwoord van Anky luidde: "Dat hangt er vanaf wanneer je het me vraagt. Vandaag heb ik liever Salinero". Andere vragen uit het publiek waren onder andere wanneer men begonnen was met rijden. Imke antwoordde hierop dat zij al was begonnen met rijden toen zij nog in de buik van haar moeder zat. Ook kwamen we er zondag achter dat alle bekende ruiters, behalve Chardon, wel eens iets gebroken hebben door toedoen van een paard. Eerlijkheid troef toen een meid vroeg wat zij met haar pony moest doen omdat hij niet zo gehoorzaam was. Jeroen Dubbeldam vroeg op dat moment of ze echt gek was met die pony. Anders kon ze hem ook wel inruilen. De vraagster gaf echter aan dat ze dat toch echt niet wilde, waarop Jeroen parreerde met de opmerking dat ze dan maandag de trailer moest pakken voor wat lessen bij Anky. Helaas voor deze jonge dame, beschikten haar ouders niet over een trailer.
Na het kruisverhoor door de kinderen was er tijd voor een handtekeningensessie. Gelukkig voor al die kinderen die geen Rabobank-kaart hadden bleven de bekendheden langer dan gepland was om ook aan hen de handtekeningen uit te delen.

In de loop van de zondag volgde uiteindelijk het afscheid van Eurocommerce Berlin. Voor velen een verassing, maar de oplettende aanwezige had de eerste hints hiervan al aan het begin van Indoor Brabant opgevangen. Het was een mooi afscheid waarbij een ieder die met Berlin gewerkt heeft aan het woord kwam. Ook was er beeldmateriaal te zien van de rit van Gerco en Berlin in Aken waar het teamgoud werd veroverd.

Uiteindelijk was het dan tijd voor het slot van Indoor Brabant: de FEI World Cup.
Elf combinaties kwamen foutloos door de eerste omloop. De hierop volgende barrage was enorm spannend tot de laatste rit. Ruiter na ruiter verbeterde het resultaat van zijn voorganger met als resultaat dat de laatst startende combinatie, Daniel Etter & Peu a Peu, uiteindelijk deze World Cup-wedstrijd wonnen.

Sjoert.

Gert Jan Bruggink begon Indoor Brabant sterk met enkele hoge noteringen. De goede vorm kon hij aan het eind van dit evenement echter niet behouden. Hier in beeld met Cash Jr.
Afbeelding

Imke Schellekens en Sunrise
Afbeelding

Laura Bechtolsheimer en Mistral Hojris
Afbeelding

Bekendmaking Rabo Talententeam.
Afbeelding

Isabel Werth bedankt het Brabantse publiek
Afbeelding

Anky van Grunsven tijdens de uitreiking "Dressuurruiter van het jaar"
Afbeelding

Henk van de Pol tijdens de Derby.
Afbeelding

Winnaar van de Grote Prijs van Indoor Brabant: Albert Zoer & Sam.
Afbeelding

Jeroen Dubbeldam tijdens de persconferentie voor de kinderen zondagochtend
Afbeelding

Sterk deelnemersveld: Ludger Beerbaum en Coup de Coeur
Afbeelding

Hoofdsponsor van de FEI-wedstrijden Rolex was uiteraard aanwezig met horloges.
Afbeelding

Gedurende het hele evenement zaten de tribunes goed vol.
Afbeelding

In de grote pauzes was er altijd wel wat te beleven in de paddock in het strodorp.
Hier Anky van Grunsven die met Nelson een clinic gaf.
Afbeelding

Het afscheid van Berlin
Afbeelding

Een dolgelukkige Daniel Etter na zijn winnende rit in de World Cup.
Afbeelding

foto's: http://www.sjoert.com

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:17

Erg gaaf weer Sjoert! Die van Berlin is ruig! :D
Leuk verslag en algehele mooie impressie.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:21

weer heel mooi gedaan sjoert!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:23

Sjoert, je hebt alles weer super weten vast te leggen en erg mooi geschreven!! *D

_M_arieke

Re: Fotoimpressie en sfeerverslag van Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:26

prachtig sjoert! *D

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:29

Topmomenten, gave platen.
Mijn complimenten Sjoert, wederom een pracht impressie van een pracht evenement!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:29

Sjoert heb je misschien ook foto's gemaakt bij het pony's springen? :) Mijn broertje sprong namelijk mee.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:31

wat een mooie fotos zeg! zelf ook fotos gemaakt en hier geplaatst op bokt. echter mijne minder scherp, gemaakt met een canon eos 450 D. Wat voor camera en lens heb jij wel niet

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:32

Mooie foto's :j

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:34

Mooi fotoverslag.

Isabell is zichtbaar emotioneel.
Mooie foto van het afscheid van Berlin ook :j

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:35

Mooie foto's, goed gedaan!

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:39

Mooi! Die van berlin.. :D

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:40

Volgens mij zat jij voor mij en een vriendin te fotograveren onder de Kür op muziek :=

Mooie foto's hoor ;) vooral Berlin :o

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:40

Mooi foto verslag Sjoert! :D Afscheid van Berlin heb ik gemist, toen was ik met andere dingen bezig haha.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:43

Supermooie foto's weer en soms tikje illegaal bezig zijn geeft wel mooie resultaten :D
En leuk je nu eindelijk eens gesproken te hebben ;)
Laatst bijgewerkt door daniella74 op 23-03-09 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:44

Wat een heerlijke foto's weer Sjoert! Die van Henk van de Pol tijdens de Derby vind ik toch wel heel erg cool! Jammer dat ik er niet bij was, ook het afscheid van Berlin moet weer spetterend geweest zijn!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:44

Prachtige foto's en prachtig verslag, Sjoert !!

die foto van Berlin is echt zoo mooi :+:

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:47

Mooie foto's weer Sjoert!
Erg mooi sfeerplaatje van Berlin.
Maar die van Henk van de Pol is m'n favoriet. Hij haalt erge mooi resultaten de laatste maanden!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:16

Super Sjoert!

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:17

Ik vond in de dressuur die japanner enorm goed . Die was echt 1 met zijn paard.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:27

Leuke impressie!!! :D

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:33

erg leuk verslag!!..en weer zeer gave foto's!..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:42

Super leuk verslag en prachtige foto's, TOP!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:00

Leuk verslag en super foto's!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:31

Dat je mooie foto's kon maken wist ik al, maar je schrijft ook nog eens fijn!