Paard trapt tweejarige peuter in het gezicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard trapt tweejarige peuter in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 19:55

www.ketv.com

Een Amerikaanse peuter ligt op dit moment op de intensive care nadat ze door een paard in het gezicht werd getrapt.

London Drewes van twee jaar, was op een paardenshow toen volgens haar grootvader een paard ergens van schrok en naar achteren trapte, waardoor het kind in het gezicht werd geraakt.

Het meisje zou ernstige verwondingen aan haar gezicht hebben opgelopen, inclusief een verpletterde neus en oogkas.

"Af en toe wordt ze wakker en gilt ze het uit van de pijn ondanks dat ze morfine krijgt. Haar pijn moet ondragelijk zijn. Ze heeft bijna geen gezicht meer over," aldus haar tante.

London moest afgelopen zondag een operatie van verscheidene uren ondergaan. Het is nog onduidelijk of ze ooit weer zal herstellen.

De politie is op zoek naar de eigenaar van het paard.

Klik hier voor een foto van het meisje.

Petraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:58

Wat erg voor dat kindje!
Maar wel raar dat zoiets kan gebeuren, want je laat je kind toch niet op schopafstand van een paard.
Ik weet natuurlijk niet hoe het is gebeurd, maar toch denk ik dat hier beter had moeten worden opgepast, door
eigenaar van paard of ouders kind. Helaas is het kindje de dupe geworden, hopelijk komt het goed.

Mayflower_

Re: Paard trapt tweejarige peuter in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:01

Tsja je hoort het verhaal nu van 1 kant, omdat de politie nog op zoek is naar de eigenaar van het paard. Vind het heel sneu voor het meisje en hoop dat ze er snel weer bovenop komt!

Bosmiep79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:41

wat erg voor dat kind.
ik heb dat ook wel eens bijna mee gemaakt, ik viel van mijn paard af en ik ramde met mijn hoofd tegen de bakrand en daar schrok dat paard zo van dat hij ook een trap nageefde en bijna tegen mijn gezicht aan ik heb echt vet geluk gehad, maar ja, je loopt dan ook niet zo dicht bij vreemde paarden in de buurt.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:43

inderdaad dit verhaal heeft natuurlijk 2 kanten..
Misschien zat het kindje er wel aan! Je weet natuurlijk
nooit hoe dicht ze erbij stond..

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:45

Axel_Valerie schreef:

En dan mag een kind zowat doodgetrapt worden?
Je lijkt wel niet wijs.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:46

getver wat een verhaal...
De context wordt alleen niet duidelijk.
Een paardenshow.. Liep het paard door de menigte mensen heen om bij een piste te komen of gebeurde het in de piste en hing het kind half over de reling/bakrand?
Lijkt mij een wezenlijk verschil!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:47

En hierom snap ik nooit wat al die ouders met kinderen (in wagens) op een paardenmarkten/evenement moeten. En achteraf maar piepen als er wat gebeurd, want het ligt altijd aan een ander. Ongekend de oorzaak of de reden. Je praat wel over kinderen en paarden.

Neemt niet weg dat ik het ontzettend sneu vind voor het kindje, dit gun je absoluut niemand!
Laatst bijgewerkt door Caesar op 17-03-09 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:47

lisa_pluisje schreef:
Axel_Valerie schreef:

Je lijkt wel niet wijs.

Nee, die ouders hadden moeten opletten. Zo zwart-wit is de wereld niet, lisa_pluisje

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:49

lisa_pluisje schreef:
Axel_Valerie schreef:

Je lijkt wel niet wijs.

Ik denk niet dat ze bedoelt dat dan een kind bijna doodgetrapt mag worden, maar je weet niet waarom het paard ineens trapte, zowiezo vind ik het zelf onverantwoord om een kind op trapafstand bij zo'n show te laten staan. En niet alleen bij zo'n show, maar over het algemeen.

Neemt niet weg dat ik het vreselijk vind voor het kindje, maar ben toch zelf ook wel benieuwd wat de andere kant van het verhaal is.

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:50

Wat verschrikkelijk, het zal je gezicht maar zijn. En ook je paard maar zijn ,denk dat je je eeuwig schuldig zal voelen.
Ach het maakt toch niet uit hoe dit gebeurd is, met twee jaar verdien je toch niet dat je een trap in je gezicht krijgt, ongeacht of je daar wel of niet hoort te zijn.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:51

lisa_pluisje schreef:
Axel_Valerie schreef:

Je lijkt wel niet wijs.

Dan 'mag'? Volgens mij moet je als ouders verantwoordelijkheid nemen en je kind uit de buurt van paarden houden. Ze blijven onvoorspelbaar en ik denk niet dat de eigenaar van het paard hem ingefluisterd heeft 'kind recht achter, trappen maar!', denk je wel?

Ik denk niet dat het de schuld van iemand is, maar gewoon een jammerlijk toeval.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:51

Het zal je kind/broertje/zusje/nichtje maar wezen.
Tis verschrikkelijk dat het gebeurd is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:53

tragisch, maar dan moet het kind wel erg dichtbij hebben gestaan! Ik weet niet wat er gebeurd is, maar een paard kan altijd trappen, en je moet je kind gewoon niet in de buurt hebben bij paarden als het zo'n omgeving is en je het paard niet kent lijkt mij. Een paard is een vluchtdier, dus als het schrikt, vlucht het, en als het niet mogelijk is gaat die in de aanval...

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:58

inderdaad die verantwoording ligt bij de ouders. Ik zeg ook niet dat het dan mag!
Ik vind het verschrikkelijk voor dat peutertje hoor!
Mijn vriendin heeft een zoontje van 3 en die laat ze ook niet bij der paarden terwijl haar ouders
gewoon een manege hebben. Het blijven beesten hoor!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:59

Politie op zoek naar het paard? Typisch Amerikaans....zeker voor een miljoenenclaim :n Ik zou de grootvader aanklagen omdat ie het paard de kans gegeven heeft het kind te raken.

Maar een ongeluk zit in een klein hoekje...zo zie je maar weer. I

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:01

Dat is dus exact de reden waarom ik alles behalve vriendelijk ben naar kinderen die te dicht achter paarden komen....

polly2

Ongelofelijk hoe weer van alles gespeculeerd wordt en hoe er met de vinger gewezen wordt.
Dan moeten kinderen maar niet op zulke evenementen verschijnen???? Belachelijk...
Dan moeten de ouders maar beter opletten??? Ook belachelijk...want je weet helemaal niet wat er precies is gebeurd.
Soms gebeuren er ongelukken waarbij iedereen toch goed oplette....en het gewoon niet te voorkomen was geweest....dat kan ook nog namelijk.
Het paard kan bijvoorbeeld best op grote afstand voorbijgekomen zijn....geschrokken zijn....opzij gesprongen en uitgebokt hebben....en de vader met zijn kindje kon niet snel genoeg weg komen....
Hoeft natuurlijk niet zo gebeurd te zijn....maar vele ongelukken gebeuren wel op zulke manieren.
Je hebt met dieren te maken en in dit geval ook met kinderen....en beide categorieën kunnen onvoorspelbaar gedrag vertonen, waardoor het onmogelijk is om altijd alles onder controle te hebben.
Nogmaals: ongelukken gebeuren overal...en zijn in veel gevallen helemaal niet het gevolg van roekeloos gedrag of onzorgvuldig handelen.....juist niet daarom heet het ook "ongeluk". Anders had het wel "expres"geheten...of "ondoordacht" of "onvoorzichtig".....

Heel triest voor dit kindje....ik hoop dat ze er weer bovenop komt.

Adil

slimmerik schreef:
Politie op zoek naar het paard? Typisch Amerikaans....zeker voor een miljoenenclaim :n Ik zou de grootvader aanklagen omdat ie het paard de kans gegeven heeft het kind te raken.

Maar een ongeluk zit in een klein hoekje...zo zie je maar weer. I

Juist! _/-\o_

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:03

Caesar schreef:
En hierom snap ik nooit wat al die ouders met kinderen (in wagens) op een paardenmarkten/evenement moeten. En achteraf maar piepen als er wat gebeurd, want het ligt altijd aan een ander. Ongekend de oorzaak of de reden. Je praat wel over kinderen en paarden.

Neemt niet weg dat ik het ontzettend sneu vind voor het kindje, dit gun je absoluut niemand!

Echt een belachelijke reactie dit. Vorig jaar ging ik ook met mijn zoontje en man samen naar een paardenevenement. Wij hadden onze kleine man tussen ons in lopen en hij weet heel goed dat hij niet naar de paarden mag gaan en niet achter de paarden langs mag lopen. Hij luisterde die dag als een engeltje.
Op een gegeven moment komt er iemand met een merrie met veulen aan. Ik neem mijn zoontje mee naar de kant zodat ze ruimschoots er langs konden en dat we niet in de gevaren zone stonden. Wat gebeurd er? Merrie trekt touw los draait zich om, waardoor het veulen heel dicht bij ons kwam. Clé deed een stap achteruit waardoor het veulen schrok en heel hard mijn zoontje trapte, die vervolgens viel en nog een trap in zijn gezicht kreeg. Absoluut niet onze fout maar wel een heel vervelend ongeluk.
Wonder boven wonder had hij niets en konden we de merrie en het veulen ook weer snel te pakken krijgen.

Ik zelf zou nooit zo met mijn merrie en haar veulen door het publiek lopen. Ook zou ik nooit mijn paarden aan een touw op een veemarkt zetten, dit is veel te gevaarlijk en niet alleen voor de mensen.

Dus oordeel niet te snel, je weet helemaal niet hoe het is gebeurd! Dus gelijk zo belachelijk reageren dat slaat nergens op!

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:05

hopelijk komt het nog wel goed met het kindje so iets had je kunnen verkomen...

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:05

Hoe het ook gebeurd mag zijn, het is gewoon ontzettend sneu voor zo'n kindje.
Een kindje van twee heeft echt niet het benul dat een paard kan trappen als je er te dicht achterlangs loopt.
Wel vind ik dat ze haar beter in de gaten moesten houden.
Erg sneu dat ze er verminkt moet bij lopen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:06

Haar tante en haar grootvader.. Waar zijn de ouders van dat kind?

tita

Re: Paard trapt tweejarige peuter in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:08

Wat doet een zo'n klein meisje op de grond dicht bij paarden benen.

Ik zou nooit mijn kind zomaar in de buurt van paarden laten.
En een paard slaat niet zomaar in een gezicht van een peuter dus als hier weer een claim uitvoort moet komen vind ik dat sneu voor de eigenaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:09

Paarden schrikken vaak van kleine bewegende onduidelijke dingen achter zich....
En al was het paard zo vals als wat... Mijn kind zou niet bij onbekende paarden in de buurt mogen komen, al helemaal niet er vlak achter.....