Gestolen Arabische volbloeden zijn weer terecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Gestolen Arabische volbloeden zijn weer terecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 08:26

www.nieuwsblad.be

De twee Arabische volbloedpaarden die in de nacht van zaterdag op zondag waren verdwenen, zijn weer terecht. 'De kans dat de paarden weggelopen zijn, schat ik klein in', zegt Adri Hauquier uit Balen. De dame zet zich in voor het vinden van gestolen paarden. 'De draad van de weide was netjes opengedaan en er lagen twee hopen paardenhaar in de wei, net alsof de beesten gekamd waren voor de dieven ze meenamen.'

De twee paarden stonden in de buurt van Nyrstar, op vijf kilometer van de weide in de buurt van Lommel. 'Nu nog de verdwenen Shetlander terugvinden', zegt Adri Hauquier.

Verwant artikel: [VN] Shetlander en Arabische volbloeden uit wei gestolen

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:35

Citaat:
er lagen twee hopen paardenhaar in de wei, net alsof de beesten gekamd waren voor de dieven ze meenamen.
'

...... of misschien hebben de paarden aan de draad staan schuren ( de wintervachtjes raken tenslotte nu al weer los), is het draadje geknapt en de beestjes vervolgens op stap gegaan?
Jammer dat het bericht niet vermeldt waar de dieren teruggevonden zijn.

manzano

Re: Gestolen Arabische volbloeden zijn weer terecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:38

Dat stond toch al in het vorige bericht? Paar km verderop ofzo.

Lijkt me logisch dat je als dief eerst je te stelen paard gaat poetsen :j ;)
Lijkt me eerder iets van pennymeisjes die stiekem paardje zijn gaan poetsen en waarbij ze er vervolgens tussenuit gepiept zijn, of bijv. dat ze snel weggegaan zijn omdat ze betrapt werden.

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:41

Beetje raar, maar heel fijn dat ze weer terug zijn!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:44

manzano schreef:
Lijkt me eerder iets van pennymeisjes die stiekem paardje zijn gaan poetsen en waarbij ze er vervolgens tussenuit gepiept zijn, of bijv. dat ze snel weggegaan zijn omdat ze betrapt werden.

Dit klinkt inderdaad heel aannemelijk.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:17

manzano schreef:

stond idd in het vorige bericht, nou idd meer iets voor penny meisjes :P

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:25

tessii1991 schreef:
manzano schreef:

stond idd in het vorige bericht, nou idd meer iets voor penny meisjes :P

precies het zijn tenslotte arabieren, een droom van iedere penny :o

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:29

Gelukkig zijn ze weer terecht, en ja.. ken wel wat penny meisjes die overdonderd zijn omdat wij een pony met wat Arabisch bloed op stal hebben staan.. :P

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:51

Nou gelukkig maar, je moet er toch niet aan denken dat je je pony's kwijt bent!

Hier zijn haflingers en fjorden meer in trek bij de meisjes :D.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:58

gelukkig dat ze weer terecht zijn. inderdaad nogal onwaarschijnlijk dat je een paard eerst gaat poetsen voordat je ze steelt :?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:06

lovelanga schreef:
gelukkig dat ze weer terecht zijn. inderdaad nogal onwaarschijnlijk dat je een paard eerst gaat poetsen voordat je ze steelt :?

Mijn verzorgpaardenhebben ze vroeger ook een keer proberen te stelen, ze werden opgezadeld en gepoets teruggevonden in de bos naast sporen van banden..

Heel fijn dat ze terug zijn! :j

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:06

nog steeds vreemd hoor...je kan de paarden toch beter poetsen als je ze al gestolen hebt, minder kans op gesnapt te worden ;)

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:09

Jannepauli schreef:
Citaat:
er lagen twee hopen paardenhaar in de wei, net alsof de beesten gekamd waren voor de dieven ze meenamen.
'

...... of misschien hebben de paarden aan de draad staan schuren ( de wintervachtjes raken tenslotte nu al weer los), is het draadje geknapt en de beestjes vervolgens op stap gegaan?
Jammer dat het bericht niet vermeldt waar de dieren teruggevonden zijn.

Er waren drie draden om als poort te sluiten, lagen netjes naast elkaar. De eigenaars zijn tot 23 uur zaterdagavond bij hun paarden gebleven en om 6 uur smorgens liepen zij op de weg Overmaai - (Kerkhoven/Eksel/Lommel), zij hebben zelfs een kanaal via een brug overgestoken. De haren van de paarden lagen in twee hoopjes in het midden van de weide, lopen er penny-meisjes rond met een borstel tussen 23 uur en 6 uur ??????
Het resultaat is zij zijn terug, angstig, een beetje verward, maar ze staan nu lekker op hun vertrouwde plaats.
De shetlander die in de omgeving verdwenen is, zoeken wij nog steeds, is nog niet terecht.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:15

Is de politie ook geinformeerd?

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:26

AaronYve schreef:

Dat is mijn eerste werk, kontakt met de politie, dierenartsen, slachthuizen, identificatiebureel (chip en paspoort), handelaars en alle adressen in mijn bestand en zoveel mogelijk paardenforums, en niet te vergeten media.
http://www.paardenspeurder.be

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:29

Ah goed van je, heb al zo vaak gehoord dat ze het maar niet doen omdat de politie er toch niks aan kan doen en dat is zo'n grote onzin.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:51

bij mij hebben ze vroeger een keer hetzelfde gedaan bij me ponys,draad was doorgeknipt en pony's weg,bleek een dag later dat ze ook aan de andere kant van het bos liepen (weide was tegen het bos aan) maar dacht echt dat ik ze nooit meer zou terug zien,is nog op hart van nederland geweest toen .. soms laten ze paarden gewoon los omdat ze dat leuk vinden.. :(

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:48

AaronYve schreef:
Ah goed van je, heb al zo vaak gehoord dat ze het maar niet doen omdat de politie er toch niks aan kan doen en dat is zo'n grote onzin.

goed van je dat je Adri kan zeggen hoe ze moet te werk gaan bij een verdwijning. +:)+
ze zal na 13 jaar paarden opsporen, vast nog ni weten hoe ze te werk moet gaan. :O

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:15

Haha wat een domme opmerking.
Vraag haar alleen of ze de politie heeft geinformeerd. Ik ken haar verder niet.
Beetje aan het konten kruipen? :+
triets hoor meid ;(

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:00

Fijn voor de eigenaar dat de paarden weer terecht zijn, nu de shetlander nog!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:48

Laatste update van de eigenares.
Heb haar zojuist gesproken, aangezien de Politie twijfelt aan poging tot diefstal.
De merrie die niet op een trailer gaat, heeft een dik achterbeen, zij is opnieuw gekwetst aan het been, de andere kwetsuur was van een vroeger voorval bij het laden op de trailer.
Paarden roepen normaal elke avond op een bepaald uur voor hun lekkernij, banaan, brood, wortel, dit hebben zij zondagavond ook niet gedaan.
De eigenaar en ik denken dat de merrie die moeilijk te laden was, de reddende engel is dat ze niet verdwenen zijn.
Paarden stonden in de straat Overmaai onder een lantaarn, het is een hele donkere weg, maar zij werden door de automobolist opgemerkt door het licht van de straatlantaarn.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:57

die plukken haar kunnen ook komen omdat de paarden elkaar op de schoft hebben gekriebeld, als ze echt verharen dan jeuken ze ook vlokken er bij elkaar af...

hoop natuurlijk ook dat de paarden zijn ontsnapt en niet zijn gestolen is echt de nachtmerrie van elke eigenaar....... hopelijk wordt de shetlander ook snel gevonden!!!

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:22

Fijn dat ze weer terug zijn! Het lijkt mij ook wel diefstal. Denk immers niet dat pennymeisjes midden in de nacht 2 pony's gaan borstelen..

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:35

manzano schreef:

stond idd in het vorige bericht, nou idd meer iets voor penny meisjes :P[/quote]

precies het zijn tenslotte arabieren, een droom van iedere penny :o[/quote]

Ja idd en dan zkr in een schuur verstoppen en s'nachts rijden in het bos:P

oke onnozel antwoord maar als het die zelfde penny's waren die de shet hebben gejat
waarom is die dan nog niet terug?

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:51

wat een conclusies gebaseerd op 2 regels tekst. Er staat echt helemaal niets over meisjes die gepoetst hebben.
Misschien was het wel een oud dametje die dacht, gut die moeten even gekamt worden. En toen ze het hek opendeed liepen de ponnies zomaar ineens weg, nah dat was toch ook wat dacht het dametje.
Das toch net zo'n uit de lucht gegrepen verhaal als dat van de pennymeisjes?!