Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:Omdat de onderzoeksgroep uit slechts drie paarden bestond, zegt Hangghi dat er meer onderzoek nodig is om betere conclusies te kunnen trekken. In een grotere opzet kan ook de invloed van fokkerij en geslacht worden meegenomen.
Citaat:Wat een onderzoek zeg...
Onderzoek moet toch nieuwe feiten opleveren? Of feiten herbevestigen waar aan getwijfeld wordt.
Citaat:Wat een onderzoek zeg...
Onderzoek moet toch nieuwe feiten opleveren? Of feiten herbevestigen waar aan getwijfeld wordt.
Mahitri schreef:Kun jij mij een onderzoek noemen waarin dit al eens aan de orde is geweest?

) Lovely schreef:Er zijn toch al miljoenen paarden die bewezen hebben na jaren nog te weten [...] wie de voerkar bestuurt?

IcePrincess schreef:Lovely schreef:Er zijn toch al miljoenen paarden die bewezen hebben na jaren nog te weten [...] wie de voerkar bestuurt?
Dat had ik vorige week nog
Liep met mijn pony buiten en de jongen die hem bijna 3 jaar geleden altijd voerde op de stal waar we maar een maandje hebben gestaan fietste langs, hij herkende hem meteen
Bolieke schreef:Wisten ze dat dan nog niet??
Het kan soms zelf goed zijn voor een paard de training een paar weken te laten liggen. Zo kan al het geleerde even doordringen bij het paard. En meestal doet het paard dan de geleerde oefeningen nog beter dan voorheen. Het enigte nadeel is dat zijn conditie dan ook wat minder is.
Zo trainen ze de paarden in Amerika ook. Ze worden jong ingereden voor een maand of 3 en gaan daarna terug een jaar de wei op om wat verder uit te groeien. Na dat jaar pikken ze draad gewoon weer op.
doe ik met mijn jonge pony ook. Ik leer m iets nieuws, bevestig het en vraag het dan gerust een paar weken niet. Na die paar weken weet ie t nog precies en is ie helemaal enthousiast dat ie die nieuwe oefening weer mag doen, en doet hij t inderdaad nog beter dan eerst. lucienne schreef:Dit is een hele geruststelling!
Als ik dan straks over 5 weken weer bij mijn paardje kom herkent ie me gelukkig nog.
(Ben over de kop geslagen dus lig de komende weken nog gestrekt)