Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

bvw schreef:Ik zal ook niet fokken met Jazz, maar dat heeft ook te maken met de bloedvoering, Ulster en Le val Blanc.
gewoon allert zijn. Getup schreef:Wbt Jazz: je kunt er gewoon niet omheen dat hij fantastisch fokt, ook al wordt hij misschien op sportief vlak nu voorbijgestreefd door andere paarden.
Suusje92 schreef:Jaaz brengt prachtige veules, wij hebben nu ook een jazz en de eigenaar is al 4 keer achterover geklapt. Ik zelf heb 2 jaar geleden ook een jazz gereden als je voor de hoek geen goed been gaf lag je de volgende hoek op de grond. Maar Gribaldi zie je ook wel weinig, maar die heeft ook minder achterbeen.
hilden1971 schreef:Suusje92 schreef:Jaaz brengt prachtige veules, wij hebben nu ook een jazz en de eigenaar is al 4 keer achterover geklapt. Ik zelf heb 2 jaar geleden ook een jazz gereden als je voor de hoek geen goed been gaf lag je de volgende hoek op de grond. Maar Gribaldi zie je ook wel weinig, maar die heeft ook minder achterbeen.
Maar ook weer dezelfde karakter eigenschappen als Jazz zijn nafok.
De moeder én de opvoeding zijn ook erg belangrijk hoor! Tulandro schreef:Suusje92 schreef:Jaaz brengt prachtige veules, wij hebben nu ook een jazz en de eigenaar is al 4 keer achterover geklapt. Ik zelf heb 2 jaar geleden ook een jazz gereden als je voor de hoek geen goed been gaf lag je de volgende hoek op de grond. Maar Gribaldi zie je ook wel weinig, maar die heeft ook minder achterbeen.
Maar ook weer dezelfde karakter eigenschappen als Jazz zijn nafok.
De moeder én de opvoeding zijn ook erg belangrijk hoor!
Oakland1990 schreef:Hij fokt heel erg mooi, helaas dat er echt een typisch karakter inzit wat het de ruiter meestal niet simpel maakt. Denk dat Jazz heel erg een "mode"hengst is, maar geen misse!
hilden1971 schreef:Ben het niet met je eens. Als je kijkt naar het aantal nazaten dat hoog in de sport loopt, en dit vergelijkt met andere hengsten die minder nazaten hebben dan valt het procentueel erg tegen wat jazz presteerd. Heb ergens een vergelijkings site gezien zal die eens opzoeken.