Overleden Darlington postuum goedgekeurd bij het KWPN

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Overleden Darlington postuum goedgekeurd bij het KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 11:23

www.pretendenthoeve.com

Afgelopen week heeft de Pretendenthoeve het mooie bericht ontvangen van het KWPN dat Darlington vanaf heden alsnog erkend wordt bij het KWPN. Gezien de vele succesvolle Nationale dressuurresultaten van de nakomelingen van Darlington wordt deze inmiddels overleden hengst door het KWPN beschouwt als een bewezen vererver.

Aangezien Darlington zelf heeft voldaan aan de cornage- en rontgenologische eisen hadden zijn nakomelingen reeds vrijstelling hiervoor. Vanaf heden kunnen de nakomelingen van Darlington zonder aanvullende voorwaarden worden opgenomen in het stamboek.

Merries die eerder zijn aangeboden bij het KWPN maar nog niet aan de verrichtingseis hebben voldaan worden nu automatisch opgenomen in het stamboek. Geregistreerden kunnen hiervoor de registratiebewijzen opsturen naar het KWPN kantoor in Harderwijk waar reg. A. gewijzigd zal worden in STB.

PBA_

Re: Overleden Darlington postuum goedgekeurd bij het KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:34

o dat is goed nieuws

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:40

Welke nakomelingen spreken ze over?

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:43

Mooi bericht hoor, maar dat hadden ze ook wel een aantal jaren eerder kunnen doen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:44

nakomelingen van darlington

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:45

goed nieuws?
een enorm zwaktebod van het kwpn, bewezen hengsten met hun nakomelingen inlijven...beetje laf...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:46

De echte nakomeling hihi

ReGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:50

geld dat voor alle nakomelingen van Darlington?? En wat houd zo'n wijziging eigenlijk in voor het paard/eigenaar???

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:03

yeee eindelijk erkenning!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:03

Ik zie er niet echt een toegevoegde waarde in eigenlijk maar goed...

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:07

raizarobin schreef:
yeee eindelijk erkenning!

Handig gedaan, lijkt mij een beetje op het hexagon-systeem.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:15

Leuk voor famile van Norel, maar wel een beetje laat zeg. Hoeveel fokkers hebben destijds dan besloten toch een andere hengst te kiezen voor hun merrie(ik ook trouwens). Hoeveel inkomsten en kansen op nog meer goede nazaten zijn de familie van Norel nu weer ontnomen, evenals de destijds Appolonius x Farn hengst die zij gedeeld in eigendom hadden. Wat is het KWPN toch raar bezig de laatste tijd. Ik weet niet waar dit toe gaat leiden. Neemt niet weg dat ik blij ben met de erkenning, misschien is er nog diepvries beschikbaar.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:26

geen diepvries zover ik weet.

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:37

Moet het niet zijn 'beschouwd' in plaats van 'beschouwt'?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:05

Billy schreef:
goed nieuws?
een enorm zwaktebod van het kwpn, bewezen hengsten met hun nakomelingen inlijven...beetje laf...

Laf?
Hier is juist "lef" voor nodig........

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:09

Citaat:
Aangezien Darlington zelf heeft voldaan aan de cornage- en rontgenologische eisen hadden zijn nakomelingen reeds vrijstelling hiervoor

daar hadden ze ook wel even andere voorlichtingen over kunnen geven. heb ik allemaal moeten doen voor mijn merrie afgelopen keuring!!!!! :(

wel goed nieuws uiteraard.

xxxokkiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:20

Dat is een mooi bericht!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:25

Beetje mosterd na de maaltijd voor mijn gevoel maar ik vind het netjes dat ze toegeven het wel een goede hengst was die de moeite van het erkennen waard is/was.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:50

goed nieuws, alleen een beetje laat misschien.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:30

Suzanne F. schreef:

Voor vele hengsten is het net anders om.. :D

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 03:40

ceasario schreef:
Suzanne F. schreef:

Voor vele hengsten is het net anders om.. :D

Ach, laten er nu toch aardig wat leuke nakomelingen het fatsoenlijk te doen in de subtop en dat op het geringe aantal dekkingen wat Darlington uiteindelijk heeft gehad hier in ons kikkerlandje. Misschien toch handig om op de site van het knhs eens te kijken in de uitslagen voordat er klakkeloos iets geroepen wordt zonder feitenkennis?

Ik geloof toch echt meer in de vererving van een hengst als Darlington dan van menig andere hengst die gelanceerd wordt als de topper en een lastig gevoel achter laat bij de fokker, zeker in deze vervelende tijden.

Ach, onbekend maakt onbemind, het kwpn heeft deze hengst uiteindelijk wel "gezien" , fokkers hebben misschien toch de verkeerde bril af en toe op of durven niet zelf te beslissen zonder "goedkeuring" van het kwpn ?

Wij hebben op tijd een merrie gekocht van Darlington uit een beste lijn en ja een zeer goed paard, al die "modefokkers" moeten maar kijken wat ze doen, ons maakt het echt niet uit, ieder zijn geluk????

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:10

krackertje schreef:
Ach, laten er nu toch aardig wat leuke nakomelingen het fatsoenlijk te doen in de subtop en dat op het geringe aantal dekkingen wat Darlington uiteindelijk heeft gehad hier in ons kikkerlandje. Misschien toch handig om op de site van het knhs eens te kijken in de uitslagen voordat er klakkeloos iets geroepen wordt zonder feitenkennis?

Ik geloof toch echt meer in de vererving van een hengst als Darlington dan van menig andere hengst die gelanceerd wordt als de topper en een lastig gevoel achter laat bij de fokker, zeker in deze vervelende tijden.

Ach, onbekend maakt onbemind, het kwpn heeft deze hengst uiteindelijk wel "gezien" , fokkers hebben misschien toch de verkeerde bril af en toe op of durven niet zelf te beslissen zonder "goedkeuring" van het kwpn ?

Wij hebben op tijd een merrie gekocht van Darlington uit een beste lijn en ja een zeer goed paard, al die "modefokkers" moeten maar kijken wat ze doen, ons maakt het echt niet uit, ieder zijn geluk????

Ben het volledig met je eens qua prestaties van Darlington. Vind het een groot onrecht om hem nu pas te erkennen. Mede door het niet erkennen bij het leven heb ik besloten om er niet mee te dekken. Achteraf gezien dus een grote fout.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:45

krackertje schreef:
Misschien toch handig om op de site van het knhs eens te kijken in de uitslagen voordat er klakkeloos iets geroepen wordt zonder feitenkennis?

Ik ga uit van mijn eigen ervaringen en feiten en ikzelf ken geen goede fijne Darlingtons. Alleen maar stomme kleine propperige pony's. Wil niet zeggen dat ze er niet zijn, er zullen best goede lopen maar ik zie er geen waarde in zo'n hengst nu nog goed te keuren. Beetje mosterd na de maaltijd. Doe het wel of doe het niet en niet als hij dood is..

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:24

Suzanne F. schreef:
krackertje schreef:
Misschien toch handig om op de site van het knhs eens te kijken in de uitslagen voordat er klakkeloos iets geroepen wordt zonder feitenkennis?

Ik ga uit van mijn eigen ervaringen en feiten en ikzelf ken geen goede fijne Darlingtons. Alleen maar stomme kleine propperige pony's. Wil niet zeggen dat ze er niet zijn, er zullen best goede lopen maar ik zie er geen waarde in zo'n hengst nu nog goed te keuren. Beetje mosterd na de maaltijd. Doe het wel of doe het niet en niet als hij dood is..

In mijn profiel tref je een grote langgelijnde Darlington aan met een beste mentaliteit en zeker niet stom.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:44

Suzanne F. schreef:
krackertje schreef:

Ik ben blij dat ze de vader van mijn prachtig paard toch nog erkenning geven , ook 'nadat' hij overleden is.