Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Alexx schreef:als de paarden altijd buiten staan, wat is het probleem dan?
Of is het omdat je (geloof ik, weet niet zeker) niet met je beesten onder 1 dak mag wonen?
bicci schreef:in de wet staat anders dat een paard een huisdier is...
niet eens landbouw-vee...
en een huisdier...hoort in huis
Karin schreef:bicci schreef:in de wet staat anders dat een paard een huisdier is...
niet eens landbouw-vee...
en een huisdier...hoort in huis
Genoeg honden die ook nooit in huis komen en hun hok in een tuin hebben.
Ik snap ook niet wat het probleem is als deze paarden overdag buiten staan en alleen 's nachts binnen staan.

Olijkje schreef:Alexx schreef:als de paarden altijd buiten staan, wat is het probleem dan?
Of is het omdat je (geloof ik, weet niet zeker) niet met je beesten onder 1 dak mag wonen?
Nee, het heeft dus te maken met het bestemmingsplan. Ik woon net buiten mijn dorp en omdat er op ons huis geen paardenbestemming rust mag ik thuis ook geen stal zetten ( we wonen dus niet ín het dorp) en daarom staan ze 30 meter verder bij mijn opa en oma omdat het dáár toevallig wel mag.
Best wel rot.
Alexx schreef:@ Bicci, ik vind het raar dat paarden onder huisdieren vallen, eigenlijk. Ze komen immers niet in huis en ze hebben wel degelijk een flinke ruimte nodig. Maar bij hier hebben die paarden dat en klinkt het alsof andere mensen niet gehindert worden.

kazary schreef:Dan zou een koe nog steeds een huisdier zijn?
Ik ben wat aan het googelen, maar lukt me niet echt.
Maar ik om wel op deze zin uit:
Het reizen met paarden: de wet
Voor het reizen met vee, waar dus ook paarden onder vallen, bestaat wetgeving
http://ww.knhs.nl/news.asp?pCatID=157&C ... =11&men=09

Ongelovelijk. Ook al heeft de omgeving er geen last of kwaad van. Het MOET anders van de gemeente. Totaal nutteloos..