Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Pletje123 schreef:Ik vind het wel jammer, maar als de hengst in beweging echt te wensen over laat, dan is het wel beter denk ik..
hilden1971 schreef:Ik vraag mij dan wel een aantal dingen af:
1). Worden de gelderse paarden door eenzelfde jury beoordeeld als dressuur en springpaarden?. Bij Tuigpaarden zie ik altijd andere jury leden en hier nooit.
2). Zo ja dan vind ik dat men heel goed moet weten wat het verschil maakt tussen een KPWN dressuur paard of een Gelders Paard.
3). Is dit wel eerlijk naar de fokkers toe, zou er niet een afweging gemaakt moeten worden in elke fokrichting met elk een eigen jurering?.
4). Zou dit nu niet precies de redenen kunnen zijn dat er ruzie is tussen het KWPN en het Gelders Paard Associatie.?
NatasjavE schreef:Helaas helaas iedereen hier weet dat ik Bon Vivant graag gekeurd had zien worden maar de hengst presenteerde zich gisteren niet. Wellicht had hiij op grond van zijn presentatie over de hindernissen een kans verdiend..maar helaas zo gaat het als je een paard voorsteld.
Pletje123 schreef:NatasjavE schreef:Helaas helaas iedereen hier weet dat ik Bon Vivant graag gekeurd had zien worden maar de hengst presenteerde zich gisteren niet. Wellicht had hiij op grond van zijn presentatie over de hindernissen een kans verdiend..maar helaas zo gaat het als je een paard voorsteld.
@Hilden: op bovenstaande is het waarschijnlijk mis gegaan. Daar kan die jury ook niets aan doen, ze keuren op wat ze zien en als dat te wensen over laat.. tjah..
Natuurlijk is het discutabel, want hadden ze zo'n hengst met een interessante pedigree niet gewoon een kans moeten geven? Het is dubbel.. aan de ene kant had hij zich gewoon goed moeten laten zien en aan de andere kant speelt de bloedspreiding een heel belangrijke rol!
Judje schreef:Ik kan me best in Hilden's theorie vinden.
Wat ik mij zelf afvraag is als de hengst zich eerder wel goed heeft laten zien, dan betekend dat, dat hij die kwaliteiten wel heeft.
Ik moet zeggen dat ik niet bijster veel van hengstenkeuringen weet, maar ik vind het apart dat hij wel de 1e (en dus de 2e twijfelachtig) doorkomt en dan in de derde niet, terwijl bekend is dat blijkbaar het paard zich tijdens de 1e keuring wel heeft laten zien.
Zo'n hengst heeft het dan blijkbaar wel in zich, dus waarom gaat hij er nu uit?

Het liefst had ik ook een merrie gehad, waarmee je dan ook de populatie kan vergroten, maar dan wel op verantwoorde wijze natuurlijk! 
fokfanaat schreef:ja als hij Z2 loopt kom je denk ik al een heel eind.