Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
heel specifiek zelfs!
De reden dat we dat paard voor die lagere prijs dan verkocht hebben: de recessie.. 
dat paard was zo enorm strak in de rug 
Miss_Malfoy schreef:Ajjj, hier merken we het nog niet zo eigenlijk, maar ik zou dit dan ook doorzetten in de lagere prijsklasses?
jasmijn78 schreef:Miss_Malfoy schreef:Ajjj, hier merken we het nog niet zo eigenlijk, maar ik zou dit dan ook doorzetten in de lagere prijsklasses?
Dat lijkt mij wel.... De recessie treft ook, en misschien wel juist de mensen met een kleinere portomonaiee. (de werkende mensen met een kleine portomonaiee dan... Als je in de bv in de bouw werkzaam bent en je raakt je baan kwijt dan lijkt het mij dat de koop van een paard even uit beeld raakt)
De mensen met een grotere financiele buffer gaan uit voorzorg op hun geld zitten. Ook logisch.
Hopelijk realiseren fokkers (zowel proffessioneel als gelegenheidsfokkers) zich dat de paardenmarkt op zijn gat ligt en wordt er dit jaar minder gedekt.

jasmijn78 schreef:Dat lijkt mij wel.... De recessie treft ook, en misschien wel juist de mensen met een kleinere portomonaiee. (de werkende mensen met een kleine portomonaiee dan... Als je in de bv in de bouw werkzaam bent en je raakt je baan kwijt dan lijkt het mij dat de koop van een paard even uit beeld raakt)
De mensen met een grotere financiele buffer gaan uit voorzorg op hun geld zitten. Ook logisch.
Hopelijk realiseren fokkers (zowel proffessioneel als gelegenheidsfokkers) zich dat de paardenmarkt op zijn gat ligt en wordt er dit jaar minder gedekt.
Miss_Malfoy schreef:Ajjj, hier merken we het nog niet zo eigenlijk, maar ik zou dit dan ook doorzetten in de lagere prijsklasses?
sarabande schreef:jasmijn78 schreef:Dat lijkt mij wel.... De recessie treft ook, en misschien wel juist de mensen met een kleinere portomonaiee. (de werkende mensen met een kleine portomonaiee dan... Als je in de bv in de bouw werkzaam bent en je raakt je baan kwijt dan lijkt het mij dat de koop van een paard even uit beeld raakt)
Wat een kul
Dronten was nooit een topveiling en voor gewoon spul is al jaren nauwelijks meer een markt.
Laten we hopen dat mensen wat kritischer naar hun merries kijken en niet meer met ongezond spul fokken.
Voor goede paarden is er nog steeds een goede markt.
Als je niet genoeg geld hebt om een goed paard te kopen kan je beter geen paard kopen, die slechte vreet evenveel als die goede, dat zal nu wel iets duidelijker worden.
detour schreef:tsja, in Ierland is de markt qua paardenveilingen ook al aardig ingestort en dat wijt men daar wel degelijk aan de recessie. paarden staan ook goedkoper op MP, dus dat het hier een rol speelt op het moment, dat kan ik me ook wel voorstellen.
even vb: Een drachtige Volbloedmerrie met een veulen in haar buik van 8 maanden waarvan de dekking 7.500 euro was, ging de deur uit voor 800 euro! (Ierland).. Zwangere merries worden geslacht, mensen zitten met hun handen in het haar...
detour schreef:tsja, in Ierland is de markt qua paardenveilingen ook al aardig ingestort en dat wijt men daar wel degelijk aan de recessie. paarden staan ook goedkoper op MP, dus dat het hier een rol speelt op het moment, dat kan ik me ook wel voorstellen.
even vb: Een drachtige Volbloedmerrie met een veulen in haar buik van 8 maanden waarvan de dekking 7.500 euro was, ging de deur uit voor 800 euro! (Ierland).. Zwangere merries worden geslacht, mensen zitten met hun handen in het haar...
AronenLoutje schreef:Heb ook overwogen om men paard te verkopen maar dat ga ik (als ik t uberhaupt ga doorzetten) nu zeker niet doen. Als je wel geld te besteden hebt kun je nu voor een redelijk normaal bedrag denk wel een goed paard kopen!
Citaat:"Mensen worden een beetje ziek gepraat door de economische recessie.''
ammi schreef:detour schreef:tsja, in Ierland is de markt qua paardenveilingen ook al aardig ingestort en dat wijt men daar wel degelijk aan de recessie. paarden staan ook goedkoper op MP, dus dat het hier een rol speelt op het moment, dat kan ik me ook wel voorstellen.
tsja, wil ik er wel even bij zeggen dat er in de UK ontzettend wordt geadventeerd over de krediet crisis.. tot vervelends aan toe.
Niet gek dat mensen dan met de handen in het haar zitten.
Ik ben van mening dat het best meevalt, en dat het allemaal opgeblazen wordt. Tuurlijk zullen grote bedrijven etc hier wat van gaan merken,
maar wij niet. Wel snap ik dat de handel een beetje op zn gat ligt. Paarden zijn 'luxe artikelen', en kosten een hoop geld die mensen nu liever besparen.
Wat sarabande zei: Hopelijk realiseren fokkers (zowel proffessioneel als gelegenheidsfokkers) zich dat de paardenmarkt op zijn gat ligt en wordt er dit jaar minder gedekt.
Ben ik het absoluut mee eens, in de UK is dit al een groot probleem, een groot overschot aan paarden (gelegenheids fokkers) die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen!
UK heeft inmiddels wel spijt gekregen dat ze neit bij de EU zitten en maakten zich financieel en qua handel veel anfhankelijker richting de VS dan bv NL.
tita schreef:Citaat:"Mensen worden een beetje ziek gepraat door de economische recessie.''
van dit zinnetje kan ik pissig worden.
Is echt een antwoord van iemand die het in zijn eigen portemonee voelt bah...
Ik heb al eerder een topic geopend over het feit of de paardenprijzen niet moeten gaan zakken door economische crisis dit is ong 1-2 maanden terug en nu gaat men het merken.
Vele mensen merken er nog niks van maar het aantal bedrijven wat werktijd-verkorting aanvraagd stijgt behoorlijk.
Onze klap voor de gewone mensen komt nog wel en tuurlijk niet voor iedereen.
En dat er een overschot is aan paarden, daar is niks aan te doen.
Iedereen mag een veulentje fokken en daar is niks mis mee.
. Mijn ex vertelde me vrijdag dat hij per 1 mei op straat staat samen met zijn hele divisie. En ik ben al maanden op zoek naar een leuke en passende job in het toerisme. Toen ik vroeger solliciteerde werd ik altijd meteen aangenomen, maar nu ben ik te duur en te 'ervaren'. Ze hebben geen geld meer voor een ervaren kracht, en kiezen nu dus voor een onervaren en jong persoon die stukken minder kost. Helaas voor mij, ik begin de moed op te geven...kiana schreef:Ik vond de kwaliteit van de paarden in Dronten ook matig en daar zijn de prijzen dan ook naar.
Misschien 1 of 2 uitschieters, maar daar gaan weinig kopers voor naar Dronten.
Mensen willen gewoon teveel geld voor een hele gewone.
Het is goed dat het gebeurd want de prijzen rezen gewoon de pan uit, had niets meer met de realiteit te maken.
De echt goede paarden brengen hun geld nog wel op, maar de kopers zijn nu gewoon meer kritisch en terecht.
Citaat:De Uk is ierland niet, hoor.UK heeft inmiddels wel spijt gekregen dat ze neit bij de EU zitten en maakten zich financieel en qua handel veel anfhankelijker richting de VS dan bv NL.