Anky van Grunsven zakt twee plaatsen op wereldranglijst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Anky van Grunsven zakt twee plaatsen op wereldranglijst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:32

http://www.horses.nl

Isabell Werth neemt op dit moment met respectievelijk Satchmo en Warum Nicht de eerste en tweede plek in op de FEI-wereldranglijst dressuur. Anky en IPS Salinero zakken daarmee naar plaats drie. Met Painted Black blijft Van Grunsven op de vijfde plaats staan. Sinds januari 2008 stond Anky met IPS Salinero bovenaan op de ranglijst. Op de huidige lijst neemt Isabell Werth het stokje van haar over.

Hans Peter Minderhoud boekt nog steeds vooruitgang. Hij stijgt met Exquis Nadine van de tiende naar de zevende plaats. Met Exquis Escapado komt hij de top twintig binnen op de achttiende plaats, daarmee schuift hij negen plaatsen omhoog. Imke Schellekens-Bartels maakt met Hunter Douglas Sunrise een flinke duikeling op de lijst. Ze zakt van plaats 6 naar 57.

Amerikaan Steffen Peters reed zich met de hengst Ravel de top tien binnen. Hij stijgt van de vijftiende naar de negende plaats.

Klik hier voor de volledige lijst.

Verwant artikel
[VN] Weinig verrassingen op wereldranglijst springen

passieX

Re: Anky van Grunsven zakt twee plaatsen op wereldranglijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:40

Ach ja, Salinero is nou ook niet heel veel op pad geweest. Zelfde voor Sunrise, alleen die was geblesserd.

Wel knap van Adelinde! :j 4e plaats, erg netjes!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:53

Oh wat leuk dit te lezen na een discussie over het artikel waarin Anky volgens mij (en anderen) vreselijk arrogant over kwam en vele mensen Werth de grond in wilden stampen }>

Nou Anky, je prestaties zijn volgens mij wat eerder in te halen dan pas na 20 jaar :(:)

En op de springlijst ook al zo lekker gepresteerd door de Duutsers, gooooooo Duutsland :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:09

Adil18 schreef:
Oh wat leuk dit te lezen na een discussie over het artikel waarin Anky volgens mij (en anderen) vreselijk arrogant over kwam en vele mensen Werth de grond in wilden stampen }>

Nou Anky, je prestaties zijn volgens mij wat eerder in te halen dan pas na 20 jaar :(:)

En op de springlijst ook al zo lekker gepresteerd door de Duutsers, gooooooo Duutsland :D

Óf het komt door het feit dat Anky al een half jaar niet meer op wedstrijd uitkomt met Salinero....

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:11

Blegh Adil wat een nare reactie zeg. Anky gunt haar toppaard zijn welverdiende rust! Moge het logisch wezen dat ze dan wat zakt! Op het moment is ze nog altijd OS kampioene en dit komt niet door pure mazzel maar gewoon door er keihard voor te knokken!

Jammer dat ze zakt, maar ze zal vanzelf wel weer stijgen als ze op pad gaat met Salie!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:13

sologirl schreef:
Blegh Adil wat een nare reactie zeg. Anky gunt haar toppaard zijn welverdiende rust! Moge het logisch wezen dat ze dan wat zakt! Op het moment is ze nog altijd OS kampioene en dit komt niet door pure mazzel maar gewoon door er keihard voor te knokken!

Jammer dat ze zakt, maar ze zal vanzelf wel weer stijgen als ze op pad gaat met Salie!

Kijk, daar gaan we weer!

Kom op mensen, als je beweert dat je prestaties pas na 20 jaar ingehaald zullen worden moet je toch tegen een stootje kunnen :D

Ik vind het in ieder geval geweldig voor Werth, een knappe prestatie!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:16

Is ook een knappe prestatie. Maar moet dat dan vingertje wijzend naar Anky duidelijk worden gemaakt. Ja Isabell staat op nummer 1. Ontzettend knap, maar daarvoor hoef je Anky niet af te vallen.

Ik ben benieuwd of we Isabell op IB zien!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:17

sologirl schreef:
Is ook een knappe prestatie. Maar moet dat dan vingertje wijzend naar Anky duidelijk worden gemaakt. Ja Isabell staat op nummer 1. Ontzettend knap, maar daarvoor hoef je Anky niet af te vallen.

Ik wijs alleen maar omat ik Anky's 20 jaar uitspraak walgelijk arrogant vond. Gelukkig vond ze dat ook van zichzelf ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:19

Adil18 schreef:
sologirl schreef:

Ik wijs alleen maar omat ik Anky's 20 jaar uitspraak walgelijk arrogant vond. Gelukkig vond ze dat ook van zichzelf ;)

Weet je, je zegt dat wij Werth de grond in stampen, maar nu lijkt het er meer op dat je meer over jezelf spreekt, maar ipv Werth heb je het over Anky....

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:20

Ik denk dat als anky haar koppositie wil behouden,
gewoon wat meer wedstrijden moet rijden.
Er is niet veel verschil, en satchmo en warum nicht rijden veel meer wedstrijden

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:24

Anky heeft anders een paar weken geleden Isabell Werth nog dik weten te verslaan met haar TWEEDE paard Painted Black.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:34

Bizzybijtje schreef:
Adil18 schreef:

Weet je, je zegt dat wij Werth de grond in stampen, maar nu lijkt het er meer op dat je meer over jezelf spreekt, maar ipv Werth heb je het over Anky....

Onzin, ik ben positief over Anky's prestaties, onwijs knap wat die dame kan, maar ik ben gewoon negatief over haar uitspraken die ze toen (waarschijnlijjk, als de journalist niet alles heeft verdraaid) heeft gedaan...En das mijn goed recht. Heel veel mensen kwamen toen heel erg hard neer op Werth, dus daarom vind ik dit toch erg prettig om te lezen...

Zo, meer woorden ga ik er ook niet meer aan vuil mken, ik heb toen duidelijk genoeg mijn mening gegeven :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:47

Ochjee, gaan we weer :roll:

Anky is beter, nee, Isabell is beter..

Weet je wat, vlieg elkaar even lekker in de haren joh :+ Lekker belangrijk wie er op 1 of 2 of wat mij betreft 100 staat.. Ze staan erop!! (Ik ben iig niet terug te vinden op de lijst) Dus wees eens blij!! Ongeacht of het komt door dit, of dat het komt door dat, of die heeft zus gezegd, zij heeft zo gezegd.. Kinderachtig noemen ze dat :+ Ouderwets haren trekken komt er nog net niet bij kijken :+

Godsamme, gun elkaar eens het licht in de ogen, zou jullie allemaal een stuk beter sieren :P

Ik vind het knap van Isabell en ik vind het knap van Anky. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:55

Hallelujah Tallie! :D

Altijd weer dat gezeur over Anky of Isabell...
Het zijn alle twee topruiters die waardering verdienen voor wat ze bereikt hebben.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:28

Iig zie ik Isabell met TWEE paarden in de lijst staan (op één en twee) :D en Anky maar met één paard.

*geeft een lekker puh-gezicht af*

Ofwel: boeiend. Maar idd vond ik de uitspraak van Anky aardig gewaagd. Ze is niet heilig en zoals iedereen nu kan zien is de plaats aan de top akelig smal en voor je het weet donder je een plaatje of wat naar onder ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:31

Chiva: Anky staat met Salinero op 3 en met Painted Black op 5 ;)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:37

Ik denk dat Anky met die uitspraak bedoeld dat het niet eenvoudig voor een ander die na haar komt haar prestaties te evenaren. Ik vind daar niks arrogant aan, dat is trots zijn op je eigen prestaties en een nuchtere constatering. Laat dat gedoe nou toch eens varen!

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:39

_Anca_ schreef:
Chiva: Anky staat met Salinero op 3 en met Painted Black op 5 ;)

Oh.... 8-)

Weet ik er effe lekker veel van :P

TivoliJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:43

Lekker belangrijk :D

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:16

Adil18 schreef:
sologirl schreef:

Anky is inmiddels al 8 jaar Olympisch kampioen, wat uiteindelijk 12 jaar zal worden. Dit zal men niet zo snel nadoen en daarom lijkt mij die "20 jaar" uitspraak helemaal niet zo arrogant.

Salleke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:25

de ene keer ben je 1ste en de andere keer ben je 2de hehet blijft toch sport he toch knap dat ze nog 3de is wie doet haar dat nou na.
salinero staat dan misschien wel op rust anky is ook druk bezig met haar andere hobby namelijk westernrijden.
hier wil ze ook alles eruit halen.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:07

Zou het kunnen zijn dat Anky twee kinderen heeft en Isabell niet.
Als ik drie keer Olympisch kampioen was geweest, had ik lekker in
het bos of langs het strand gaan rijden.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:07

Ach, Salinero heeft ook sinds Hongkong geen wedstrijden meer gelopen. Bovendien verdient Isabell die plek net zo erg als Anky :)

Ik ben het eens met Tallie_Ho, je hebt helemaal gelijk! ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:25

goh lekker flauw weer zeg dat gezeur adil...........

wat maakt het nou uit,nu verlaag je jezelf tot hetzelfde niveau.

Isabell en Anky zijn beide goede amazones,en Anky start momenteel minder..............maakt toch allemaal niks uit,ik vind evengoed de prestatie nog knap!

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:25

Anky en Isabel hebben het altijd met respect over elkaar. Laten de bokkers daar maar een voorbeeld aan nemen!